eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu › Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Sun, 23 May 2010 15:33:34 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 61
    Message-ID: <htbarl$7fu$1@news.onet.pl>
    References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl> <hspi4s$d8u$1@news.onet.pl>
    <hsr3ca$9ti$1@node1.news.atman.pl> <hsr5e7$o05$1@news.onet.pl>
    <hsr98c$4v5$1@node2.news.atman.pl> <hsr8a2$bq5$1@mx1.internetia.pl>
    <hsra08$525$1@node2.news.atman.pl> <hsr8v6$qtg$4@mx1.internetia.pl>
    <hsradm$53r$1@node2.news.atman.pl>
    <4bf12b3a$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsrc4i$5ee$1@node2.news.atman.pl>
    <4bf13136$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsrd3j$5hu$1@node2.news.atman.pl> <hssaj6$ep6$1@news.onet.pl>
    <hsttua$ssv$1@node1.news.atman.pl>
    <4bf2caa1$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsui85$a6m$1@inews.gazeta.pl> <ht05fk$c0o$1@node1.news.atman.pl>
    <ht1kpj$j9s$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht48ub$ib8$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht64tk$tte$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht6sbs$3oe$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht9i1o$v5m$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: dxr154.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1274621622 7678 83.22.103.154 (23 May 2010 13:33:42 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 13:33:42 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282766
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:23052010.06F62FD4@budzik61.poznan.pl...

    > zapomnijmy juz w tej czesci rozmowy o audi, wypadku i skupmy sie na
    > kierunkowskazach.
    > Czy twoim zdaniem ci hnie włączenie, badz złe stosowanie nie moze byc
    > przyczyna wypadku?
    > Np. jedziemy jakas droga krajowa, nagle pierwszy kierowca hamuje i bez
    > kierunkowskazu chce skrecic. Drugi ląduje w jego bagazniku.
    > Winą jest brak kierunkowskazu czy niezachowanie odpowiedniej odległosci?

    Niezachowanie należytej ostrożności - w tym przypadku nalezytej odległości.
    Pomyśl teraz w ten sposób:
    Samochód hamujący hamuje silnikiem, a nie hamulcem i przykładowo nie chce
    skręcić, bo ma zamiar jechać prosto przez skrzyżowanie, ale po prostu się
    zatrzymać przed skrzyzówaniem w celu ustąpienia pierwszeństwa lub choćby
    nawet zorientowania się jaki to rodzaj skrzyżowania, bo nie ma znaku "droga
    z pierwszeńsatwem", a są tylko znaki w bocznych drogach "ustąp
    pierwszeństwa".
    Jest to typowy styl jazdy w okresie zimowym na śliskiej nawierzchni. Zamiast
    używac hamulca wyhamowuje się silnikiem w celu uniknięcia wpadnięcia w
    niekontrolowany poślizg. Nie widzisz ani świateł stopu, ani kierunkowskazu,
    walisz mu w kuder i Ty jesteś winnym.

    > Np. dwa samochody dojezdzaja do skrzyzowania z przeciwnych stron, oba chca
    > skrecic w lewo, oba sygnalizuja manewr. Ale nagle jeden przejezdza prosto.
    > Kto winny? Ten ktory pojechał prosto (miał pierwszenstwo) czy ten drugi?

    Winnym jest skręcający. Dokładnie taki taki przypadek miał jeden z moich
    kolegów. Miał nawet świadków, że ten z przeciwka sygnalizował. Policjanci
    nawet nie chcieli dyskutować, zatrzymali mu PJ, bo nie chciał uznać swojej
    winy i przyjać mandatu, a sprawa została skierowana do sądu, który uznał go
    jedynym winnym.
    Jak więc widać kierunkowskazy oraz sposób sygnalizowania mają drugorzędne
    znaczenie z prostrj przyczyny, ze mogą informować o chęci wykonania różnych
    manewrów: moze to być chęć skręcenia na najbliższym skrzyżowaniu, chęć
    zmiany pasa ruchu, chęć zatrzymania się przy lewej krawędzi jezdni zaraz za
    skrzyżowaniem, chęć wyprzedzenia innego pojazdu lub uczestnika ruchu
    drogowego (np. pieszego czy rowerzysty), a może też być niewyłączonym w porę
    kierunkowskazem, użytym podczas poprzedniego manewru, kiedy nie wyłączy go
    automat przy kierownicy. Poza tym trudno jest udowodnić czy kierunkowskaz
    był użyty w ogóle i czy też był użyty z należytym wyprzedzeniem.

    > Kolejne wlaczasz sie do ruchu skrecajac w prawo. Z lewej jedzie samochod,
    > sygnalizujac, ze skreca w prawo, czyli nie bedzie przecinał twojego
    > kierunku ruchu. Wyjezdzasz, a on jednak jedzie prosto.
    > Kto bedzie winny?

    Właczający się do ruchu.

    > tak, tak - powtorzyłes to juz tyle razy ze moze jeszcze sparafrazuje,
    > zebys
    > był pewny, ze dotarło.
    > Twoim zdaniem kierowca skrecajacy w lewo na skrzyzowaniu nie musi sie
    > upewniac, co dzieje sie za nim.

    Dokładnie tak, ponieważ zwalniają go z tego zapisy o zakazie wyprzedzania na
    tym skrzyżowaniu oraz zapis o prawie do liczenia na to, iż inni uczestnicy
    ruchu drogowego znają i przestrzegają PoRD.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: