  • 41. Data: 2010-05-16 21:39:56
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    arek.pp <a...@o...pl> napisał(a):

    > My=B6l=EA, ze zniszczeia tego auta (4 czy 5 gwiazdkowe A4/A6?) wskazuj=B1 n=
    > duza wieksza predkosc niz testowe 64 km/h, a nawet 80 km/h ( pamietamy
    > stan Laguny II z top-gear w tym tescie? - a A6 i laguna chyba
    > bezpieczne podobnie?). Predkosc jazdy na pewno by=B3a o wiele wieksza...
    > No chyba ze "auto od dziadka" pospawane w stodole...

    bezpieczeństwo nie podobne... ta a6 jest bardziej podobna do starego bmw5,
    lub merca okularnika, i do tak szybkiej jady gdzie można zahaczyć o drzewo
    się nie nadaje jak laguny po 2001 (do 2008).

    A6 daleko do lagunyII.

    pozdrawiam.

  • 42. Data: 2010-05-16 21:47:34
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:16052010.4E4BCF42@budzik61.poznan.pl...

    > ok, nie przypatrywałem sie z ktorej strony nadjezdzali.
    > Nie zmienia to faktu, ze kierowca, ktory wlasnie wjechał w teren
    > zabudowany
    > i od razu chamuje i skreca jeszcze bardziej powinien zadbac o to, zeby
    > pokazac innym uzytkownikom, ze wlasnie taki manerw planuje wykonac.

    Dlaczego uważasz, że znak początku miejscowości oraz początku terenu
    zabudowanego znajdował się tuż przed skrzyżowaniem ?
    Co to znaczy kierowca "od razu hamuje" ?

    Wyobraź sobie sytuację:
    Jedzie sobie przez wioskę kobitka Fiatem z dozwoloną prędkością. Widzi
    daleko za sobą jakiś samochód, ale wie, że dozwolona prędkość w tym obszarze
    to 50km/h. Wie także, że zmieniając kierunek jazdy na tym skrzyżowaniu to
    ona ma pierwszeństwo, a jadący za nią samochód musi zwolnić i ustąpić jej
    pierwszeństwa, ponieważ nie wolno mu wyprzedzać na tym skrzyżowaniu. Wie
    także, ze Art. 4. PoRD mówi: Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na
    drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają
    przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość
    odmiennego ich zachowania. Skoro nie zaistniały żadne inne okoliczności
    ograniczające jej zaufania do tego kierowcy to miała prawo liczyć, że
    kierowca Audi zwolni przed miejscowością i udzieli jej pierwszeństwa
    przejazdu przez skrzyżowanie.

    > patrze, rozgladam sie, ale nie przyszło mi do głowy, ze PoRd nakłada na
    > mnie obowiazek czytania nzaków od tyłu...

    A zauważyłeś, że czasami na skrzyżowaniach stoją tylko i wyłącznie trójkąty
    od strony drogi, na której należy ustąpić pierwszeństwa przejazdu, a nie ma
    znaków informujących o poruszaniu się po drodze z pierwszeństwem (rąbów) na
    drodze z pierwszeństwem ?

    > jezeli byłoby to oznaczone skrzyzowanie, podwójna ciagla i tak dalej.
    > Pomimo tego, co napisałes powyzej, sytuacja na zdjeciach wskazuje, ze tu
    > sprawa nie jest oczywista.

    Ale PoRD jednoznaczenie określa zasady poruszania się przez skrzyżowania,
    jednocześnie dopuszczając istnienie skrzyżowań nieoznakowanych. Kierujący
    pojazdem winien poruszać się z taka prędkością, aby w porę mógł dostrzec
    skrzyżowanie, a tym bardziej jechać dużo wolniej skoro wjechał w teren
    zabudowany.

    > pozwolisz, ze sie nie zgodze, zwlaszcza na pokazanej drodze.

    Pozwalam, ale jesteś w błędzie.

    > no, no - w sumie swietne miejsca na "podłozenie sie".
    > Dlaczego przesadzasz wine audi a bagatelizujesz ewentualna wine fiata?

    Bo w przypadku tego wypadku sprawa jest zbyt oczywista. Jest teren
    zabudowany, jest skrzyżowanie, na którym nie wolno było wyprzedzać.
    Jednoznacznie kierowca Audi nie zachował należytej ostrożności, nie
    ograniczył prędkości, nie udzielił pierwszeństwa kierującej Fiatem,
    wyprzedzał na skrzyżowaniu i wymusił pierwszeństwo przejazdu przez
    skrzyżowanie.
    Naprawde to czy ona sygnalizowała zmianę kierunku jazdy czy też nie, nie ma
    tu najmniejszego znaczenia.

    > uparłes sie, nie rozumiejac, ze cały czas mowie o sytuacji, w ktorej
    > kierowca audi zwyczajnie mogl nie widzec skrzyzowania, zwlaszcza, ze
    > wlasnie wjezdzał w teren zabudowany i nawet ewentualne hamowanie fiata
    > mogło wydawac sie całkiem oczywiste ze wzgledu na ograniczenie predkosci a
    > nie ze wzgledu na skret.

    To, że kierowca nie zauważa terenu zabudowanego i nie zwalnia, nie zauważa
    skrzyżowania i dopuszcza się na nim wyprzedzania samochodu skręcającego nie
    stanowi okoliczności łagodzacej czy też zwalniającej od odpowiedzialności.

    > W teorii - to co piszesz, jest jasne i klarowne.
    > Ale ja jestem praktykiem - widze, jak ludzie sygnalizuja manewry.
    > I nie robia tego w złej wierze - robia to z głupoty.
    > Co widac bardzo czesto w rozmowie, kiedy zostana np. obstrabieni.

    Rozumiem, ze możesz mieć żal i pretensje do tych, którzy nie sygnalizują
    manewrów. Mnie także to wkur.... niemiłosiernie, ale wina jest winą i wynika
    jednoznacznie ze złamania określonych zasad przez kierowcę Audi, a w tym
    przypadku były nimi: niedostosowanie prędkości do znaków oraz okoliczności
    oraz wyprzedzanie na skrzyżowaniu.

  • 43. Data: 2010-05-16 21:50:43
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > jezeli byłoby to oznaczone skrzyzowanie, podwójna ciagla i tak dalej.
    > Pomimo tego, co napisałes powyzej, sytuacja na zdjeciach wskazuje, ze
    > tu
    > sprawa nie jest oczywista.

    Sprawa jest prosta jak drut: mimo że mówimy o zmarłych (a o nich powinno
    się mówić dobrze lub wcale) to trzeba przyznać, że kierowca Audi
    przykozaczył i dla niego oraz współpasażera się kozaczenie źle
    skończyło. Na nic się zda filozofowanie, że 7 metrów dalej trawa krzywo
    rosła. Jeśli nawet kierująca Fiatem nie zasygnalizowała manewru skrętu,
    to jadąc za nią w bezpiecznej odległości przepisowe 50 km/h można
    wyhamować piętami w skarpetach.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2010-05-16 21:51:07
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Plumpi wrote:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:16052010.74707953@budzik61.poznan.pl...

    > Na podstawie jakiego przepisu/paragrafu ?
    > Przeciwko kierowcy Audi przemawia konkretny zapis, że nie wolno wyprzedzać
    > na skrzyżowaniu.

    Dobraaa, a nie ma czasem przepisu, że chcący wjechać na pas musi ustąpić już
    jadącym tym pasem? Audi jechało lewym pasem wyprzedzając, a tu mu wjechano
    przed maskę (to, że nie powinno wyprzedzać nie ma znaczenia - przykładowo
    to, że pieszy przechodzi przez ulicę w niedozwolonym miejscu nie uprawnia do
    jego rozjechania).

    Więc nie jest tak czarno biało jak się wydaje. Można zacząć interpretować od
    obu końców kija.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 45. Data: 2010-05-16 22:04:42
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jadącym tym pasem? Audi jechało lewym pasem wyprzedzając, a tu mu wjechano
    > przed maskę (to, że nie powinno wyprzedzać nie ma znaczenia

    Uważasz, że kierowca Audi jechał przez całą wieś lewym pasem pod prąd ?

    > - przykładowo
    > to, że pieszy przechodzi przez ulicę w niedozwolonym miejscu nie uprawnia
    > do
    > jego rozjechania).

    Ale jednoznacznie orzeka winę pieszego, a nie kierowcy.
    Tak samo jak w przypadku tego wypadku wina jest definitywna po stronie
    kierowcy Audi.

  • 46. Data: 2010-05-16 22:09:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 21:51:07 +0200, Arek wrote:
> [...]
    >przed maskę (to, że nie powinno wyprzedzać nie ma znaczenia - przykładowo

    Niektorzy biegli w prawie twierdza ze to nie podlega pod ten przepis,
    bo to nie byla zmiana pasa, tylko skret w lewo.
    A wtedy wedle ustawy nawet nie trzeba sie upewnic czy sie komus drogi
    nie zajezdza.

    A Sad Najwyzszy nie ma w tej kwestii zdania, a raczej ma dwa rozne :-)

    J.

  • 47. Data: 2010-05-16 22:13:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 21:50:43 +0200, M1SLQ wrote:
> [...]
    >rosła. Jeśli nawet kierująca Fiatem nie zasygnalizowała manewru skrętu,
    >to jadąc za nią w bezpiecznej odległości przepisowe 50 km/h można

    Owszem.
    Ale jakby trawa krzywo rosla, to powiedzmy ze kierowca w Audi nie
    moglby zauwazyc skrzyzowania. Jak jeszcze kobieta by nie migala .. to
    czyja wina, pomijajac kwestie predkosci ?

    A jakby w audi jechal prokurator, to by wystarczylo tylko wlaczyc
    migacz, zeby byc winnym jego wypadkowi :-)
    [No dobra, tylko oskarzonym, sad uniewinnil]

    J.

  • 48. Data: 2010-05-16 23:03:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Niektorzy biegli w prawie twierdza ze to nie podlega pod ten przepis,
    > bo to nie byla zmiana pasa, tylko skret w lewo.

    Do którego zmiany pasa wykonać nie trzeba, wystarczy teleportacja.

  • 49. Data: 2010-05-16 23:09:44
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 16 May 2010 23:03:11 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Do którego zmiany pasa wykonać nie trzeba, wystarczy teleportacja.

    Jak najbardziej nie trzeba zmieniać pasa do manewru skrętu. Wystarczy go
    przeciąć, co nie jest zmianą.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 50. Data: 2010-05-17 02:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ale jednoznacznie orzeka winę pieszego, a nie kierowcy.

    chcesz powiedziec, ze jak pieszy bedzie szedł np. cały czas srodkiem
    autostrady i ja go zauwaze, to mam prawo go przejechac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'