-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagr173.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Date: Wed, 18 Dec 2024 10:26:04 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <18fr9ykmu4eer.1balogtc23k8n$.dlg@40tude.net>
References: <a...@n...chmurka.net>
<vjsijl$il9$1@news.chmurka.net> <vjsnb9$87a$4@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagr173.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.173.173";
logging-data="3646"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:lfr6Mj/SE7bCY80IRJTsFDH/LL0=
sha256:ujyhJexiyoJrfEfYXsKl+bmkkucovpcdAN1x40Sis/c=
sha1:HdETgx+1Zll9/VahcTIUMdDwH3c=
sha256:/jWdyQegkTAKs5MzINMKfq1WjsIqzeSby5JCRoE2DRw=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:50410
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 17 Dec 2024 21:35:53 +0100, Robert Tomasik wrote:
> Natomiast kilka razy oglądałem ten filmik i nadal nie ogarniam, na
> jakiej zasadzie to ma działać. Żebyśmy nie wiem, jak kombinowali, to w
> wypadku przekładni zębatej przełożenie jest liczone jako iloraz ilości
> zębów.
Ale jeśli dobrze rozumiem, to nie jest przekładnia zębata.
Te małe kółeczka poruszają się wahliwie po obwodzie dużego, po
niewielkim kącie. Amplituda tego ruchu jest zmieniana płynnie.
Natomiast gdzies na osiach muszą mieć jakis hamulec jednokierunkowy,
co powoduje, że przy wahaniu w jedną stronę ciągną duże koło,
a w drugą nie ...
> Na samym początku motoryzacji kombinowano takie różne przekładnie, bo
> próbowano, by silnik chodził na stałych obrotach. Wynikało to z tego, że
> nie do końca radzono sobie z różnymi parametrami spalania. Samochody
> miały osobne ręczne manetki do kąta wy7przedzenia zapłonu przykładowo.
Ale skrzynia biegów w samochodach nadal jest, a do CVT wrócono całkiem
współczesnie. Samochodow z CVT jest znikoma ilość, teraz już chyba nie
ma, bo hybrydowy napęd zastąpił, ale o ile wiem, to w skuterach są
normą.
> Ale tam były różne rozwiązania, ale nie zębate. Były przekładnie pasowe
> z przesuwanym pasem .po dwóch stożkach w przeciwnych kierunkach.
No bo wydaje się, że zębatej CVT nie da się zrobić :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.24 15:12 J.F
- 18.12.24 16:13 PeJot
- 18.12.24 16:17 Robert Tomasik
- 18.12.24 16:22 PeJot
- 18.12.24 17:00 PeJot
- 18.12.24 17:05 J.F
- 18.12.24 17:54 J.F
- 18.12.24 20:11 PeJot
- 19.12.24 08:17 Marek
- 20.12.24 15:10 PeJot
- 20.12.24 19:09 Marek
- 20.12.24 19:44 J.F
- 20.12.24 19:55 PeJot
- 20.12.24 21:43 Marek
- 20.12.24 22:36 Robert Tomasik
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=