  • 671. Data: 2010-05-22 21:29:29
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:22052010.30B998FC@budzik61.poznan.pl...

    > pozwole sie nie zgodzic.

    Nie potrzebuję Twojego pozwolenia :)

  • 672. Data: 2010-05-22 21:50:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    Plumpi wrote:

    > Udowodnij i nie pisz kłamliwych ogólników.

    Co mam udowadniać? Nie wiesz co piszesz?

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 673. Data: 2010-05-22 21:56:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:22052010.0DD8A9D6@budzik61.poznan.pl...

    > po pierwsze - z całym szacunkiem - wsadz sobie te uwagi o nieumiejetnym
    > czytaniu. Wskazywałem ci juz, ze w jednym poscie oburzasz sie na ton
    > adwersarza a w drugim dyskutujesz, stosujac polemiki na podobnym
    > poziomie.

    Widzę, że do Ciebie inaczej nie dociera, a skoro wcześniej zacząłeś pisać do
    mnie takim tonem to chyba jest to jednoznaczne z przyzwoleniem na
    odpowiadanie takim samym tonem Tobie. Tak więc nie rozumiem dlaczego teraz
    się złościsz ?
    Co do pytania to napisałem wcześniej: "Wyprzedzali także tacy, którzy mieli
    w dupie fakt, że sygnalizuję chęć wykonania manewru wyprzedzania..."
    Co w tym zdaniu jest niejasnego ?
    Przecież jasno i wyraźnie napisałem o sytuacjach, w których wyprzedzano
    mnie, kiedy ja już szykowałem się do wyprzedzania i zawczasu i wyraźnie
    sygnalizowałem wcześniej ten zamiar. Co gorsza rozpoczynali manewr bez
    sygnalizowania.

    > Ad meritum, juz wyjaasnie swoje watpliwosci.
    > Jezeli chciaes wyprzedzac, a oni juz wyprzedzali, to znaczy, ze chciałęs
    > zajechac im droge?
    > Jezeli oni jeszcze nie wyprzedzali, a ty sygnalizowałes chec, to na co
    > czekałes.

    Po co te konfabulacje i dywagacje ?

    > I najwazniejsze - moze arto trzymac odstepy umozliwiajace wyprzedzajacemu
    > wjazd miedzy nas a poprzednie auto.

    Na jakiej podstwawie uważasz, że kiedy mam zamiar wyprzedzić jakieś auto mam
    trzymać odstęp na tyle duży, żeby się zmieściło przede mną inne auto ? Jest
    taki zapis w PoRD o zachowaniu takiego odstępu, ale dotyczy on po pierwsze
    samochodów ciężarowych, a poza tym nie dotyczy to manewru wyprzedzania tylko
    zachowania odstępu podczas jazdy.
    Kiedy jadę samochodem osobowym zachowuję odstep pomimo, że PoRD nie wymusza
    tego na mnie. Kiedy jednak chcę wyprzedzić utrzymuję mniejszy odstęp i
    sygnalizuję zamiar. Wyczekuję momentu, kiedy mnie minie samochód z przeciwka
    i rozpoczynam manewr wyprzedzania. Jadący z tyłu za mną z większą prędkością
    od mojej nawet nie zwalnia tylko mija się z tym z przeciwka i natychmiast
    zjeżdża na przeciwny pas ruchu bez włączania kierunkowskazu na zasadzie "nie
    będę ujawniał moich zamiarów, bo mnie ktoś jeszcze uprzedzi". Nie patrząc
    nawet na to, że ja w tym momencie rozpoczynam manewr. Już kilka razy o mało
    taki idiota nie przywalił mi w kufer, a co niektórzy jeszcze w bezczelny i
    chamski sposób trąbią lub oślepiają długimi. Kiedyś taki dreso-debil
    próbował wyprzedzić kilka samochodów, które grzecznie jechały jeden za
    drugim i po kolei wyprzedzały ciężarówkę. Ponieważ ruch z przeciwka był dość
    duży to wyprzedzało jedno, góra dwa auta w lukach z przeciwka. Ten idiota
    zaś postanowił wyprzedzić wszystkich naraz wraz z ciężarówką. Nie dość, że
    przyblokował wszystkich chcących wyprzedzić to ledwo uniknął śmierci, bo
    porwał się za wykonanie tego manewru, kiedy wszyscy jechaliśmy pod górkę i
    wszyscy się wstrzymali w tym miejscu od wyprzedzania. Gdyby nie mój zdrowy
    umysł i szybka moja reakcja polegająca na zrobieniu dużego odstępu jak tylko
    zobaczyłem wyłąniające się z przeciwka zza górki auto to gnojka oraz cała
    piątkę męsko-żeńską wywieziono by prawdopodobnie w czarnych workach, bo
    odbywało się to przy prędkości ponad 80km/h, a za wąskim i płytkim rowem
    rosły drzewa (teren zalesiony).

  • 674. Data: 2010-05-22 22:36:53
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > widac, ze nie masz pojecia o czym piszesz. Przyjecie mandatu to przyznanie
    > sie do winy. Sama chec wystawienia mandatu przez polucje to juz oznaka, ze
    > polucja uznaje Cie za winnego

    O czym Ty piszesz ?
    Jest orzeczenie o konkretnej winie i policja wystawia mandat.
    Jednak mandat może dostać nie tylko winny wypadku, ale także i poszkodowany.
    Dam Ci przykład, którego byłem świadkiem. Goście się "pukli" na
    skrzyżowaniu. Była to bardzo delikatna stłuczka. W jednym z samochodów
    stłuczony reflektor, a w drugim delikatnie pęknięty zderzak.
    Gość, który się czuł poszkodowanym zadzwonił na policję. Jednak stali
    obydwaj na środku skrzyżowania i nawet nie raczyli odjechać lub zepchnąć
    samochodów. Stworzył się ogromny korek, dlatego, kiedy się znalazłem w ich
    pobliżu, zjechałem na trawnik, aby pomóc im zepchnąć lub sholować samochody
    na bok oraz, zeby im powiedzieć, że jeżeli nie ma osób rannych to powinni
    samochody usunąć ze skrzyżowania. Przyjęli to obojętnie i olali moją radę. W
    tym momencie nadjechał radiowóz. Stałem dalej i czekałem jaka będzie
    reakcja. Policjanci obejrzeli samochody, zapytali się czy jest możliwość
    odjechania lub zepchnięcia. Okazało się, że samochody bez problemu mogą na
    własnych kołach odjechać, ale goście to olali. Policjanci wypisali mandat
    zarówno jednemu jak i drugiemu za utrudnianie jazdy innym, a winnym
    oczywiście był tylko jeden z nich, który dostał mandat za spowodowanie
    kolizji + blokowanie skrzyżowania.
    Tak więc jak widzisz policja nakłada mandat za spowodowanie wypadku jednemu,
    a drugi też może dostać za np. brak sygnalizowania czy nawet brak
    obowiązkowego wyposażenia samochodu lub bezpodstawne blokowanie
    skrzyżowania.

    > taaa, szczegolnie po 30 dniach od ujawnienia wykroczenia.

    Przedawnienie chyba 1 rok ?
    Zaś w przypadku wszczęcia postępowania 2 lata ?
    Poza tym było to też napisane w sporządzonej przez policję notatce to też
    kwestia jak to było traktowane.

    > wyprzedzajacy jest winny. Ja bym przymowal mandat

    No to też tak mu radziłem, ale rozmawialiśmy poo 2 czy 3 dniach jak do mnie
    przyjechał, a sprawa i tak poszła wcześniej do sądu.

  • 675. Data: 2010-05-22 22:55:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Co mam udowadniać? Nie wiesz co piszesz?

    Ja bardzo dobrze wiem co piszę, tylko ty nie wiesz gdzie jest granica
    pomiędzy kulturą, a chamstwem.
    Jak widzę bardzo lubisz używać takiego tonu i sformułowania "Nie wiesz co
    piszesz" oraz "Twoje durne teorie", bo od tego zacząłeś właśnie swoje
    inwektywy pod moim adresem w tym wątku. Zrobiłeś to jako pierwszy.

  • 676. Data: 2010-05-22 22:57:43
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > nikt nie tlumaczy "debila".
    >
    > Kobita by nie skrecala albo poprawnie by to robila tez by przezyl

    No i jakby tak to pier...ne drzwo mu nie wyskoczyło to też by przeżył :)
    Uwielbiam logikę od d... strony :D

  • 677. Data: 2010-05-22 23:02:29
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > czyli w koncu przyznajesz wine kierowcy fiata ?
    >
    > Super.

    Nie. Bo kierowniczka Fiata nie jest winną spowodowania wypadku.
    Jeżeli kierowniczka nie zasygnalizowała zamiaru skrętu (tak jak niektórzy tu
    snują domysły) i byłoby to prawdą to jest winna wykroczenia drogowego, które
    nie ma nic wspólnego z orzeczeniem winy za spowodowanie wypadku.

  • 678. Data: 2010-05-22 23:08:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > pisać do mnie takim tonem to chyba jest to jednoznaczne z
    > przyzwoleniem na odpowiadanie takim samym tonem Tobie. Tak więc nie

    hmmm, czy ja sie wlasnie dowiedziałem, ze ze to ja zacząłem takim tonem do
    ciebie pisac?
    Prosze, wskaz, bo raczej mi sie to nie zdarza, zebym to ja zaczał takim
    tonem, ba, przewaznie nawet jak druga strona zacznie to udaje mi sie
    powstrzymac (choc wiem, ze nie w tej dyskusji)

> [...]
    > wyprzedzano mnie, kiedy ja już szykowałem się do wyprzedzania i
    > zawczasu i wyraźnie sygnalizowałem wcześniej ten zamiar. Co gorsza

    chcialem sobie to wyobrazic, po co sygnalizujesz manewr i jednoczesnie na
    tyle długo go nie wykonujesz, ze ktos inny zdarzy go rozpoczac.
    Chyba, ze dzieje sie to w miare jednoczesnie.

    > Po co te konfabulacje i dywagacje ?

    hmm
    to nie sa ani konfabulacje ani dywagacje (bo nei twierdze ze tak robisz)
    tylko pytania.

> [...]
    > dotyczy on po pierwsze samochodów ciężarowych, a poza tym nie dotyczy
    > to manewru wyprzedzania tylko zachowania odstępu podczas jazdy.

    nie twierdze ze masz. A tym bardziej, ze przepis ci nakazuje.
    Pytałem, czy nie sadzisz, ze warto.

> [...]
    > męsko-żeńską wywieziono by prawdopodobnie w czarnych workach, bo
    > odbywało się to przy prędkości ponad 80km/h, a za wąskim i płytkim

    dwie sprawy:
    1. przyznaje, ze tacy sie zdarzaja i powduje spore zagrozenie.
    2. proponuje manewr wyprzedzania rozpoczynac jeszcze zanim minie cie
    samochód jadacy z przeciwka - tak bedzie bezpieczniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 679. Data: 2010-05-22 23:21:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    Plumpi wrote:

> [...]
    > co piszesz" oraz "Twoje durne teorie", bo od tego zacząłeś właśnie swoje
    > inwektywy pod moim adresem w tym wątku. Zrobiłeś to jako pierwszy.

    Jest zasadnicza różnica pomiędzy napisaniem "piszesz głupoty" a "jesteś
    głupi". Jeśli jej nie widzisz, to współczuję. Dowiedz się też co znaczy
    wyraz "inwektywa".

  • 680. Data: 2010-05-22 23:24:01
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:22052010.3BAA26AB@budzik61.poznan.pl...

    > Oj, nie wykrecaj sie.
    > Skoro na skrzyzowaniu i tak nie wolno wyprzedzac, skoro i tak trzeba
    > zachowac odległosc (wiec sgnalizowanie w celu wychamowania tez jest
    > niepotrzebne) to po co?
    > P.S. Ja tez nie cierpie, wrecz obtrabiam regularnie, ale skoro nie
    > wlaczenie kierunkowskazu nawet w sytuacji wypadku po tym fakcie jest
    > minimalnym wykroczeniem, to całkiem powaznie sie pytam o twoje
    > zapatrywanie
    > w tym temacie.

    Przede wszystkim ma nam ułatwić współistnienie na drodze.
    Czym innym natomiast jest wina spowodowania wypadku.
    W tym przypadku bezpośrednią przyczyną było wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    przez kierowcwe Audi, a bezpośrdnim czynnikiem wpływającym na skutki tego
    wypadku była nadmierna prędkość Audi.
    W tym przypadku nie ma znaczenia czy kierowcy Fiat i Audi sygnalizowali
    zamiar, w przypadku kierowcy Fiata zamiar skrętu, a w przypadku kierowcy
    Audi zamiar wyprzedzania.
    Jednakowoż oboje kierowców było zobowiązanych do sygnalizowania tych
    manewrów zawczasu. Czy sygnalizowali ? Tego nie wiemy i póki co są tylko
    spekulacje pod adresem kierowniczki Fiata. Ale przecież równie dobrze
    kierowca Audi mógł nie sygnalizować i dlatego kierowniczka nie powstrzymała
    się od skrętu. Choć w jego przypadku kierunkowskaz mógł być informacją
    mylącą, informującą o chęci skrętu.

    Kierunkowskazy nie mogą być czynnikiem decydującym, gdyż są elementem
    niepewnym, mogącym w każdej chwili ulec uszkodzeniu lub stanowić czynnik
    wprowadzający w błąd.

    Ale tak jak napisałem wcześniej.
    Kierowniczka Fiata nie miała obowiązku się upewnić czy jadące za nią Audi
    czasem nie będzie wyprzedzać w miejscu niedozwolonym, wręcz przeciwnie,
    zgodnie z PoRD miała prawo liczyć na to, że kierowca Audi powstrzyma się od
    takiego manewru na skrzyżowaniu.
    Obowiązekiem kierowcy Audi było powstrzymać się od wyprzedzania na
    skrzyżówaniu oraz zachować szczególną ostrożność w trakcie jazdy przez teren
    oznaczony jako zabudowany oraz przez skrzyżowanie.