-
Data: 2010-05-20 14:31:19
Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
news:ht2sqm$rla$1@node1.news.atman.pl...
> czyli znowu twierdzisz, ze zmiana kierunku jazdy nie wymaga zachowania
> szczegolnej ostroznosci ?
Wymaga. Twierdzę natomiast, że fakt, iż ona nie zauważyła pędżącego za nią
samochodu, którego kierowca łamiąc kilka przepisów PoRD wymusił na niej
pierwszeństwo, nie jest podstawą do uznania ją w jakiejkowliek mierze za
winną.
> W kwestii domyslu gdyby dobrze sygnalizowala to tez nie doszloby do
> zderzenia bo trudno mi dac wiare, ze ktos celowo doprowadza do wypadku
Mnie też trudno jest dać wiarę, że można być aż takim idiotą, aby wyprzedzać
na skrzyżowaniu, jadąc grubo przekraczając dopuszczalną prędkość, a jeszcze
bardziej mnie dziwi fakt, że są jeszcze więksi idioci, którzy na grupie
dyskusyjnej oficjalnie twierdzą, że ślepota tamtych idiotów zrzuca
odpowiedzialność za wypadek na osobę, która w sposób prawidłowy i zgodny z
PoRD wykonywała manewr skrętu na skrzyżowaniu.
> Podawalem Ci przyklad i jakos sie nie ustosunkowales, Jakby tam stal na
> tamtym pasie zaparkowany samochod to czy moglaby w niego bezpiecznie
> wjechac
> i byc uznana za niewinna ?
Piszesz o całkiem czymś innym, co nie ma nic wspólnego z tym wypadkiem.
Oczywiście w sytuacji, kiedy by tam stał wcześniej samochód, a ona widząc
ten samochód i mając możliwość uniknięcia kolizji wjechała w niego celowo
uważając, że ma pierwszeństwo - oczywiście uznana by została za winną i nie
byłoby tu żadnych wątpliwości.
Jednak w przypadku tego wypadku Audi nie stało na tym skrzyżowaniu, ale
wjechało z ogromną prędkością, wymuszając pierwszeństwo i uderzając w Fiata.
W tej sytuacji widząc za sobą to Audi nie miała ani obowiązku, ani podstaw
do ustepowania pierwszeństwa kierowcy Audi, bo on tego pierwszęnstwa nie
miał. Wręcz przeciwnie, dzięki pewnemu i szybko wykonanemu manewrowi zmiany
kierunku jazdy ułatwiłaby pokonanie tego skrzyżowania w sposób bezpieczny i
szybki - gdyby tylko kierowca Audi zwolnił i dał jej wykonać ten manewr w
sposób zgodny z prawem. Ona by zjechała z drogi, a on nie zmieniając pasa
ruchu przejechałby skrzyżowanie zgodnie z prawem. Hamowanie, zatrzymywanie
się na skrzyżowaniu w celu przepuszczenia tego Audi wręcz było bardziej
niebezpieczne, bo kierowca Audi mógł widzieć tego Fiata oraz manewr
wykonywany przez kierowcę tego Fiata, a zatrzymanie się tego Fiata na pasie
spowodowałoby, ze Audi wjechało by w kufer Fiata.
Czy naprawdę nie widzisz różnicy i jesteś aż tak ograniczony ?
Co do takiego zatrzymywania na skrzyżowaniu i stwarzania zagrożenia oraz
korków to dzisiaj rano miałem tego przykład.
Czekałem na skrzyżowaniu, aż przejedzie kawalkada samochodów, które z mojej
prawej miały pierwszeństwo przejazdu
1
V
|
2 > --- ===== < < < < <cymbał < < < < <
|x|
| |
Tak to wyglądało. Moje auto oznaczone X
Droga, którą jechałem i w moje prawo miała pierwszeństwo.
Na przeciw mnie stał samochód skręcający w swoją lewą stronę, czyli moja
prawą na drodze podporządkowanej.
Po mojej lewej stronie drugie auto, jadące na wprost, czyli także w moją
prawą stronę i także wyjeżdżające z drogi podporzadkowanej.
Samochody z mojej prawej jechały jeden za drugim, ale w pewnym miejscu była
spora luka, na tyle duża, że z palcem w zębach wszyscy pokonalibyśmy
skrzyżowanie bez pośpiechu, a za tą luką kolejna kawalkada aut i wszystkie
skręcały w lewo czyli w drogę, na której ja czekałem.
Kiedy kierowca oznaczony jako "cymbał" dojechał do skrzyżowania, ruszyłem,
aby dokładnie zaraz za nim pokonać skrzyżowanie na wprost w kierunku pojazdu
1, zaraz za mną już się przygotował ten z mojej lewej oznaczony jako 2 bo
miał pierwszeństwo przed 1
I wszystko by się ładnie i pięknie odbyło, gdyby nie wielka szczodrość
cymbała, który postanowił się nagle zatrzymać na skrzyżowaniu ustępując
pierwszeństwa kierowcy nr 1 , który ruszył razem z 2 , bo widać że nie
załapali któremu cymbał ustapił.
Ja już ruszyłem do przodu, ale musiałem się w tym momencie zatrzymać na
środku skrzyżowania, zeby nie wjechać w cymbała. Kierowcy samochodów 1 i 2
widząc wielką szczodrość cymbała także zaczęły wjeżdżać i o mało się nie
stukneli, a skrzyżowanie się zakorkowało. Zanim zdołaliśmy się wzajemnie
poprzepuszczać (ja cofnąć, żeby przepuścić 1 i 2) to nadjechała kolejna
kawalkada aut, która została zmuszona do zatrzymania i odczekania aż się
wyplączemy z tego.
Tak wiec jak widzisz przez wielką nadszczodrość jednego debila, który wbrew
PoRD, została stworzona sytuacja zagrożenia, bo mogłem w niego wjechać tak
jak i mogli się stuknąć 1 z 2 , a ponadto zamiast poprawić przepustowość
skrzyżowania to tylko ją zmniejszył i utrudnił przejazd kilkunastu
samochodow przez skrzyżowanie.
Dlatego też są przepisy PoRD, żeby każda sytuacja na drodze była jasna i
klarowna, a przejazd odbywał się bezpiecznie wg jednych i wspólnych dla
wszystkich zasad.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.10 14:32 Plumpi
- 20.05.10 14:32 MadMan
- 20.05.10 14:36 Plumpi
- 20.05.10 14:42 Plumpi
- 20.05.10 14:46 Plumpi
- 20.05.10 14:52 Artur 'futrzak' Maśląg
- 20.05.10 14:57 to
- 20.05.10 15:00 to
- 20.05.10 15:06 Plumpi
- 20.05.10 15:11 Plumpi
- 20.05.10 15:21 Plumpi
- 20.05.10 15:23 Artur 'futrzak' Maśląg
- 20.05.10 15:31 Plumpi
- 20.05.10 15:33 Plumpi
- 20.05.10 15:49 Plumpi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800