  • Data: 2010-12-23 18:33:27
    Temat: Re: Rola auta USA vs Europa
    Od: "kml" <f...@g...lp> szukaj wiadomości tego autora

    JAM wrote:

    > Ale takie kryteria nie dadza sie dobrze ustalic. Najczesciej
    > spotykanym samochod w USA to nadal sedan typu Ford Taurus, Ford Fusion
    > czy Chevrolet Malibu, Toyota Camry lub Honda Accord. Tego typu
    > samochod w Europie to najczesciej pojazd rzadki i luksusowy. Na
    > przyklad odpowiednikiem Chevroleta Malibu jest Opel Insignia. Ile
    > takich Opli widujesz na drogach na codzien ?

    Dokladnie o to mi chodzilo. Bez wzgledu na zachwyty i narzekania bardzo
    ciezko jest dobrac adekwatne modele bo tam jest po prostu INNY rynek niz
    tutaj.

    > Z drugiej strony masowe pojazdy z polskich i europejskich drog takie
    > jak Fiat Panda czy Fiat 500 to niszowe produkty dla ubogich i dzieci w
    > USA i nadal wystepujace w znikomych ilosciach. Jedynym takim
    > produktem, ktory jest sprzedawany w jakis tam ilosciach to Toyota
    > Yaris i Honda Fit. Amerykanskie firmy nie maja nawet takich
    > odpowiednikow. Ford ma zamiar sprowadzac cos takiego z Europy,
    > Chrysler bedzie sprzedawal Fiata 500 a GM sprowadza kilka produktow
    > Daewoo pod marka Chevrolet.

    Do miasta jak znalazl choc mi osobiscie Fiat500 wybitnie NIE pasuje.

    > Olbrzymia klasa wielkich SUV i duzych pick-up wogole nie posiada
    > odpowiednika w Europie. Dosyc powszechny Cadillac Escalade w Europie
    > posiada jedynie kilka gwiazd pilki noznej i milionerow showbiznesu.
    > Nie ma wiec jak zrobic dobrego porownania. To co jest popularne w
    > Europie jest marginalne w USA i na odwrot.

    Dokladnie tak. Strasznie zaluje, ze niektóre samochody sa sprzedawane tylko
    w USA i na ich rynek np. Kia Carnival, która nie wystepuje w Europie jak LWB
    i mozna kupic tylko krótka wersje :( W stanach nie ma z manualna skrzynia i
    kólko sie zamyka.

    --
    pozdrawiam
    kml