-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Sun, 23 May 2010 14:41:00 +0000 (UTC)
Organization: DOM
Lines: 89
Message-ID: <2...@b...poznan.pl>
References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl> <hsr3ca$9ti$1@node1.news.atman.pl>
<hsr5e7$o05$1@news.onet.pl> <hsr98c$4v5$1@node2.news.atman.pl>
<hsr8a2$bq5$1@mx1.internetia.pl> <hsra08$525$1@node2.news.atman.pl>
<hsr8v6$qtg$4@mx1.internetia.pl> <hsradm$53r$1@node2.news.atman.pl>
<4bf12b3a$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
<hsrc4i$5ee$1@node2.news.atman.pl>
<4bf13136$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
<hsrd3j$5hu$1@node2.news.atman.pl> <hssaj6$ep6$1@news.onet.pl>
<hsttua$ssv$1@node1.news.atman.pl>
<4bf2caa1$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
<hsui85$a6m$1@inews.gazeta.pl> <ht05fk$c0o$1@node1.news.atman.pl>
<ht1kpj$j9s$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht48ub$ib8$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht64tk$tte$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht6sbs$3oe$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht9i1o$v5m$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<htbarl$7fu$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-79.173.13.135.tesatnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274625660 21123 79.173.13.135 (23 May 2010 14:41:00 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 14:41:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
X-Antivirus: avast! (VPS 100522-1, 2010-05-22), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282786
[ ukryj nagłówki ]Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>> zapomnijmy juz w tej czesci rozmowy o audi, wypadku i skupmy sie na
>> kierunkowskazach.
>> Czy twoim zdaniem ci hnie włączenie, badz złe stosowanie nie moze byc
>> przyczyna wypadku?
>> Np. jedziemy jakas droga krajowa, nagle pierwszy kierowca hamuje i
>> bez kierunkowskazu chce skrecic. Drugi ląduje w jego bagazniku.
>> Winą jest brak kierunkowskazu czy niezachowanie odpowiedniej
>> odległosci?
>
> Niezachowanie należytej ostrożności - w tym przypadku nalezytej
> odległości. Pomyśl teraz w ten sposób:
> Samochód hamujący hamuje silnikiem, a nie hamulcem i przykładowo nie
> chce skręcić, bo ma zamiar jechać prosto przez skrzyżowanie, ale po
> prostu się zatrzymać przed skrzyzówaniem w celu ustąpienia
> pierwszeństwa lub choćby nawet zorientowania się jaki to rodzaj
> skrzyżowania, bo nie ma znaku "droga z pierwszeńsatwem", a są tylko
> znaki w bocznych drogach "ustąp pierwszeństwa".
> Jest to typowy styl jazdy w okresie zimowym na śliskiej nawierzchni.
> Zamiast używac hamulca wyhamowuje się silnikiem w celu uniknięcia
> wpadnięcia w niekontrolowany poślizg. Nie widzisz ani świateł stopu,
> ani kierunkowskazu, walisz mu w kuder i Ty jesteś winnym.
>
poczekam jednak na odpowiedz Juranda.
Twoja, mam wrazenie jest nie na temat.
Ja mowie o hamowaniu, ty o zatrzymaniu silnikiem.
>> Np. dwa samochody dojezdzaja do skrzyzowania z przeciwnych stron, oba
>> chca skrecic w lewo, oba sygnalizuja manewr. Ale nagle jeden
>> przejezdza prosto. Kto winny? Ten ktory pojechał prosto (miał
>> pierwszenstwo) czy ten drugi?
>
> Winnym jest skręcający. Dokładnie taki taki przypadek miał jeden z
> moich kolegów. Miał nawet świadków, że ten z przeciwka sygnalizował.
> Policjanci nawet nie chcieli dyskutować, zatrzymali mu PJ, bo nie
> chciał uznać swojej winy i przyjać mandatu, a sprawa została
> skierowana do sądu, który uznał go jedynym winnym.
> Jak więc widać kierunkowskazy oraz sposób sygnalizowania mają
> drugorzędne znaczenie z prostrj przyczyny, ze mogą informować o chęci
> wykonania różnych manewrów: moze to być chęć skręcenia na najbliższym
> skrzyżowaniu, chęć zmiany pasa ruchu, chęć zatrzymania się przy lewej
> krawędzi jezdni zaraz za skrzyżowaniem, chęć wyprzedzenia innego
> pojazdu lub uczestnika ruchu drogowego (np. pieszego czy rowerzysty),
> a może też być niewyłączonym w porę kierunkowskazem, użytym podczas
> poprzedniego manewru, kiedy nie wyłączy go automat przy kierownicy.
> Poza tym trudno jest udowodnić czy kierunkowskaz był użyty w ogóle i
> czy też był użyty z należytym wyprzedzeniem.
>
jeszcze raz powtarzam - twoje zdanie juz znamy.
Jestem ciekawy opinii Juranda.
Do Ciebie - pomysl w ten sposób - to swietny sposób, zeby sie podlozyc i
wyremontowac sobie samochód.
I rzecz oczywista - jasnym jest ze trudno udowodnic fakt wlaczenia
kierunkowskazu. Ja mowie o sytuacji kiedy przebieg jest jasny (wiemy ze
kierunkowskazy były wlaczone) i dyskutuje o przyznaniu winy w takiej
sytuacji.
>> Kolejne wlaczasz sie do ruchu skrecajac w prawo. Z lewej jedzie
>> samochod, sygnalizujac, ze skreca w prawo, czyli nie bedzie przecinał
>> twojego kierunku ruchu. Wyjezdzasz, a on jednak jedzie prosto.
>> Kto bedzie winny?
>
> Właczający się do ruchu.
>
ja sie z czyms takim nigdy nie zgodze, zwlaszcza, jezeli dodamy do tego np.
ewidentne zmniejszenie predkosci przez sygnalizujacego skret z glownej w
podporzadkowana.
>> tak, tak - powtorzyłes to juz tyle razy ze moze jeszcze sparafrazuje,
>> zebys
>> był pewny, ze dotarło.
>> Twoim zdaniem kierowca skrecajacy w lewo na skrzyzowaniu nie musi sie
>> upewniac, co dzieje sie za nim.
>
> Dokładnie tak, ponieważ zwalniają go z tego zapisy o zakazie
> wyprzedzania na tym skrzyżowaniu oraz zapis o prawie do liczenia na
> to, iż inni uczestnicy ruchu drogowego znają i przestrzegają PoRD.
>
Jeszcze raz powotrze - rozumiem i sie nie zgadzam.
Odwracajac kota ogonem - ja mam rowniez prawo przypuszczac, ze inni
zachowuja sie zgodnie z PoRd i jezeli sygnalizuja manewr, to z intencja
wykonania go. Nie mozna sobie od tak zmienic decyzji na skrzyzowaniu.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.10 16:41 Budzik
- 23.05.10 16:48 Cavallino
- 23.05.10 16:50 Cavallino
- 23.05.10 16:56 Plumpi
- 23.05.10 17:12 J.F.
- 23.05.10 17:16 Budzik
- 23.05.10 18:16 Plumpi
- 23.05.10 18:27 Plumpi
- 23.05.10 18:33 J.F.
- 23.05.10 18:33 Plumpi
- 23.05.10 18:35 Plumpi
- 23.05.10 18:39 Plumpi
- 23.05.10 18:45 Plumpi
- 23.05.10 18:51 Plumpi
- 23.05.10 18:53 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia