-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Plumpi" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Sun, 23 May 2010 15:33:34 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 61
Message-ID: <htbarl$7fu$1@news.onet.pl>
References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl> <hspi4s$d8u$1@news.onet.pl>
<hsr3ca$9ti$1@node1.news.atman.pl> <hsr5e7$o05$1@news.onet.pl>
<hsr98c$4v5$1@node2.news.atman.pl> <hsr8a2$bq5$1@mx1.internetia.pl>
<hsra08$525$1@node2.news.atman.pl> <hsr8v6$qtg$4@mx1.internetia.pl>
<hsradm$53r$1@node2.news.atman.pl>
<4bf12b3a$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
<hsrc4i$5ee$1@node2.news.atman.pl>
<4bf13136$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
<hsrd3j$5hu$1@node2.news.atman.pl> <hssaj6$ep6$1@news.onet.pl>
<hsttua$ssv$1@node1.news.atman.pl>
<4bf2caa1$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
<hsui85$a6m$1@inews.gazeta.pl> <ht05fk$c0o$1@node1.news.atman.pl>
<ht1kpj$j9s$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht48ub$ib8$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht64tk$tte$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht6sbs$3oe$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht9i1o$v5m$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
NNTP-Posting-Host: dxr154.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274621622 7678 83.22.103.154 (23 May 2010 13:33:42 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 13:33:42 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282766
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:23052010.06F62FD4@budzik61.poznan.pl...
> zapomnijmy juz w tej czesci rozmowy o audi, wypadku i skupmy sie na
> kierunkowskazach.
> Czy twoim zdaniem ci hnie włączenie, badz złe stosowanie nie moze byc
> przyczyna wypadku?
> Np. jedziemy jakas droga krajowa, nagle pierwszy kierowca hamuje i bez
> kierunkowskazu chce skrecic. Drugi ląduje w jego bagazniku.
> Winą jest brak kierunkowskazu czy niezachowanie odpowiedniej odległosci?
Niezachowanie należytej ostrożności - w tym przypadku nalezytej odległości.
Pomyśl teraz w ten sposób:
Samochód hamujący hamuje silnikiem, a nie hamulcem i przykładowo nie chce
skręcić, bo ma zamiar jechać prosto przez skrzyżowanie, ale po prostu się
zatrzymać przed skrzyzówaniem w celu ustąpienia pierwszeństwa lub choćby
nawet zorientowania się jaki to rodzaj skrzyżowania, bo nie ma znaku "droga
z pierwszeńsatwem", a są tylko znaki w bocznych drogach "ustąp
pierwszeństwa".
Jest to typowy styl jazdy w okresie zimowym na śliskiej nawierzchni. Zamiast
używac hamulca wyhamowuje się silnikiem w celu uniknięcia wpadnięcia w
niekontrolowany poślizg. Nie widzisz ani świateł stopu, ani kierunkowskazu,
walisz mu w kuder i Ty jesteś winnym.
> Np. dwa samochody dojezdzaja do skrzyzowania z przeciwnych stron, oba chca
> skrecic w lewo, oba sygnalizuja manewr. Ale nagle jeden przejezdza prosto.
> Kto winny? Ten ktory pojechał prosto (miał pierwszenstwo) czy ten drugi?
Winnym jest skręcający. Dokładnie taki taki przypadek miał jeden z moich
kolegów. Miał nawet świadków, że ten z przeciwka sygnalizował. Policjanci
nawet nie chcieli dyskutować, zatrzymali mu PJ, bo nie chciał uznać swojej
winy i przyjać mandatu, a sprawa została skierowana do sądu, który uznał go
jedynym winnym.
Jak więc widać kierunkowskazy oraz sposób sygnalizowania mają drugorzędne
znaczenie z prostrj przyczyny, ze mogą informować o chęci wykonania różnych
manewrów: moze to być chęć skręcenia na najbliższym skrzyżowaniu, chęć
zmiany pasa ruchu, chęć zatrzymania się przy lewej krawędzi jezdni zaraz za
skrzyżowaniem, chęć wyprzedzenia innego pojazdu lub uczestnika ruchu
drogowego (np. pieszego czy rowerzysty), a może też być niewyłączonym w porę
kierunkowskazem, użytym podczas poprzedniego manewru, kiedy nie wyłączy go
automat przy kierownicy. Poza tym trudno jest udowodnić czy kierunkowskaz
był użyty w ogóle i czy też był użyty z należytym wyprzedzeniem.
> Kolejne wlaczasz sie do ruchu skrecajac w prawo. Z lewej jedzie samochod,
> sygnalizujac, ze skreca w prawo, czyli nie bedzie przecinał twojego
> kierunku ruchu. Wyjezdzasz, a on jednak jedzie prosto.
> Kto bedzie winny?
Właczający się do ruchu.
> tak, tak - powtorzyłes to juz tyle razy ze moze jeszcze sparafrazuje,
> zebys
> był pewny, ze dotarło.
> Twoim zdaniem kierowca skrecajacy w lewo na skrzyzowaniu nie musi sie
> upewniac, co dzieje sie za nim.
Dokładnie tak, ponieważ zwalniają go z tego zapisy o zakazie wyprzedzania na
tym skrzyżowaniu oraz zapis o prawie do liczenia na to, iż inni uczestnicy
ruchu drogowego znają i przestrzegają PoRD.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.10 15:44 Plumpi
- 23.05.10 15:47 Plumpi
- 23.05.10 15:51 Plumpi
- 23.05.10 16:04 J.F.
- 23.05.10 16:40 Budzik
- 23.05.10 16:40 Budzik
- 23.05.10 16:41 Budzik
- 23.05.10 16:41 Budzik
- 23.05.10 16:48 Cavallino
- 23.05.10 16:50 Cavallino
- 23.05.10 16:56 Plumpi
- 23.05.10 17:12 J.F.
- 23.05.10 17:16 Budzik
- 23.05.10 18:16 Plumpi
- 23.05.10 18:27 Plumpi
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=