  • 51. Data: 2015-11-26 13:57:12
    Temat: Re: Reperatery gsm
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-26 o 10:21, Chris pisze:

    > Są oferty ale kosztowo to zdecydowanie się nie opłaca :)

    Oferty na 'kablówkę"? Wątpię aby jakiś dostawca był zainteresowany
    montażem w pojedynczym domu, stojącym na odludziu, na dodatek..

  • 52. Data: 2015-11-26 13:57:55
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-26 o 11:22, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@r...cb> napisał w wiadomości

    _gsm-dcs-umts_dw3-b_A741002.htm

    scapa_2501_0_50_19mm-3m_E9751.htm

    > Obawiam się, że nie w Polsce.

    Polska to już Europa. Dzisiaj to już nawet można się utrzymywać z
    działalności na zasadzie quasi-taxi. Czyli wozić zarobkowo towary i
    ludzi bez stosownej licencji.

    > Specjalnie dałem link do najdłuższego kabla. Popatrz na inne długości
    > na ich stronie.

    > Raczej 0,2 dB na jednym metrze kabla i 0,5 dB na złączu.
    >
    > Na antenach zyskasz z 7 dB, na złączach stracisz w sumie 1 dB, wtedy
    > na kablu będziesz mógł stracić nawet 6 dB. Co dla 0,25 dB/m daje Ci 24
    > metry przewodu.

    Skoro tak piszesz. W sumie warto za eksperymentować, inwestycja przecie
    niezbyt kosztowna.

  • 53. Data: 2015-11-26 15:29:32
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-26 o 13:57, Trybun pisze:

    > Oferty na 'kablówkę"? Wątpię aby jakiś dostawca był zainteresowany
    > montażem w pojedynczym domu, stojącym na odludziu, na dodatek..

    UPC / Vectra na pewno miały taką możliwość, zależne było to tylko jaka
    odległość jest od ich najbliższej centrali no i kwestia ceny podpięcia.

    Wiadomo że opłacalne to był przy jakiś osiedlach domków gdzie podpinało
    się XX domków do sieci.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 54. Data: 2015-11-26 17:18:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    _gsm-dcs-umts_dw3-b_A741002.htm
    scapa_2501_0_50_19mm-3m_E9751.htm

    > Polska to już Europa.

    Z tego co pamiętam ze szkoły, to Polska zawsze leżała w Europie. :)

    > Dzisiaj to już nawet można się utrzymywać z działalności na zasadzie
    > quasi-taxi. Czyli wozić zarobkowo towary i ludzi bez stosownej licencji.

    Najlepszy zarobek jest zawsze na działaniach półlegalnych. Uczciwość nie
    popłaca.

    > Skoro tak piszesz. W sumie warto za eksperymentować, inwestycja przecie
    > niezbyt kosztowna.

    My zrobiliśmy "pasywny repeater" kablem koncentrycznym RG6 dobrej jakości od
    telewizji kablowej. Na końcach został zdjęty ekran na odcinku około 20-25
    cm, tak że z samej żyły środkowej powstały antenki prętowe. Kabla było co
    najmniej 10 metrów. W pomieszczeniu w środku budynku była serwerownia z
    zasięgiem typu "często przerywa". Sygnał wzrósł do poziomu "czasem przerywa"
    i subiektywnie bardzo poprawił się komfort korzystania z telefonów
    komórkowych.
    W mojej opinii, po zastosowaniu anten dedykowanych na pasma GSM oraz kabla o
    niższym tłumieniu i dopasowanego do anten, powinno być jeszcze lepiej niż na
    prowizorce opisanej wyżej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 55. Data: 2015-11-26 17:53:39
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2015 10:12:30 +0100, Trybun napisał(a):

    > I to "prawo" powinno być jak najszybciej zmienione. Bo jest to prawo dla
    > prawa, as nie dla ludzi.. na podstawie tego gniota co najmniej 10%
    > ludności kraju jest cyfrowo wykluczonych. PiS do dzieła!

    Spodziewaj się raczej powrotu zezwoleń na anteny satelitarne i odbiorniki
    odbierające stacje inne niż Radio Maryja i TV Trwam.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 56. Data: 2015-11-26 18:59:38
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trybun"

    Polska to już Europa. Dzisiaj to już nawet można się utrzymywać z
    działalności na zasadzie quasi-taxi. Czyli wozić zarobkowo towary i
    ludzi bez stosownej licencji.
    ---
    A te licencje to co dawały ?

  • 57. Data: 2015-11-26 19:09:35
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trybun"

> [...]

    prawa, as nie dla ludzi.. na podstawie tego gniota co najmniej 10%
    ludności kraju jest cyfrowo wykluczonych. PiS do dzieła!
    To jest raczej kwestia tego, że usługi komórkowe mają charakter
    monopolistyczny. Możnaby np wykorzystywać powszechniej telefonię IP ...

  • 58. Data: 2015-11-27 11:53:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-26 o 17:53, P.B. pisze:

    > Spodziewaj się raczej powrotu zezwoleń na anteny satelitarne i odbiorniki
    > odbierające stacje inne niż Radio Maryja i TV Trwam.

    Boli dupa, co? ;)

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2015-11-28 12:38:01
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-26 o 15:29, Chris pisze:

> [...]
    > odległość jest od ich najbliższej centrali no i kwestia ceny podpięcia.
    >
    > Wiadomo że opłacalne to był przy jakiś osiedlach domków gdzie

    Tych operatorów nie ma co najmniej w promieniu 50km, Tym terenem
    "rządzi" Inea. I swego czasu istotnie można było się załapać na ich
    usługi nawet w pojedynczych domach. Ale to było tylko wtedy gdy na tym
    terenie rozwijali infrastrukturę, a Unia szczodrze sypała dotacjami. A
    wyszło tak ze z powodu braku chętnych (brak jakiejkolwiek reklamy) to
    nawet kabla nie dociągi do mojej wsi.

  • 60. Data: 2015-11-28 12:41:05
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-26 o 17:18, yabba pisze:

    > Z tego co pamiętam ze szkoły, to Polska zawsze leżała w Europie. :)

    Leżała, tak, ale do standardów Europy to jej było daleko. ;-)

    > Najlepszy zarobek jest zawsze na działaniach półlegalnych. Uczciwość
    > nie popłaca.

    Najlepszy to ten na zupełnie nielegalnych, wystarczy zalegalizować
    handel dragami i określenie "baron narkotykowy" całkowicie straci racje
    bytu.

> [...]
    > kabla o niższym tłumieniu i dopasowanego do anten, powinno być jeszcze
    > lepiej niż na prowizorce opisanej wyżej.

    No pewnie że idzie takie coś zrobić we własnym zakresie, jednak pod
    warunkiem chociażby posiadania odpowiednich narzędzi, a ja nawet nie mam
    porządnej lutownicy..