-
21. Data: 2024-12-20 22:36:53
Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 20.12.2024 o 21:43, Marek pisze:
>> Jakie tam jest sterowanie przełożeniem, to nie wiem, ale w rowerze
>> zero sie nie sprawdzi - krecisz pedałami, a koła stoją.
>
> Z filmu widać, że 0 jest przy niewielkim pedałowaniu. Myślę, że zdąrzy
> się zapedałować zanim się wywróci. Jest sporo czasu na to.
Myśl, ze "0" tam nie ma nigdy. Po prostu jest na tyle mało, że nie widać.
--
(~) Robert Tomasik
-
22. Data: 2024-12-21 10:40:04
Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Od: PeJot <P...@n...pl>
W dniu 20.12.2024 o 19:55, PeJot pisze:
>> Do ruszenia jakies niezerowe jest potrzebne, a nawet wcale nie takie
>> małe, bo trzeba się rozpędzic do prędkosci zapewniającej sterownośc.
>
> Małe przełożenie niby pozwolić ma wjechać na większą górkę, ale poniżej
> pewnej prędkości lepiej włączyć napęd nożny.
Swoją drogą, to najmniejsze przełożenie w klasycznym napędzie rowerowym,
nieco poniżej 1, nijak nie nadaje się do sprawnego ruszenia.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
-
23. Data: 2024-12-21 14:35:57
Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 18 Dec 2024 20:11:41 +0100, PeJot napisał(a):
> W dniu 18.12.2024 o 17:54, J.F pisze:
>
>>> Swoją drogą, dlaczego w samochodach nie stosuje się elektrosprzęgieł ?
>>
>> A po co?
>> Sprzęgło potrzebne do płynnego ruszania - elektryczne się nie nada.
>
> Są elektrosprzęgła typu proszkowego, które potrafią pracować z
> poślizgiem. Ale chyba to nie ten zakres przenoszonych momentów.
Pytanie było: "dlaczego w samochodach nie stosuje się elektrosprzęgieł".
Odpowiedź: owszem, jak najbardziej stosuje się i to powszechnie.
Ale pytającemy chodziło raczej o sprzędło napędu pojazu, a dopowiedź
dotyczy sprzęgieł od sprężarek klimatyzacji.
No coż, każdemu nie dogodzisz ;)
--
Pozdrawiam.
Adam