  • Data: 2010-05-22 23:24:01
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:22052010.3BAA26AB@budzik61.poznan.pl...

    > Oj, nie wykrecaj sie.
    > Skoro na skrzyzowaniu i tak nie wolno wyprzedzac, skoro i tak trzeba
    > zachowac odległosc (wiec sgnalizowanie w celu wychamowania tez jest
    > niepotrzebne) to po co?
    > P.S. Ja tez nie cierpie, wrecz obtrabiam regularnie, ale skoro nie
    > wlaczenie kierunkowskazu nawet w sytuacji wypadku po tym fakcie jest
    > minimalnym wykroczeniem, to całkiem powaznie sie pytam o twoje
    > zapatrywanie
    > w tym temacie.

    Przede wszystkim ma nam ułatwić współistnienie na drodze.
    Czym innym natomiast jest wina spowodowania wypadku.
    W tym przypadku bezpośrednią przyczyną było wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    przez kierowcwe Audi, a bezpośrdnim czynnikiem wpływającym na skutki tego
    wypadku była nadmierna prędkość Audi.
    W tym przypadku nie ma znaczenia czy kierowcy Fiat i Audi sygnalizowali
    zamiar, w przypadku kierowcy Fiata zamiar skrętu, a w przypadku kierowcy
    Audi zamiar wyprzedzania.
    Jednakowoż oboje kierowców było zobowiązanych do sygnalizowania tych
    manewrów zawczasu. Czy sygnalizowali ? Tego nie wiemy i póki co są tylko
    spekulacje pod adresem kierowniczki Fiata. Ale przecież równie dobrze
    kierowca Audi mógł nie sygnalizować i dlatego kierowniczka nie powstrzymała
    się od skrętu. Choć w jego przypadku kierunkowskaz mógł być informacją
    mylącą, informującą o chęci skrętu.

    Kierunkowskazy nie mogą być czynnikiem decydującym, gdyż są elementem
    niepewnym, mogącym w każdej chwili ulec uszkodzeniu lub stanowić czynnik
    wprowadzający w błąd.

    Ale tak jak napisałem wcześniej.
    Kierowniczka Fiata nie miała obowiązku się upewnić czy jadące za nią Audi
    czasem nie będzie wyprzedzać w miejscu niedozwolonym, wręcz przeciwnie,
    zgodnie z PoRD miała prawo liczyć na to, że kierowca Audi powstrzyma się od
    takiego manewru na skrzyżowaniu.
    Obowiązekiem kierowcy Audi było powstrzymać się od wyprzedzania na
    skrzyżówaniu oraz zachować szczególną ostrożność w trakcie jazdy przez teren
    oznaczony jako zabudowany oraz przez skrzyżowanie.