-
21. Data: 2024-12-20 22:36:53
Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 20.12.2024 o 21:43, Marek pisze:
>> Jakie tam jest sterowanie przełożeniem, to nie wiem, ale w rowerze
>> zero sie nie sprawdzi - krecisz pedałami, a koła stoją.
>
> Z filmu widać, że 0 jest przy niewielkim pedałowaniu. Myślę, że zdąrzy
> się zapedałować zanim się wywróci. Jest sporo czasu na to.
Myśl, ze "0" tam nie ma nigdy. Po prostu jest na tyle mało, że nie widać.
--
(~) Robert Tomasik
-
22. Data: 2024-12-21 10:40:04
Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Od: PeJot <P...@n...pl>
W dniu 20.12.2024 o 19:55, PeJot pisze:
>> Do ruszenia jakies niezerowe jest potrzebne, a nawet wcale nie takie
>> małe, bo trzeba się rozpędzic do prędkosci zapewniającej sterownośc.
>
> Małe przełożenie niby pozwolić ma wjechać na większą górkę, ale poniżej
> pewnej prędkości lepiej włączyć napęd nożny.
Swoją drogą, to najmniejsze przełożenie w klasycznym napędzie rowerowym,
nieco poniżej 1, nijak nie nadaje się do sprawnego ruszenia.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
-
23. Data: 2024-12-21 14:35:57
Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 18 Dec 2024 20:11:41 +0100, PeJot napisał(a):
> W dniu 18.12.2024 o 17:54, J.F pisze:
>
>>> Swoją drogą, dlaczego w samochodach nie stosuje się elektrosprzęgieł ?
>>
>> A po co?
>> Sprzęgło potrzebne do płynnego ruszania - elektryczne się nie nada.
>
> Są elektrosprzęgła typu proszkowego, które potrafią pracować z
> poślizgiem. Ale chyba to nie ten zakres przenoszonych momentów.
Pytanie było: "dlaczego w samochodach nie stosuje się elektrosprzęgieł".
Odpowiedź: owszem, jak najbardziej stosuje się i to powszechnie.
Ale pytającemy chodziło raczej o sprzędło napędu pojazu, a dopowiedź
dotyczy sprzęgieł od sprężarek klimatyzacji.
No coż, każdemu nie dogodzisz ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
-
24. Data: 2024-12-23 17:22:57
Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 20 Dec 2024 22:36:53 +0100, Robert Tomasik wrote:
> W dniu 20.12.2024 o 21:43, Marek pisze:
>>> Jakie tam jest sterowanie przełożeniem, to nie wiem, ale w rowerze
>>> zero sie nie sprawdzi - krecisz pedałami, a koła stoją.
>>
>> Z filmu widać, że 0 jest przy niewielkim pedałowaniu. Myślę, że zdąrzy
>> się zapedałować zanim się wywróci. Jest sporo czasu na to.
>
> Myśl, ze "0" tam nie ma nigdy. Po prostu jest na tyle mało, że nie widać.
Jeśli dobrze odgadnąłem zasadę działania,
to IMHO zero tam może być, przynajmniej takie "w granicach błędu".
Czy sterowanie dla roweru kiedykolwiek takie ustawi, to nie wiem.
J.
-
25. Data: 2024-12-26 13:31:51
Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Od: PeJot <P...@n...pl>
W dniu 18.12.2024 o 17:05, J.F pisze:
> On Wed, 18 Dec 2024 16:22:55 +0100, PeJot wrote:
>> W dniu 18.12.2024 o 16:17, Robert Tomasik pisze:
>>> W dniu 18.12.2024 o 15:12, J.F pisze:
>>>> Natomiast na starcie, to i sprawność silnika elektrycznego jest zerowa
>>>
>>> Ale bardzo duży moment obrotowy.
>>
>> Zależy od rodzaju silnika, np. w szeregowym to i owszem.
>
> To nie całkiem tak.
> W szeregowym owszem - popłynie duży prąd, da duży moment ... ale
> będzie grzał uzwojenia, a chłodzenia nie ma, bo się silnik nie kręci
> :-)
Pytanie było o moment, a nie o chłodzenie.
No i zdaje się konwekcja działa przy n=0 :)
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
-
26. Data: 2024-12-26 22:09:53
Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 26 Dec 2024 13:31:51 +0100, PeJot wrote:
> W dniu 18.12.2024 o 17:05, J.F pisze:
>> On Wed, 18 Dec 2024 16:22:55 +0100, PeJot wrote:
>>> W dniu 18.12.2024 o 16:17, Robert Tomasik pisze:
>>>> W dniu 18.12.2024 o 15:12, J.F pisze:
>>>>> Natomiast na starcie, to i sprawność silnika elektrycznego jest zerowa
>>>>
>>>> Ale bardzo duży moment obrotowy.
>>>
>>> Zależy od rodzaju silnika, np. w szeregowym to i owszem.
>>
>> To nie całkiem tak.
>> W szeregowym owszem - popłynie duży prąd, da duży moment ... ale
>> będzie grzał uzwojenia, a chłodzenia nie ma, bo się silnik nie kręci
>> :-)
>
> Pytanie było o moment, a nie o chłodzenie.
Duże momenty mają i inne silniki.
Tylko co z tego, że jest duży moment, jak za chwilę się zapali :-)
> No i zdaje się konwekcja działa przy n=0 :)
Działa, ale mało wydajnie :-)
J.
-
27. Data: 2024-12-27 21:18:39
Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Od: PeJot <P...@n...pl>
W dniu 26.12.2024 o 22:09, J.F pisze:
> On Thu, 26 Dec 2024 13:31:51 +0100, PeJot wrote:
>> W dniu 18.12.2024 o 17:05, J.F pisze:
>>> On Wed, 18 Dec 2024 16:22:55 +0100, PeJot wrote:
>>>> W dniu 18.12.2024 o 16:17, Robert Tomasik pisze:
>>>>> W dniu 18.12.2024 o 15:12, J.F pisze:
>>>>>> Natomiast na starcie, to i sprawność silnika elektrycznego jest zerowa
>>>>>
>>>>> Ale bardzo duży moment obrotowy.
>>>>
>>>> Zależy od rodzaju silnika, np. w szeregowym to i owszem.
>>>
>>> To nie całkiem tak.
>>> W szeregowym owszem - popłynie duży prąd, da duży moment ... ale
>>> będzie grzał uzwojenia, a chłodzenia nie ma, bo się silnik nie kręci
>>> :-)
>>
>> Pytanie było o moment, a nie o chłodzenie.
>
> Duże momenty mają i inne silniki.
> Tylko co z tego, że jest duży moment, jak za chwilę się zapali :-)
No takie EU07 albo inne z *obcym chłodzeniem* palą się stosunkowo rzadko :>
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza