  • 31. Data: 2010-05-16 20:31:43
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 19:40:43 +0200, Seba wrote:
    >Toć przecież odpowiednie służby od dłuższego czasu pozwalają na
    >szerzenie się anarchii na drogach - kontrolowana jest tylko prędkość i
    >weekendowo trzeźwość. Każde inne wykroczenie nie spotyka się z żadną
    >konsekwencją.

    Czasem spotyka.

    >Zobacz co się dzieje w większych miastach - większość
    >kierujących ma wszystko w d...e - bezczelność i zwykłe chamstwo wygrywa
    >ze wszytskimi przepisami i normami społecznymi.

    I predkosc tez przekraczaja, nawet tego nasza policja nie potrafi
    dopilnowac .. i jestem im wdzieczny :-)

    J.

    P.S. W Szwajcarii sie mandaty skonczyly czy co ?
    http://www.kciuk.pl/W-Szwajcarii-policja-straszy-kie
    rowcow-aniolami-a13591

  • 32. Data: 2010-05-16 20:34:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > 2. Upewnienie się czy się nie jest wyprzedzanym w przypadku nadmiernej
    > prędkości jest utrudnione, ponieważ obserwując w lusterku, w oddali szybko
    > jadacy pojazd jest bardzo trudne.

    Znowu te same kretynizmy.
    Nie mam już na nie sił.
    PLONK

  • 33. Data: 2010-05-16 20:34:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 19:05:30 +0200, Plumpi wrote:
    >Tutaj definitywnie winnym jest kierowca
    >Audi, który złamał kilka paragrafów PoRD.

    Sad Najwyzszy ma tez inne zdanie.

    >A gdzie tam są pasy ruchu ? Toż to jest wąska, wiejska droga.

    Jednokierunkowa ?

    J.

  • 34. Data: 2010-05-16 20:41:44
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    P.S.
    Skoro ktoś nie widzi budynków, znaków drogowych oraz skrzyzowań to powinien
    zniszczyć prawo jazdy i nigdy nie wsiadać do samochodu za kierownicę.

  • 35. Data: 2010-05-16 20:45:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:hspdqs$vkg$1@news.onet.pl...

    > Znowu te same kretynizmy.
    > Nie mam już na nie sił.
    > PLONK

    Krzyknął Debilino i wypuścił bąka :D

  • 36. Data: 2010-05-16 20:49:09
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Sad Najwyzszy ma tez inne zdanie.

    He he he, a mówią, że sądy są opieszałe, a tu proszę 2 dni po wypadku, a już
    mamy orzeczenie Sądu Najwyższego ;D

  • 37. Data: 2010-05-16 21:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > kierujących ma wszystko w d...e - bezczelność i zwykłe chamstwo wygrywa
    > ze wszytskimi przepisami i normami społecznymi.

    az tak bardzo tego nie widze.
    Widze to o czym piszesz - działania tylko na jedny polu, natomiast nie
    przesadzałbym z tym chamstwem wygrywajacym z wszystkimi przepisami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 38. Data: 2010-05-16 21:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail mbierwia@w_domenie_o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nawet jeśli nie sygnalizowała, to pamiętajmy, że kierowca podczas
    > przejeżdżania przez skrzyżowanie zobowiązany jest do zachowania tzw.
    > szczególnej ostrożności.

    *moim zdaniem* jesli nie zasygnalizowała, to ewidentnie jej wina!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 39. Data: 2010-05-16 21:12:43
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:16052010.74707953@budzik61.poznan.pl...

    > *moim zdaniem* jesli nie zasygnalizowała, to ewidentnie jej wina!

    Na podstawie jakiego przepisu/paragrafu ?
    Przeciwko kierowcy Audi przemawia konkretny zapis, że nie wolno wyprzedzać
    na skrzyżowaniu. W tym przypadku sygnalizowanie lub niesygnalizowanie
    kierowniczki Fiata nie miało żadnego znaczenia, ponieważ obowiązkiem
    kierowcy Audi było zwolnić i ustapić pierwszeństwa przejazdu przez
    skrzyżowanie kierowniczce Fiata. Mówiąc prościej, kierowca Audi powinien
    zaczekać, aż Fiat przejedzie przez skrzyżowanie. Tak więc jak widać tu jest
    definitywna wina kierowcy Audi, bo wymusił pierwszeństwo przejazdu przez
    skrzyżowanie.

  • 40. Data: 2010-05-16 21:16:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zwolnić do przepisowej prędkości i patrzeć na znaki drogowe, które tam
    > stoją.
    > Wiesz naprawdę dziwią mnię te pytania.
    > Przypatrz się dokładniej zdjęciom.
    > Zdjęcie nr 2 - widać znak końca miejscowości oraz końca terenu
    > zabudowanego. Zatem od strony, od której jechały pojazdy muszą się
    > znajdować znaki początków.

    ok, nie przypatrywałem sie z ktorej strony nadjezdzali.
    Nie zmienia to faktu, ze kierowca, ktory wlasnie wjechał w teren zabudowany
    i od razu chamuje i skreca jeszcze bardziej powinien zadbac o to, zeby
    pokazac innym uzytkownikom, ze wlasnie taki manerw planuje wykonac.

    > Zdjęcia nr 4, 5, 7, 9 - jak byk widać zabudowania. Skoro stoją
    > zabudowania to jest to teren zabudowany.

    zgodze sie tylko wtedy, jezeli uznamy, ze jak zabudowania nie stoja, to
    terenu zabudowanego nie ma.
    Ale zaplaciłem juz 2 mandaty w takim polu, wiec okazuje sie, ze tak to nie
    działa.

    > Zdjęcie nr 5 - widać znak "ustąp pierwszeństwa". Znak ten nie
    > przypadkowo jest takiego kształtu, aby można go było rozpoznać od
    > tyłu.

    patrze, rozgladam sie, ale nie przyszło mi do głowy, ze PoRd nakłada na
    mnie obowiazek czytania nzaków od tyłu...

    > Nie wyprzedzać na skrzyżowaniu.

    jezeli byłoby to oznaczone skrzyzowanie, podwójna ciagla i tak dalej.
    Pomimo tego, co napisałes powyzej, sytuacja na zdjeciach wskazuje, ze tu
    sprawa nie jest oczywista.

    > Nawet gdyby nie sygnalizowała to wina kierowcy Audi także jest
    > definitywna i niezaprzeczalna.

    pozwolisz, ze sie nie zgodze, zwlaszcza na pokazanej drodze.

    > Ale kierująca nie zmieniała pasa ruchu, bo droga jest zbyt wąska, aby
    > wydzielić więc ej niż jeden pas ruchu dla samochodu osobowego w kazdym
    > kierunku. Ona zmieniała kierunek jazdy na skrzyzowaniu, na którym
    > kierowca Audi wymusił pierwszeństwo przed kierującą Fiatem na skutek
    > niezgodnego z PoRD wyprzedzania na skrzyżowaniu.

    no, no - w sumie swietne miejsca na "podłozenie sie".
    Dlaczego przesadzasz wine audi a bagatelizujesz ewentualna wine fiata?

    > Nie jest to samo. O ile podczas skrętu w podwórko, pozostali kierujący
    > mogą wyprzedzać i mają pierwszeństwo przed skręcającym o tyle na
    > skrzyżowaniu bez sygnalizacji świetlnej wyprzedzać nie wolno, a
    > pierwszeństwo przejazdu ma pojazd skręcający.

    uparłes sie, nie rozumiejac, ze cały czas mowie o sytuacji, w ktorej
    kierowca audi zwyczajnie mogl nie widzec skrzyzowania, zwlaszcza, ze
    wlasnie wjezdzał w teren zabudowany i nawet ewentualne hamowanie fiata
    mogło wydawac sie całkiem oczywiste ze wzgledu na ograniczenie predkosci a
    nie ze wzgledu na skret.

    W teorii - to co piszesz, jest jasne i klarowne.
    Ale ja jestem praktykiem - widze, jak ludzie sygnalizuja manewry.
    I nie robia tego w złej wierze - robia to z głupoty.
    Co widac bardzo czesto w rozmowie, kiedy zostana np. obstrabieni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"