-
Data: 2016-10-06 10:47:13
Temat: Re: Robienie ROOTa w UE zgodne z gwarancją!
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Yerine Ictimai" <i...@y...ru> napisał w wiadomości
news:nt4024$43t$1@dont-email.me...
> "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> Wrote in message:
>>> Nie ma takich, standard usb się kłania :)
>>>
>>
>> Kilka dni temu na innej grupie czytałem, że ktoś kupił ładowarkę, która
>> dawała 8V. Telefon odmawiał ładowania z powodu zawyżonego napięcia.
>
> Ale to było coś innego niż usb, standard to standard, usb: 5-6V
> that's it.
Ale to była ładowarka dedykowana do USB, tylko producentowi trochę nie
wyszło z jej regulacją. Fabryczny soft w telefonie odmówi ładowania, a
podmieniony może przeładowywać baterię aż ta wybuchnie.
>
> Jeżeli ktoś podłączy napięcie bezpośrednio 220V wówczas małe to ma
> znaczenie czy telefon ma zrobionego root'a czy jest
> nietykany
>
Ale zapewne do 12V na wejsci telefon z fabrycznym sam potrafi się
zabezpieczyć. Z podmienionym nie potrafi. Dojdzie do
uszkodzenia/wybuchu/zapalenia i wtedy producent telefonu nie jest winny.
>>
>>>> może przez niego będą problemy z
>>>> zasięgiem, może głośnik źle działać, może się bt rozłączać itp. - a
>>>> użytkownik będzie zwalał winę na hardware
>>>
>>> Wystarczy skonfigurować soft.
>>
>> Kto ma go konfigurować? Klient czy serwis gwarancyjny?
>> Oczywiście jeśli soft w ogóle ma możliwość konfigurowania "sterowników"
>> do
>> hardwaru.
>
> Eksperymentalny soft może zawierać sterowniki które nie
> działają(rzadko), albo sterowniki wzięte ze stock'owego
> firmware.
> Ale wtedy użytkownik szuka wsparcia na forum gdzie opublikowano Soft,
> XDA-DEVELOPERS jest już tak znane i popularne że producenci fonów
> wreszcie powinni potraktować to zjawisko poważnie, zresztą
> niektórzy właśnie tak robią
>
W takim razie użytkownik bierze odpowiedzialnośc jak wgrany przez niego soft
zepsuje hardware albo obniży jego parametry eksploatacyjne.
> W każdym razie hardware i soft winny zostać rozdzielone w
> potraktowaniu przez gwarancję,
Nie da się rozdzielić tego w aspekcie każdego uszkodzenia. Soft i sprzęt są
coraz bardziej powiązane ze sobą. Soft fabryczny może wykorzystywać sprzęt w
bezpiecznym zakresie jego parametrów, a soft nieorginalny może wykręcać ze
sprzętu 100% teoretycznej mocy maksymalnej.
> jeżeli ktoś przynosi WODOSZCZELNY telefon do serwisu jako zalany,
Tu się z Tobą zgadzam, że sprawa obudowy nie ma związku z softem.
> albo z przegrzaną mainboard która grzeje się niemiłosiernie w
> większości sprzedawanych egzemplarzy tego modelu,
> wówczas podnoszenie sprawy root'a przez serwis to cwaniackie
> szukanie pretekstu żeby ciąć koszta na kliencie i tylko
> to
Tu zdecydowanie nie zgadzam się z Tobą. To jest ten przypadek, gdzie soft
może wyciskać 100% mocy ze sprzętu i doprowadzać do uszkodzenia. Np.
producent projektując swój wyrób założył, że wzmacniacz sygnału radiowego
moze pracować z maksymalnym wzmocnieniem na 80% swoich możliwości. Zasięg
łączności będzie zgodny z normami, a powyżej 80% wzmocnienia jest problem z
chłodzeniem i po 5 minutach rozmowy moduł radiowy się gotuje. Jeśli
nieorginalny soft ustawi wzmocnienie na 100%, to wprowadzi zmiany ewidentnie
przyczyniające sie do uszkodzenia. Jest wstedy podstawa do odmowy naprawy
gwarancyjnej.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 06.10.16 11:03 Yerine Ictimai
- 06.10.16 11:12 Yerine Ictimai
- 06.10.16 11:27 atm
- 06.10.16 13:54 J.F.
- 06.10.16 14:13 re
- 06.10.16 15:53 ALEX MR
- 06.10.16 16:09 re
- 06.10.16 18:45 J.F.
- 06.10.16 19:17 ALEX MR
- 07.10.16 10:49 J.F.
- 07.10.16 12:43 Yerine Ictimai
- 07.10.16 12:44 Yerine Ictimai
- 09.10.16 16:48 ALEX MR
- 10.10.16 12:09 J.F.
- 07.01.17 11:16 pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- iOS, działające wifi z autolockiem
- Z instrukcji do kitu
- Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- DNS restrictions are on
- Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- Praktyczny test GPS...
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- Dlaczego sluchawka nie dzwoni?
- Google Play
- Gdzie kosz?
- Kosz, gdzie??
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie