  • Data: 2011-07-06 09:21:38
    Temat: Re: Rodenstock Digital PRO MC - bardzo prosze o opinie
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Jul., 18:53, "kyte" <k...@n...com> wrote:
    > witam,
    >
    > chodzi o filtr polaryzacyjny ;-)))
    >
    > K.

    wg obiegowych informacji w swiecie fotografow rodenstock nie produkuje
    sam filtrow. Produkuje dla niego firma Heliopan - rowniez niemiecka.
    Rodenstock jest marka znana ze znakomitych wysokorozdzielczych
    specjalistycznych obiektywow ( nie tylko okularow) , mozna oczekiwac
    ze jesli daje swojej marki dla wyrobow Heliopana , wiec jest to
    gwarantem jakosci.
    Filtry te sa ponoc porownywalne jakosciowo z filtrami B&W .
    Zwroc uwage na wspolczynnik przedluzenia expozycji. Heliopan ma w
    programie filtry polaryzacyjne wymagajace przedluzenia expozycji tylko
    o 1/2 ev - to ulatwia zycie ( najczescie filtry wymagaja 1,5 - do 2,5
    EV)
    Nie mam tego filtra wiec nie moge osobiscie polecic lub odradtzic -
    wyroby heliopan / rodenstock to aktualny stan techniki i wyzsza polka
    jakosciowa. Nie wiem czy pomoglem , napisalem co wiedzialem.