eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRodzaj przekładni planetarnej z
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 11. Data: 2024-12-18 17:00:43
    Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 17.12.2024 o 21:35, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 17.12.2024 o 20:15, PeJot pisze:
    >>
    >> Ale i silnik statystycznie słabosilny, więc wypadałoby, żeby chociaż
    >> sprawność przekładni była wysoka. Przekładna cvt do roweru ma się
    >> nijak, przełożenie od 0 nie ma sensu praktycznego, nie da się ruszyć.
    >> Na filmie wygląda to na ciężkie, skomplikowane i beznadziejnie w
    >> serwisowaniu. Zapewne jakiś nawiedzony marketoid mógłby wepchać takie
    >> cvt jako kolejny epokowy wynalazek, ale nie widzę szans na powodzenie.
    >> Już prędzej rowery wspomagane elektrycznie zawojują rynek, chociaż MZ
    >> na razie idzie tak sobie ?
    >
    > Czasem ważniejsze jest umożliwienie ruchu od zera. Weź takie samochody.
    > Zastosowanie silnika elektrycznego pozwala na zrezygnowanie ze sprzęgła,
    > a sprzęgła, żeby nie wiem jak doskonałe, to jednak w takim zakresie,
    > gdzie nie ma przełożenia 1:1 mają niską sprawność oraz zużywają się.

    Swoją drogą, dlaczego w samochodach nie stosuje się elektrosprzęgieł ?


    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza


  • 12. Data: 2024-12-18 17:05:21
    Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Dec 2024 16:22:55 +0100, PeJot wrote:
    > W dniu 18.12.2024 o 16:17, Robert Tomasik pisze:
    >> W dniu 18.12.2024 o 15:12, J.F pisze:
    >>> Natomiast na starcie, to i sprawność silnika elektrycznego jest zerowa
    >>
    >> Ale bardzo duży moment obrotowy.
    >
    > Zależy od rodzaju silnika, np. w szeregowym to i owszem.

    To nie całkiem tak.
    W szeregowym owszem - popłynie duży prąd, da duży moment ... ale
    będzie grzał uzwojenia, a chłodzenia nie ma, bo się silnik nie kręci
    :-)

    W równoległym tez popłynie duży moment przez wirnik, i też nie ma
    chłodzenia.

    W indukcyjnym też popłynie duży prąd, ale moment będzie słaby.
    Chyba, że zasilany będzie z falownika, niewielką częstotliwoscią.

    W BLDC ... a to zalezy, jak się sterownik wykaże.

    J.





  • 13. Data: 2024-12-18 17:54:43
    Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Dec 2024 17:00:43 +0100, PeJot wrote:
    > W dniu 17.12.2024 o 21:35, Robert Tomasik pisze:
    >> W dniu 17.12.2024 o 20:15, PeJot pisze:
    >>>
    >>> Ale i silnik statystycznie słabosilny, więc wypadałoby, żeby chociaż
    >>> sprawność przekładni była wysoka. Przekładna cvt do roweru ma się
    >>> nijak, przełożenie od 0 nie ma sensu praktycznego, nie da się ruszyć.
    >>> Na filmie wygląda to na ciężkie, skomplikowane i beznadziejnie w
    >>> serwisowaniu. Zapewne jakiś nawiedzony marketoid mógłby wepchać takie
    >>> cvt jako kolejny epokowy wynalazek, ale nie widzę szans na powodzenie.
    >>> Już prędzej rowery wspomagane elektrycznie zawojują rynek, chociaż MZ
    >>> na razie idzie tak sobie 👂
    >>
    >> Czasem waĹźniejsze jest umoĹźliwienie ruchu od zera. WeĹş takie samochody.
    >> Zastosowanie silnika elektrycznego pozwala na zrezygnowanie ze sprzęgła,
    >> a sprzęgła, żeby nie wiem jak doskonałe, to jednak w takim zakresie,
    >> gdzie nie ma przełożenia 1:1 mają niską sprawność oraz zużywają się.
    >
    > Swoją drogą, dlaczego w samochodach nie stosuje się elektrosprzęgieł ?

    A po co?
    Sprzęgło potrzebne do płynnego ruszania - elektryczne się nie nada.

    Ale:
    -w starych skrzyniach automatycznych się stosuje do blokowania
    sprzęgła hydraulicznego.

    - jakies tam hamulce czy sprzęgła w skrzyni automatycznej są, do
    zapewnienia różnych przełożeń. Tylko chyba sterowane hydraulicznie,
    przez elektrozawory.

    -w skrzyniach automatycznych DSG/DCT są dwa sprzęgła, automatycznie
    sterowane ... ale znów - chyba siłownikiem hydraulicznym, a nie
    elektrycznym.

    -w hybrydach bywa potrzeba sprzegania silnika ... i tam chyba bywa
    elektrosprzęgło, np mitsubishi.

    J.


  • 14. Data: 2024-12-18 20:11:41
    Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 18.12.2024 o 17:54, J.F pisze:

    >> Swoją drogą, dlaczego w samochodach nie stosuje się elektrosprzęgieł ?
    >
    > A po co?
    > Sprzęgło potrzebne do płynnego ruszania - elektryczne się nie nada.

    Są elektrosprzęgła typu proszkowego, które potrafią pracować z
    poślizgiem. Ale chyba to nie ten zakres przenoszonych momentów.


    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza


  • 15. Data: 2024-12-19 08:17:03
    Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Dec 2024 16:13:54 +0100, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    > W rowerze przełożenie od 0 nie ma sensu, bo z miejsca nie ruszysz.
    > 2ga

    No przecież całe clue filmu to przykład na rowerze. Trzeba szybciej
    zapedałować na początku.

    --
    Marek


  • 16. Data: 2024-12-20 15:10:44
    Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 19.12.2024 o 08:17, Marek pisze:
    > On Wed, 18 Dec 2024 16:13:54 +0100, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    >> W rowerze przełożenie od 0 nie ma sensu, bo z miejsca nie ruszysz. 2ga
    >
    > No przecież całe clue filmu to przykład na rowerze. Trzeba szybciej
    > zapedałować na początku.

    No paczpan, a ja myślałem, że szybciej razy zero równa się zero.
    >


    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza


  • 17. Data: 2024-12-20 19:09:34
    Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Dec 2024 15:10:44 +0100, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    > No paczpan, a ja myślałem, że szybciej razy zero równa się zero.

    Nie wiem skąd to założenie, że tu
    przełożenie zawsze musi być liniowo zależne. Akurat w tym przypadku
    jest 0 tylko w *pewnym* zakresie obrotów wejściowych poniżej
    określonej wartości.

    --
    Marek


  • 18. Data: 2024-12-20 19:44:55
    Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Dec 2024 19:09:34 +0100, Marek wrote:
    > On Fri, 20 Dec 2024 15:10:44 +0100, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    >> No paczpan, a ja myślałem, że szybciej razy zero równa się zero.
    >
    > Nie wiem skąd to założenie, że tu
    > przełożenie zawsze musi być liniowo zależne. Akurat w tym przypadku
    > jest 0 tylko w *pewnym* zakresie obrotów wejściowych poniżej
    > określonej wartości.

    Jakie tam jest sterowanie przełożeniem, to nie wiem,
    ale w rowerze zero sie nie sprawdzi - krecisz pedałami,
    a koła stoją.
    Nie ruszysz z miejsca, i się wywalisz :-)

    Do ruszenia jakies niezerowe jest potrzebne, a nawet wcale nie takie
    małe, bo trzeba się rozpędzic do prędkosci zapewniającej sterownośc.

    Sterowanie w czasie jazdy to inny problem ... nie wiem, czy jakis
    prosty automat się sprawdzi ...

    J.


  • 19. Data: 2024-12-20 19:55:34
    Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 20.12.2024 o 19:44, J.F pisze:
    > On Fri, 20 Dec 2024 19:09:34 +0100, Marek wrote:
    >> On Fri, 20 Dec 2024 15:10:44 +0100, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    >>> No paczpan, a ja myślałem, że szybciej razy zero równa się zero.
    >>
    >> Nie wiem skąd to założenie, że tu
    >> przełożenie zawsze musi być liniowo zależne. Akurat w tym przypadku
    >> jest 0 tylko w *pewnym* zakresie obrotów wejściowych poniżej
    >> określonej wartości.
    >
    > Jakie tam jest sterowanie przełożeniem, to nie wiem,
    > ale w rowerze zero sie nie sprawdzi - krecisz pedałami,
    > a koła stoją.
    > Nie ruszysz z miejsca, i się wywalisz :-)
    >
    > Do ruszenia jakies niezerowe jest potrzebne, a nawet wcale nie takie
    > małe, bo trzeba się rozpędzic do prędkosci zapewniającej sterownośc.

    Małe przełożenie niby pozwolić ma wjechać na większą górkę, ale poniżej
    pewnej prędkości lepiej włączyć napęd nożny.
    >
    > Sterowanie w czasie jazdy to inny problem ... nie wiem, czy jakis
    > prosty automat się sprawdzi ...

    Były pomysły, ale na pomysłach się kończyło.


    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza


  • 20. Data: 2024-12-20 21:43:11
    Temat: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Dec 2024 19:44:55 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jakie tam jest sterowanie przełożeniem, to nie wiem,
    > ale w rowerze zero sie nie sprawdzi - krecisz pedałami,
    > a koła stoją.

    Z filmu widać, że 0 jest przy niewielkim pedałowaniu. Myślę, że
    zdąrzy się zapedałować zanim się wywróci. Jest sporo czasu na to.

    --
    Marek

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: