eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRezultat wyprzedzania na skrzyzowaniuRe: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Sun, 23 May 2010 09:28:19 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 64
    Message-ID: <htalck$3rt$1@news.onet.pl>
    References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl><4befe639$0$2599$6...@n...neostrada.
    pl><hsootv$39r$1@mx1.internetia.pl>
    <hsorn5$qah$1@node2.news.atman.pl><4beffcc0$0$17104$6...@n...neostra
    da.pl><p...@4...com>
    <hsp8l1$bn4$1@news.onet.pl><4bf0ceaa$0$17093$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsr2oe$fvf$1@news.onet.pl><hsr3nd$9um$1@node1.news.atman.pl>
    <hsr6ep$mab$1@inews.gazeta.pl><hsr9t8$51r$1@node2.news.atman.pl>
    <hsr8td$qtg$3@mx1.internetia.pl><hsrak3$54v$1@node2.news.atman.pl>
    <hsr9m0$an7$1@mx1.internetia.pl><4bf25a3c$0$17096$6...@n...neostrada
    .pl><hstqer$k9g$1@mx1.internetia.pl><4bf4353c$0$19177$6...@n...neost
    rada.pl><ht1d36$fb6$1@mx1.internetia.pl>
    <ht2svh$rm0$1@node1.news.atman.pl><ht2uf7$r2k$1@news.onet.pl>
    <4bf52611$0$17085$65785112@news.neostrada.pl><ht3qjg$v2s$1@news.onet.pl>
    <4bf729f3$0$17092$65785112@news.neostrada.pl><ht8k0i$s18$1@news.onet.pl>
    <4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1274599636 3965 91.150.222.21 (23 May 2010 07:27:16 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 07:27:16 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282666
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
    news:4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jurand wrote:
    >
    >> Oczywiście że można zauważyć duże auto. Motocyklistę też. W jakiejś
    >> odległości. I na bazie oceny tej odległości dokonujesz decyzji - masz
    >> miejsce żeby wykonać manewr skrętu.
    >
    > Auto nawet niedowidzący zauważy z kilometra, inaczej jest z motocyklem
    > jadącym slalomem pomiędzy autami, raz z prawej, raz z lewej.

    A potrafisz zrozumieć jedną prostą jak budowa cepa rzecz? ZAUWAŻENIE
    samochodu i pobieżna ocena odległości to jedno, a ocena PRĘDKOŚCI z jaką to
    auto się porusza - to drugie. I teraz powiedz mi, gdzie w PoRD jest
    napisane, że aby wykonać manewr na ulicy musisz ocenić PRĘDKOŚĆ, z jaką się
    do Ciebie zbliża samochód?

    >> Zrozumcie jedną rzecz - NIE MOŻNA uznawać winy kierowniczki Punto w tej
    >> sytuacji, a także w żadnej innej, gdy pojazd wykonujący manewr skrętu na
    >> skrzyżowaniu jest wyprzedzany i dochodzi do kolizji. A to dlatego, że
    >> pierwszeństwo wykonania manewru leży tutaj po stronie osoby skręcającej,
    >> a nie po stronie osoby wyprzedzającej!
    >
    > Co z tego? Jeśli nie sygnalizowała manewru to wina leży przede wszystkim
    > po jej stronie.

    JEŚLI. I to jest tutaj kluczowe. Jeśli zachowała się jak ostatnia torba i
    nie sygnalizując czegokolwiek wjechała tuż przed maskę Audi - no to wtedy
    masz współwinę. Ale nadal mamy tutaj warunek JEŚLI. Natomiast jeżeli manewr
    sygnalizowała - sorry, jest bez winy.

    >> Żeby kierowniczka Punto była w
    >> jakimś stopniu winna sytuacji - najpierw trzeba udowodnić jej brak
    >> sygnalizowania zamiaru skrętu na skrzyżowaniu. Jeżeli stwierdzi, że
    >> dojeżdżając do skrzyżowania miała cały czas włączony kierunkowskaz - i
    >> nie uda się tego podważyć - to wina leży W CAŁOŚCI po stronie kierowcy
    >> Audi.
    >
    > W całości nie ale w większej części na pewno. Ale nie wydaje mi się to
    > bardzo prawdopodobne patrząc na to co się dzieje na drogach.

    Tu nie ma się co wydawać - według PoRD nie wolno Ci pod żadnym pozorem
    wyprzedzać samochodu sygnalizującego manewr skrętu! Bo wtedy SAMOCHÓD
    SKRĘCAJĄCY ma pierwszeństwo. Nie opowiadaj bajek! Bo potem tacy właśnie, co
    to wyprzedzą zawsze i wszędzie, lądują w rowach, na drzewach i na
    przystankach pełnych ludzi!

    A dlaczego nie można w sytuacji, gdy manewr był sygnalizowany, przypisać
    żadnej winy kierowniczce Punto? Z prostego powodu. Wyobraź sobie sytuację,
    że jednak winę takim osobom przypisujemy. No i teraz ja kupuję sobie Fiata
    126p, za paręnaście złotych i z uporem maniaka będę Cię śledził i walił w
    bok Twojego auta za każdym razem, gdy będziesz wykonywał zgodnie z
    przepisami skręt. To jest akurat jedna z prostszych rzeczy, jakie można
    zrobić.
    Zgodnie z Twoją (oraz Cavallino) chorą teorią - skręcający jest współwinny.
    Czyli likwidując szkodę z OC nie dostajesz całego zwrotu kasy za naprawę
    auta - stosownie do stopnia Twojej winy. Po kilku takich stłuczkach
    prosiłbyś mnie na kolanach, żebym się w końcu odczepił, bo zbankrutujesz na
    ustawicznym dokładaniu do każdej naprawy (nie pisz mi tutaj teraz o AC, bo
    to jest temat na zupełnie inną rozmowę).

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: