-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
order1.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!no
via!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02
.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
for-mail
From: to <t...@a...xyz>
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl> <hsootv$39r$1@mx1.internetia.pl>
<hsorn5$qah$1@node2.news.atman.pl>
<4beffcc0$0$17104$65785112@news.neostrada.pl>
<p...@4...com> <hsp8l1$bn4$1@news.onet.pl>
<1...@b...poznan.pl> <hspdcf$uel$1@news.onet.pl>
<1...@b...poznan.pl> <hspi4s$d8u$1@news.onet.pl>
<4bf0cf8a$0$17093$65785112@news.neostrada.pl> <hsrf5e$qe7$1@news.onet.pl>
<4bf25839$0$17096$65785112@news.neostrada.pl>
<hstmst$l8b$1@inews.gazeta.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hstnqp$o8t$2@inews.gazeta.pl> <hsttpb$ss6$1@node1.news.atman.pl>
<hsu3od$b39$3@inews.gazeta.pl> <hsu4e6$tsh$1@node1.news.atman.pl>
<hsudv5$m13$2@inews.gazeta.pl>
<4bf3e102$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
<ht0pd7$102$1@inews.gazeta.pl>
<4bf3ef6a$0$2604$65785112@news.neostrada.pl>
<ht10jt$qqu$1@inews.gazeta.pl>
<4bf46f81$0$19174$65785112@news.neostrada.pl> <ht2qov$etb$1@news.onet.pl>
User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 20 May 2010 11:49:18 GMT
Lines: 89
Message-ID: <4bf521be$0$17085$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
X-Trace: 1274356158 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17085 80.52.166.102:40257
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Original-Bytes: 6273
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281980
[ ukryj nagłówki ]Jurand wrote:
> A gdy widzisz samochód mający włączony kierunkowskaz na skrzyżowaniu, to
> zakładasz, że chce skręcać, czy jechać prosto?
Zakładam, że będzie skręcał, dlatego nie przypuszczam, żeby ta kobieta
sygnalizowała skręt poprawnie.
> Gdy widzisz zbliżający
> się samochódm, jadący uliczką osiedlową z programi, to zakładasz, że
> będzie jechał ok. 20-40 km/h czy 100 km/h?
W ogóle nic nie zakładam bo widzę mniej więcej ile jedzie.
> A jak jest mgła i widoczność
> 10 m, to zakładasz, że za Tobą nagle pojawi się pacjent zasuwający 150
> km/h, czy raczej nie?
Tak była mgła i widoczność do 10 m?
> Pewne założenia kierowca czyni na bazie własnych doświadczeń, inne - na
> bazie przepisów. Dla Ciebie być może ocena prędkości zbliżającego się
> samochodu to jest kwestia rzucenia na niego okiem - dla mnie np. już nie
> - muszę przez pewną chwilę na niego popatrzeć i zawsze mogę się pomylić
> z tą oceną o dobre 30 km/h (w zależności od warunków).
Ale nie o 100 km/h. I nie wierze, że dla Ciebie ocenienie czy auto za
Tobą jedzie z taką prędkością jak Twoje czy też ze znacznie większą
stanowi problem.
> Oczekujesz od
> osoby zamierzającej skręcić w boczną drogę bezwzględnego trzymania się
> wszystkich przepisów, tłumacząc, że wtedy nie doszłoby do wypadku.
> Owszem. Tak samo, jak do wypadku by nie doszło, gdyby kierownik Audi
> trzymał się wszystkich przepisów.
Nie, oczekuję stosowania się do podstawowych zasad bezpieczeństwa czyli
ogarniania tego, co się dzieje wokół auta gdy zamierza się przeprowadzić
jakiś manewr.
>
> Powiedz teraz, że możemy mieć w 100% pewność, że kierowniczka Punto nie
> sprawdziła tuż przed manewrem, że nic lewym pasem nie jedzie, że
> kierownik Audi nie wyjechał na lewy pas w momencie, jak ona praktycznie
> już zaczynała skręcać i że Punto nie miało absolutnie włączonego
> kierunkowskazu, sygnalizującego skręt.
100% pewności nigdy nie ma, ale to jest wersja bardzo mało prawdopodobna.
> Bo tylko będąc absolutnie pewnym
> tych 3 rzeczy możesz przypisać jej jakikolwiek udział w wypadku jako
> sprawca. Bo realia niestety przemawiając mocno na niekorzyść kierowcy
> Audi - wyprzedzanie na skrzyżowaniu + duże przekroczenie prędkości.
Nie wydaje mi się. Nie przypominam sobie kiedy ostatnio widziałem, żeby
ktoś wyprzedzał po lewej auto sygnalizujące skręt w lewo, natomiast bez
przerwy widuję kierowców nie sygnalizujących poprawnie lub wręcz wcale
wykonywanych manewrów.
> I
> cała Twoja tyrada, że kapelusznicy, że głupie pizdy, że to i tamto jest
> na nic, bo osobiście w sądzie byłbym w stanie udowodnić, że w 100%
> zgodnie z przepisami wykonywała ona skręt na skrzyżowaniu, a
> _nieprzewidywalnie_ duża prędkość Audi doprowadziła do wypadku.
Po raz setny napiszę, że tam nic nie było trzeba przewidywać. To prosta
droga, wystarczy popatrzeć i naprawdę nie trzeba mieć nadludzkich
zdolności żeby ocenić czy ktoś jedzie wolno czy bardzo szybko. Jeśli ktoś
nawet tego nie potrafi to nie powinien kierować autem bo to jedna z
podstawowych, niezbędnych umiejętności.
> Co więcej - powiem Ci, że spotkałem się z takim przypadkiem, gdzie
> motocyklista, jadący sobie w terenie zabudowanym c.a. 180 km/h, dojebał
> do boku też, co ciekawe, Fiata Punto, w którym znajdowały się 2 panie.
> Gość po prostu nie dohamował i wrąbał się w bok wytaczającego się powoli
> z drogi bocznej Fiata. Wypadek skończył się bardzo mocnymi obrażeniami
> motocyklisty, którego sąd uznał (wbrew twierdzeniom Policji) w 100%
> winnego spowodowania wypadku właśnie z racji nadzwyczaj dużej prędkości,
> jaką się poruszał. Uczestnik ruchu drogowego, który włączał się do
> ruchu, mógł zakładać, że motocyklista przekroczy nieznacznie prędkość
> dopuszczalną, ale raczej nikt nie będzie zakładał, że , że taki pacjent
> pojedzie 180 km/h na jednopasmówce miejskiej.
A czy czasem argumentacja nie była taka, że włączający się do ruchu tego
motocyklisty nie mógł po prostu zauważyć? Taka sytuacja w omawianym
przypadku nie zachodzi, wystarczyło popatrzeć w lusterko.
--
"Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.10 13:50 to
- 20.05.10 14:07 Artur 'futrzak' Maśląg
- 20.05.10 14:07 to
- 20.05.10 14:10 to
- 20.05.10 14:19 to
- 20.05.10 14:31 Plumpi
- 20.05.10 14:32 Plumpi
- 20.05.10 14:32 MadMan
- 20.05.10 14:36 Plumpi
- 20.05.10 14:42 Plumpi
- 20.05.10 14:46 Plumpi
- 20.05.10 14:52 Artur 'futrzak' Maśląg
- 20.05.10 14:57 to
- 20.05.10 15:00 to
- 20.05.10 15:06 Plumpi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=