eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRezultat wyprzedzania na skrzyzowaniuRe: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
  • Data: 2010-05-23 09:28:19
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
    news:4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jurand wrote:
    >
    >> Oczywiście że można zauważyć duże auto. Motocyklistę też. W jakiejś
    >> odległości. I na bazie oceny tej odległości dokonujesz decyzji - masz
    >> miejsce żeby wykonać manewr skrętu.
    >
    > Auto nawet niedowidzący zauważy z kilometra, inaczej jest z motocyklem
    > jadącym slalomem pomiędzy autami, raz z prawej, raz z lewej.

    A potrafisz zrozumieć jedną prostą jak budowa cepa rzecz? ZAUWAŻENIE
    samochodu i pobieżna ocena odległości to jedno, a ocena PRĘDKOŚCI z jaką to
    auto się porusza - to drugie. I teraz powiedz mi, gdzie w PoRD jest
    napisane, że aby wykonać manewr na ulicy musisz ocenić PRĘDKOŚĆ, z jaką się
    do Ciebie zbliża samochód?

    >> Zrozumcie jedną rzecz - NIE MOŻNA uznawać winy kierowniczki Punto w tej
    >> sytuacji, a także w żadnej innej, gdy pojazd wykonujący manewr skrętu na
    >> skrzyżowaniu jest wyprzedzany i dochodzi do kolizji. A to dlatego, że
    >> pierwszeństwo wykonania manewru leży tutaj po stronie osoby skręcającej,
    >> a nie po stronie osoby wyprzedzającej!
    >
    > Co z tego? Jeśli nie sygnalizowała manewru to wina leży przede wszystkim
    > po jej stronie.

    JEŚLI. I to jest tutaj kluczowe. Jeśli zachowała się jak ostatnia torba i
    nie sygnalizując czegokolwiek wjechała tuż przed maskę Audi - no to wtedy
    masz współwinę. Ale nadal mamy tutaj warunek JEŚLI. Natomiast jeżeli manewr
    sygnalizowała - sorry, jest bez winy.

    >> Żeby kierowniczka Punto była w
    >> jakimś stopniu winna sytuacji - najpierw trzeba udowodnić jej brak
    >> sygnalizowania zamiaru skrętu na skrzyżowaniu. Jeżeli stwierdzi, że
    >> dojeżdżając do skrzyżowania miała cały czas włączony kierunkowskaz - i
    >> nie uda się tego podważyć - to wina leży W CAŁOŚCI po stronie kierowcy
    >> Audi.
    >
    > W całości nie ale w większej części na pewno. Ale nie wydaje mi się to
    > bardzo prawdopodobne patrząc na to co się dzieje na drogach.

    Tu nie ma się co wydawać - według PoRD nie wolno Ci pod żadnym pozorem
    wyprzedzać samochodu sygnalizującego manewr skrętu! Bo wtedy SAMOCHÓD
    SKRĘCAJĄCY ma pierwszeństwo. Nie opowiadaj bajek! Bo potem tacy właśnie, co
    to wyprzedzą zawsze i wszędzie, lądują w rowach, na drzewach i na
    przystankach pełnych ludzi!

    A dlaczego nie można w sytuacji, gdy manewr był sygnalizowany, przypisać
    żadnej winy kierowniczce Punto? Z prostego powodu. Wyobraź sobie sytuację,
    że jednak winę takim osobom przypisujemy. No i teraz ja kupuję sobie Fiata
    126p, za paręnaście złotych i z uporem maniaka będę Cię śledził i walił w
    bok Twojego auta za każdym razem, gdy będziesz wykonywał zgodnie z
    przepisami skręt. To jest akurat jedna z prostszych rzeczy, jakie można
    zrobić.
    Zgodnie z Twoją (oraz Cavallino) chorą teorią - skręcający jest współwinny.
    Czyli likwidując szkodę z OC nie dostajesz całego zwrotu kasy za naprawę
    auta - stosownie do stopnia Twojej winy. Po kilku takich stłuczkach
    prosiłbyś mnie na kolanach, żebym się w końcu odczepił, bo zbankrutujesz na
    ustawicznym dokładaniu do każdej naprawy (nie pisz mi tutaj teraz o AC, bo
    to jest temat na zupełnie inną rozmowę).

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: