  • 11. Data: 2011-07-08 16:27:14
    Temat: Re: Rodenstock Digital PRO MC - bardzo prosze o opinie
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Jul., 17:31, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl> wrote:

    > Byłoby rewelacyjne, gdyby nie było sprzeczne z fizyką.
    > Przy okazji:
    > Heliopan
    > Transmission.
    >
    > Heliopan's High Transmission polarizing filter is just what it sounds
    > like. Instead of a filter factor of 2.5 like most polarizing filters,
    > the High Transmission filters have a factor of 2.0, letting more light
    > through.
    >
    > P.P.

    tutaj jest strona producenta:
    http://www.heliopan.de/produkte/polarisationsfilter.
    shtml

    zwroc uwage na zapis:

    "Das Polfilter hat einen Lichtverlust von 1-1,5 Blendenstufen. Neu
    gibt es jetzt aber auch ein circular Polfilter "High Transmission",
    das hat nur noch eine 1/2 Blende Verlust."

    co oznacza :
    ".....Jako nowy mamy takze fitr kolowy "High..." , ktory daje tylko
    1/2 przyslony straty."

    jesli poszukasz dobrze to odnajdziesz w sieci rowniez zdjecia filtrow
    HT i klasycznych - sa one wyrazniej jasniejsze od klasycznych..
    te filtry ogolnie sa jasniejsze od pozostalych.

    Obracajac filtrem odcinasz swiatlo spolaryzowane co wymaga przedluenia
    expozycji , jednak nie udaje sie zejsc ponizej pewnej wartosci.
    Dla filtru HT wpolczynnik przedluzenie expozycji ( jesli nie odcinasz
    swiatla " wynosi tylko 1/2 .
    dla innach filtrow ok 1-2 ev + ewentualne przedluzenie expozycji
    wskutek odciecia switla spolaryzowanego.

    Mowiac inaczej filtr polaryzacyjny ma pewna wstepna gestosc optyczna.

    ps.
    wiem heliopan , pisalem tak we wczesnisjzch postach , zwykla
    literowka , nie mam mozliwosci korekty po wyslaniu postu.

  • 12. Data: 2011-07-08 16:33:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    .

    > Mowiac inaczej filtr polaryzacyjny ma pewna wstepna gestosc optyczna.
    >
    > ps.

    o nawet znalazlem zdjecie filtra HT i normalnego

    http://cgi.ebay.de/Heliopan-zirkular-HT-Polfilter-sl
    im-SH-PMC-8098-82-/260753862893?pt=DE_Foto_Camcorder
    _Filter&hash=item3cb62430ed

    sa HT do dostania.