  • 431. Data: 2010-05-19 16:31:00
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: to <t...@a...xyz>

    DoQ wrote:

    > Mysle ze dosc wyraznie nakresliles swoj poglad - głupia baba nie patrzy
    > w lusterka, lub nie umie ocenic predkosci vs kierowca audi, wykazujacy
    > sie zdrowym rozsadkiem bo przeciez nie wyprzedzil na skrzyzowaniu
    > samochodu sygnalizujacego skręt. To o zdrowym rozsadku jest
    > najzabawniejsze, zwlaszcza patrzac na efekty tego rozsądku.

    Napisałem z pięć razy, że wina leży najprawdopodobniej po obu stronach.
    Po stronie kierowcy audi bo jechał za szybko i wyprzedzał na skrzyżowaniu
    i po stronie kobiety bo nie spojrzała w lusterko i zbyt późno
    sygnalizowała zamiar skrętu.

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 432. Data: 2010-05-19 16:39:13
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Oprócz odległości należy oceniać także prędkość.

    Aham - a gdzie tak masz napisane?
    Oceniasz odległość i zakładasz, że ktoś jedzie przepisowo.

    > Normalny człowiek jest w stanie robić jedno i drugie.

    Przez lusterko wsteczne...

    > Tak, tak, a w Audi jechał samobójca.

    Jechał.

    Jurand.

  • 433. Data: 2010-05-19 16:44:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > i rozumiem, ze ja jako kierowca jadacy droga mam wiedziec jaki status ma
    > boczna asfaltowa droga ?

    Niestety przykre, ale prawdziwe.
    Po prostu takie jest prawo.

  • 434. Data: 2010-05-19 16:45:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jurand wrote:

    > Aham - a gdzie tak masz napisane?
    > Oceniasz odległość i zakładasz, że ktoś jedzie przepisowo.

    A gdzie masz napisane że kierownicą masz kręcić rękami a nie nogami?

    > Przez lusterko wsteczne...

    Nie, po prostu jest w stanie obserwować drogę i z przodu i z tyłu w taki
    sposób, by nie wjechać komuś przed maskę.

  • 435. Data: 2010-05-19 17:19:36
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Niestety przykre, ale prawdziwe.
    > Po prostu takie jest prawo.

    i dlatego sad grodzki (ktory w sumie juz jest zwyklym karnym) moze orzec
    Twoja niewinnosc

    Icek

  • 436. Data: 2010-05-19 17:29:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Aham - a gdzie tak masz napisane?
    > Oceniasz odległość i zakładasz, że ktoś jedzie przepisowo.

    nie wiem jak Ty ale ja jak patrze w lusterko (niestety boczne bo wstecznego
    w wiekszosci aut nie mam) to po pierwszym rzucie oka widze czy ktos jedzie
    ca 50km/h czy 160km/h.

    PoRD

    > Przez lusterko wsteczne...

    no. Ja zazwyczaj wiem z jakimi predkosciami poruszaja sie samochody w moim
    najblizszym otoczeniu (nie co do konkretnej predkosci ale czy jedzie duzo
    szybciej odemnie czy duzo wolniej czy z podobna predkoscia). Wraz ze
    wzrostem roznicy predkosci czas potrzebny na ustalenie roznicy maleje

    > Jechał.

    to nie ma watpliwosci bo na wiejskiej drodze 160km/h to koszmar. Jednak nie
    mail sadze zamiarow samobojczych i nie jechal tak aby trafic ta kobiete.

    Icek

  • 437. Data: 2010-05-19 17:30:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Icek pisze:

    > nie wiem jak Ty ale ja jak patrze w lusterko (niestety boczne bo wstecznego
    > w wiekszosci aut nie mam) to po pierwszym rzucie oka widze czy ktos jedzie
    > ca 50km/h czy 160km/h.

    Nawet policyjne suszarki potrzebuja troche czasu na pomiar, a takiemu
    terminatorowi wystarczy spojrzenie...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 438. Data: 2010-05-19 17:32:21
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie, po prostu jest w stanie obserwować drogę i z przodu i z tyłu w taki
    > sposób, by nie wjechać komuś przed maskę.

    w mojej ocenie zachowanie szczegolnej ostroznosci to wlasnie takie jechanie
    ze pomimo, ze moge byc "na prawie" i wykonywac poprawny manewr to jednak
    rozgladam sie na boki i nie wjade komus pod maske. Niezaleznie czy on jedzie
    50 czy 160km/h i czy smiga z PJ czy bez PJ i czy popelnia 3 wykroczenia czy
    10.

    Wlasciwie to takie psychiczne we mnie siedzi, zeby nie dac sie przejechac.
    Jak ktos we mnie celuje to schodze mu z drogi a nie mysle sobie "jestem na
    pasach to sobie ide, najwyzej przejedzie po mnie" bo on ma czerwone wiec
    popelnia wykroczenie.

    Zaloze sie, ze gdyby kobieta w fiacie popatrzyla w lusterko to by nie bylo
    problemu (pomijam, ze bylby mniejszy gdyby audi jechalo wolniej bo zaraz
    ktos napisze, ze pomijam wine audi)

    Icek

  • 439. Data: 2010-05-19 17:36:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-19 16:02, to pisze:

    > Ty piszesz bzdury to ja nie mogę?

    W przeciwieństwie do Ciebie ja nie piszę bzdur i raczej nie próbuję
    używać argumentów ad personam.

    > Mam poważnie dyskutować z nonsensami w
    > rodzaju bredni, że skręcając nie trzeba spojrzeć w lusterko albo jakichś
    > bzdur o wydumanych problemach z oceną prędkości?

    Masz rację - nie ma sensu dyskutować z kimś, kto z góry zakłada, że
    ktoś nie patrzał w lusterka, oraz że prędkość audi była w sumie
    nieistotna, czy też skręcający miał obowiązek ją przewidzieć.
    Póki co, te teorie można traktować w okolicach bredni, ponieważ
    fakty mamy raczej niepodważalne - dwa trupy przy wyprzedzaniu na
    skrzyżowaniu z prędkością minimum 100% ponad dopuszczalną na tym
    odcinku. Zresztą już napisałem wcześniej, że kobiecina spokojnie
    mogła zerknąć w lusterko wcześniej i stosownie do odległości
    i zakładanej prędkości 'przeciwnika' wykonań manewr - w żadnej
    chwili nie miała obowiązku wypatrywania w lusterku tego jednego
    samochodu, który na szczęście zabrał ze sobą tylko pasażerów,
    a nie osoby postronne.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 440. Data: 2010-05-19 17:40:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-19 16:00, to pisze:

    > A może Ty jeździsz gumowym autkiem na prąd w wesołym miasteczku? Hm...

    Nie, jak widać to nie jest wesołe miasteczko - tym razem były tylko
    2 trupy po stronie sprawców.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.