  • Data: 2016-04-08 19:55:50
    Temat: Re: Rok Linuksa? ;-)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-04-05 22:00, RW wrote:
    > Powiedz to ludziom, ktorzy zarzadzali duzymi projektami w VS 2008.

    W sensie że przekładają projekty w solucji? Czy może że używali
    SourceUnsafe?

    > W wielu wypadkach programiscie do niczego nie potrzeba srodowiska
    > unixowego, ani jego namiastki.

    Ba, powiem więcej. Prawie nikomu nie potrzeba. MS wychował całe
    pokolenie na pewności że poza Paint, notepad i przeglądarce facebooka
    nie trzeba nic więcej. Trudno, piszacych helloworldy albo następne
    programy do wydruku faktur też trzeba.

    > Pracowalem kiedys nad projektem C++ ktory mial sie kompilowac i pod
    > Windows, i pod Linuxem. Mialem swobode wyboru srodowiska (emacs + gcc pod
    > Lin vs Visual Studio pod Win). I jakos tak zgrawitowalem w strone VS,
    > uzywajac kombo emacs + gcc tylko do okresowego sprawdzania, czy kod sie
    > poprawnie kompiluje i dziala pod Linuxem. VS po prostu jest wygodniejszy
    > do programowania w C++ niz dowolne znane mi narzedzie z Linuxa (i tak,
    > bawilem sie w te przerozne emacsowe namiastki Intellisense).

    Od tamtego czasu upłynely eniony. Intelisense jest równie debilny jak w
    2003. Oni *NIC* nie zrobili dla C++ przez przynajmniej 12 lat co miało
    by sens. Tylko nowa lamperia i na produkcję. I jak widać przestało działać.

    > VS 2015 w ogole wymiata, np. debugowanie zuzycia pamieci na stercie jest
    > super wygodne. Widzisz podzial na klasy, miejsce alokacji. Miodzio.

    A g... prawda. Na przykład pretty printing jest tak samo absurdalnie
    bezużyteczny jak we wszystkich pozostałych wersjach. Nie ma sensownych
    makr. Debugger potrafi się zawiesić na kilkanaście sekund (tak, nie
    pisuje helloworldów). Otwieranie obiektów w debuggerze możliwe jest
    tylko do pewnego poziomu a potem loteria. Memory wiewer potragi wywalić
    całe srodowisko jak przypadkiem przeskrolujesz poza stronę. Expression
    evaluation potrafi pokazać bzdury zamiast przyznać że nie potrafi.
    Breakpoint w pustej funkcji działa na kilku sasiednich. Etc. Używałem
    2003, 2008, 2010, 2015. Nie widzę *żadnych* istotnych udoskonaleń w
    dziedzinie C++. Wszystkie bugi z okolic 2003 jak były tak są.

    To nie jest rewolucyjne ide. Jest obecnie cholernie przeciętne i dlatego
    MS nie ma wyjścia, musi dać je za friko.