-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Sun, 23 May 2010 09:28:19 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 64
Message-ID: <htalck$3rt$1@news.onet.pl>
References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl><4befe639$0$2599$6...@n...neostrada.
pl><hsootv$39r$1@mx1.internetia.pl>
<hsorn5$qah$1@node2.news.atman.pl><4beffcc0$0$17104$6...@n...neostra
da.pl><p...@4...com>
<hsp8l1$bn4$1@news.onet.pl><4bf0ceaa$0$17093$65785112@news.neostrada.pl>
<hsr2oe$fvf$1@news.onet.pl><hsr3nd$9um$1@node1.news.atman.pl>
<hsr6ep$mab$1@inews.gazeta.pl><hsr9t8$51r$1@node2.news.atman.pl>
<hsr8td$qtg$3@mx1.internetia.pl><hsrak3$54v$1@node2.news.atman.pl>
<hsr9m0$an7$1@mx1.internetia.pl><4bf25a3c$0$17096$6...@n...neostrada
.pl><hstqer$k9g$1@mx1.internetia.pl><4bf4353c$0$19177$6...@n...neost
rada.pl><ht1d36$fb6$1@mx1.internetia.pl>
<ht2svh$rm0$1@node1.news.atman.pl><ht2uf7$r2k$1@news.onet.pl>
<4bf52611$0$17085$65785112@news.neostrada.pl><ht3qjg$v2s$1@news.onet.pl>
<4bf729f3$0$17092$65785112@news.neostrada.pl><ht8k0i$s18$1@news.onet.pl>
<4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274599636 3965 91.150.222.21 (23 May 2010 07:27:16 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 07:27:16 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282666
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl...
> Jurand wrote:
>
>> Oczywiście że można zauważyć duże auto. Motocyklistę też. W jakiejś
>> odległości. I na bazie oceny tej odległości dokonujesz decyzji - masz
>> miejsce żeby wykonać manewr skrętu.
>
> Auto nawet niedowidzący zauważy z kilometra, inaczej jest z motocyklem
> jadącym slalomem pomiędzy autami, raz z prawej, raz z lewej.
A potrafisz zrozumieć jedną prostą jak budowa cepa rzecz? ZAUWAŻENIE
samochodu i pobieżna ocena odległości to jedno, a ocena PRĘDKOŚCI z jaką to
auto się porusza - to drugie. I teraz powiedz mi, gdzie w PoRD jest
napisane, że aby wykonać manewr na ulicy musisz ocenić PRĘDKOŚĆ, z jaką się
do Ciebie zbliża samochód?
>> Zrozumcie jedną rzecz - NIE MOŻNA uznawać winy kierowniczki Punto w tej
>> sytuacji, a także w żadnej innej, gdy pojazd wykonujący manewr skrętu na
>> skrzyżowaniu jest wyprzedzany i dochodzi do kolizji. A to dlatego, że
>> pierwszeństwo wykonania manewru leży tutaj po stronie osoby skręcającej,
>> a nie po stronie osoby wyprzedzającej!
>
> Co z tego? Jeśli nie sygnalizowała manewru to wina leży przede wszystkim
> po jej stronie.
JEŚLI. I to jest tutaj kluczowe. Jeśli zachowała się jak ostatnia torba i
nie sygnalizując czegokolwiek wjechała tuż przed maskę Audi - no to wtedy
masz współwinę. Ale nadal mamy tutaj warunek JEŚLI. Natomiast jeżeli manewr
sygnalizowała - sorry, jest bez winy.
>> Żeby kierowniczka Punto była w
>> jakimś stopniu winna sytuacji - najpierw trzeba udowodnić jej brak
>> sygnalizowania zamiaru skrętu na skrzyżowaniu. Jeżeli stwierdzi, że
>> dojeżdżając do skrzyżowania miała cały czas włączony kierunkowskaz - i
>> nie uda się tego podważyć - to wina leży W CAŁOŚCI po stronie kierowcy
>> Audi.
>
> W całości nie ale w większej części na pewno. Ale nie wydaje mi się to
> bardzo prawdopodobne patrząc na to co się dzieje na drogach.
Tu nie ma się co wydawać - według PoRD nie wolno Ci pod żadnym pozorem
wyprzedzać samochodu sygnalizującego manewr skrętu! Bo wtedy SAMOCHÓD
SKRĘCAJĄCY ma pierwszeństwo. Nie opowiadaj bajek! Bo potem tacy właśnie, co
to wyprzedzą zawsze i wszędzie, lądują w rowach, na drzewach i na
przystankach pełnych ludzi!
A dlaczego nie można w sytuacji, gdy manewr był sygnalizowany, przypisać
żadnej winy kierowniczce Punto? Z prostego powodu. Wyobraź sobie sytuację,
że jednak winę takim osobom przypisujemy. No i teraz ja kupuję sobie Fiata
126p, za paręnaście złotych i z uporem maniaka będę Cię śledził i walił w
bok Twojego auta za każdym razem, gdy będziesz wykonywał zgodnie z
przepisami skręt. To jest akurat jedna z prostszych rzeczy, jakie można
zrobić.
Zgodnie z Twoją (oraz Cavallino) chorą teorią - skręcający jest współwinny.
Czyli likwidując szkodę z OC nie dostajesz całego zwrotu kasy za naprawę
auta - stosownie do stopnia Twojej winy. Po kilku takich stłuczkach
prosiłbyś mnie na kolanach, żebym się w końcu odczepił, bo zbankrutujesz na
ustawicznym dokładaniu do każdej naprawy (nie pisz mi tutaj teraz o AC, bo
to jest temat na zupełnie inną rozmowę).
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.10 09:44 to
- 23.05.10 09:45 to
- 23.05.10 09:45 to
- 23.05.10 10:19 Jurand
- 23.05.10 10:23 Jurand
- 23.05.10 10:24 Jurand
- 23.05.10 11:53 Maciej Leszczynski
- 23.05.10 12:00 Budzik
- 23.05.10 12:00 Budzik
- 23.05.10 12:00 Budzik
- 23.05.10 12:00 Cavallino
- 23.05.10 12:01 Cavallino
- 23.05.10 12:04 Cavallino
- 23.05.10 12:05 Cavallino
- 23.05.10 12:06 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO