    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rola auta USA vs Europa
    Date: Fri, 24 Dec 2010 08:33:51 -0800 (PST)

    On Dec 24, 8:33 am, "kml" <f...@g...lp> wrote:

    > Czyli tak po prawdzie to jest hybryda a nie samochód elektryczny :)
    > Myślałem, że elektryczny odnosi się do pojazdu nie wyposażonego w silnik
    > spalinowy :)

    Przeciez napisalem, ze to hybryda. W odroznieniu jednak od
    dotychczasowych hybryd, Volt podstawowo ma jezdzic wylacznie na
    napedzie elektrycznym i to do sporych predkosci uzytkowych i na
    relatywnie sporym przebiegu.
    Dla wiekszosci uzytkownikow moze to wiec byc samochod w zasadzie
    elektryczny. W indywidualnych przypadkach ludzi, ktorzy na codzien
    maja duze dystanse do przejechania to nie jest dobry pojazd, ale
    zdecydowana wiekszosc uzytkownikow moze calymi miesiacami uzywac ten
    pojazd w trybie czysto elektryznym. GM zreszta reklamuje go jako EV
    (electric vehilce) with extende range gdzie extended range to
    wydluzenie dystansu za pomoca klasycznego ukladu spalinowego. Moim
    zdaniem kupowanie calkowicie elektrycznego samochodu takiego jak
    Nissan Leaf na razie mija sie z celem. Po pierwsze nadal brakuje
    infrastruktury do ladowania pojazdu poza swoim garazem, po drugie nawt
    zasieg 160 km nie wystarcza aby ten pojazd sprawdzal sie przez caly
    rok no i w potrzebie nawet gdybys zdobyl dostep do zrodla pradu to po
    tych 160 km musialbys czekac kilka godzin aby samochod naladowac.
    Praktycznie kazdy od czasu do czasu w ciagu roku musi przejechac
    wiekszy dystans w ciagu jednego dnia. Leaf jest wiec moim zdaniem
    wylacznie samochodem drugim w rodzinie glownie do krotkich wyjazdow na
    miasto czyli jest to pojazd dla ludzi generalnie bogatych. Volt to
    moim zdaniem najblizsza przyszlosc motoryzacji masowej bo ma w swoim
    napedzie najkorzystniejsza dla uzytkownika kombinacje napedowa. Mozna
    sie spierac czy te 60 km zasiegu elektrycznego to juz wystarczajacy
    zasieg, czy nie, ale fakt pozostaje taki, ze po wyczerpaniu baterii
    nadal sobie spokojnie jedziesz tak jak to jest w normalnym samochodzie
    i nie potrzebujesz drugiego pojazdu w rodzinie na wszelki wypadek.

    > --
    > pozdrawiam
    > kml

    JAM