-
Data: 2010-05-22 23:24:01
Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:22052010.3BAA26AB@budzik61.poznan.pl...
> Oj, nie wykrecaj sie.
> Skoro na skrzyzowaniu i tak nie wolno wyprzedzac, skoro i tak trzeba
> zachowac odległosc (wiec sgnalizowanie w celu wychamowania tez jest
> niepotrzebne) to po co?
> P.S. Ja tez nie cierpie, wrecz obtrabiam regularnie, ale skoro nie
> wlaczenie kierunkowskazu nawet w sytuacji wypadku po tym fakcie jest
> minimalnym wykroczeniem, to całkiem powaznie sie pytam o twoje
> zapatrywanie
> w tym temacie.
Przede wszystkim ma nam ułatwić współistnienie na drodze.
Czym innym natomiast jest wina spowodowania wypadku.
W tym przypadku bezpośrednią przyczyną było wyprzedzanie na skrzyżowaniu
przez kierowcwe Audi, a bezpośrdnim czynnikiem wpływającym na skutki tego
wypadku była nadmierna prędkość Audi.
W tym przypadku nie ma znaczenia czy kierowcy Fiat i Audi sygnalizowali
zamiar, w przypadku kierowcy Fiata zamiar skrętu, a w przypadku kierowcy
Audi zamiar wyprzedzania.
Jednakowoż oboje kierowców było zobowiązanych do sygnalizowania tych
manewrów zawczasu. Czy sygnalizowali ? Tego nie wiemy i póki co są tylko
spekulacje pod adresem kierowniczki Fiata. Ale przecież równie dobrze
kierowca Audi mógł nie sygnalizować i dlatego kierowniczka nie powstrzymała
się od skrętu. Choć w jego przypadku kierunkowskaz mógł być informacją
mylącą, informującą o chęci skrętu.
Kierunkowskazy nie mogą być czynnikiem decydującym, gdyż są elementem
niepewnym, mogącym w każdej chwili ulec uszkodzeniu lub stanowić czynnik
wprowadzający w błąd.
Ale tak jak napisałem wcześniej.
Kierowniczka Fiata nie miała obowiązku się upewnić czy jadące za nią Audi
czasem nie będzie wyprzedzać w miejscu niedozwolonym, wręcz przeciwnie,
zgodnie z PoRD miała prawo liczyć na to, że kierowca Audi powstrzyma się od
takiego manewru na skrzyżowaniu.
Obowiązekiem kierowcy Audi było powstrzymać się od wyprzedzania na
skrzyżówaniu oraz zachować szczególną ostrożność w trakcie jazdy przez teren
oznaczony jako zabudowany oraz przez skrzyżowanie.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.05.10 23:26 Plumpi
- 22.05.10 23:32 to
- 22.05.10 23:50 J.F.
- 23.05.10 00:58 Plumpi
- 23.05.10 01:10 Plumpi
- 23.05.10 01:36 Plumpi
- 23.05.10 01:39 Plumpi
- 23.05.10 09:18 Jurand
- 23.05.10 09:28 Jurand
- 23.05.10 09:44 to
- 23.05.10 09:45 to
- 23.05.10 09:45 to
- 23.05.10 10:19 Jurand
- 23.05.10 10:23 Jurand
- 23.05.10 10:24 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=