  • Data: 2010-05-22 14:51:47
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak ktoś nie zakłada, ze na prostej drodze wśród pól ktoś może jechać 100
    > km/h to jest pozbawiony krzty rozsądku.

    Na której jest ograniczenie 40 km/h i skrzyżowanie? Poza tym jesteś pewien
    że tam była "prosta droga wśród pól"? Kilka zdjęć chyba przeoczyłeś.

    > Tu jest mowa o prostej drodze i dużym aucie, którego nie sposób nie
    > zauważyć jeśli się chociaż spojrzy. Nie sprowadzaj rzeczy do absurdu
    > nonsensownymi porównaniami.

    Oczywiście że można zauważyć duże auto. Motocyklistę też. W jakiejś
    odległości. I na bazie oceny tej odległości dokonujesz decyzji - masz
    miejsce żeby wykonać manewr skrętu.

    Zrozumcie jedną rzecz - NIE MOŻNA uznawać winy kierowniczki Punto w tej
    sytuacji, a także w żadnej innej, gdy pojazd wykonujący manewr skrętu na
    skrzyżowaniu jest wyprzedzany i dochodzi do kolizji. A to dlatego, że
    pierwszeństwo wykonania manewru leży tutaj po stronie osoby skręcającej, a
    nie po stronie osoby wyprzedzającej!
    Żeby kierowniczka Punto była w jakimś stopniu winna sytuacji - najpierw
    trzeba udowodnić jej brak sygnalizowania zamiaru skrętu na skrzyżowaniu.
    Jeżeli stwierdzi, że dojeżdżając do skrzyżowania miała cały czas włączony
    kierunkowskaz - i nie uda się tego podważyć - to wina leży W CAŁOŚCI po
    stronie kierowcy Audi.

    Jurand.