  • Data: 2016-04-08 20:20:11
    Temat: Re: Rok Linuksa? ;-)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-04-05 22:12, szemrany wrote:
    > Mam wrażenie, że po pierwsze zestawiasz ze sobą dwa różne światy

    Nie, pokazuje tylko jak kompletnie idiotyczny argument (biznes uzywa
    windowsa bo banki używają go do dupereli) można ośmieszyć. Przecież
    mozna z palcem w d... wyjąć na przykład taki argument:

    http://www.top500.org/statistics/list/

    Przy czym oni tam liczą jakieś pierdoły a nie procenty w Excelu, więc
    faktycznie może to kiepski i mało profesjonalny biznes. O czym to
    świadczy? A czym tylko zechcesz.

    > nieporównywalne sprawy i potrzebne dokładnie tak samo. Równie dobrze możemy
    > porównywać przemysł produkujący szczoteczki do zębów i piekarnictwo. Które
    > jest ważniejsze i bardziej skomplikowane?

    Nie wiem. Sam oceń czy jestes w stanie dostarczać soft do banków. I czy
    banki są ważniejsze niż jakieśtam modelowanie białek. Albo milion innych
    rzeczy gdzie jest biznes i nie ma MS. Bo tak się akurat składa że MS
    wypadł ze wszystkich rynków gdzie probował. Nic im od lat nie wychodzi.
    Ani super komputerów nie widać, ani mobile. Spisek, ewentualnie
    podchodzenie do tematu w stylu "developers, developers" i "dodaliśmy
    ribbon do painta, cieszycie się głupie developery?".

    > System operacyjny nie ma za zadanie dostarczania kalkulatorów

    Zostałeś wychowany na systemie ktory nie dostarczał *NIC*. Nic dziwnego
    że wydaje Ci się że OS to graficzny filesystem i jakies narzedzie do
    rysowania pixeli na odpierdol się. Reszta świata zakłada chyba
    sensownie, że OS do dev dostarcza narzędzia do pracy. Co tam kto lubi.

    > Jednak pomijanie PowerShella dostępnego od dekady, który jest wg Ciebie
    > g... wart jest lekką manipulacją.

    *NIKT* go nie używa. Kiedyś przy podobnym sporze przejrzałem
    kilkadziesiąt projektów na SF które są bardziej win. I wiesz co? TYLKO
    klony make lub vcproj. Nawet na windowsa. Przypuszczam że jednak żyje w
    innej rzeczywistosci aby docenić napisanie kwadratowego koła w
    powershellu zamiast użycia make.

    > Możliwości tego narzędzia (zintegrowanego
    > z .NETem) są spore, cytat z wiki:

    W moim internecie też jest wiki. Dziękuje jednak za zaopiekowanie się
    tym kilobajtem pasma.

    > Warto również zwrócić uwagę, że praktycznie każda funkcja dostępna przez
    > API systemu (czyli de facto każda operacja, którą w systemie Windows można
    > zrobić) jest możliwa do wywołania z PowerShell. Oznacza to, że nie ma
    > takiej opcji związanej z zarządzaniem systemem, której nie dałoby się
    > wykonać poprzez skrypt PowerShell."

    Pacz Pan, jak na Amidze w końcowce lat 90tych (ARexx). Śmieszne, nie?
    Jakie to okazuje się być nowatorskie inaczej!

    > Może to g.. warte, ale ma całkiem niezłe możliwości.

    Z których się nie korzysta. Ach, zapomnialem że zaraz przytoczysz jakiś
    przykład z gatunku "szwagra tescia, zięcia dziadek to używa do
    kompilacji helloworlda, sam nadziobał". No to wtedy będzie nikt + 1.

    Gdzie te duże projekty używające PowerShella do kompilacji czegokolwiek
    jako automatu do unit testów, ciaglej integracji, zaarządzania wersjami itd?

    > Banda pryszczatych nerdów utrzymuje jedną z najbardziej dzianych korporacji
    > IT na świecie. Hmm... no paradoks jakiś.

    Rzeczywistość. Jak przekraczasz pewien poziom komplikacji kodu i
    funkcjonowania procesu produkcji oraz teamu to solucje w VS2015 są
    pistoletem na wodę który się zacina.