  • 31. Data: 2024-05-29 23:25:49
    Temat: Re: Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Mój ojciec kupował książki na temat każdego samochodu jaki posiadał
    > i...czytał. Poszedłem też w tym kierunku i sam doczytałem to, czego nie
    > wiedziałem w moich autach :)

    U mnie się to chyba zatrzymało na motocyklach. Samochód ma jeździć :)

    > Ale trzeba wtedy sobie wyskubać samemu elektronikę.

    Niby tak. Ale protokół jest zadziwiająco prosty.

    > Jaką? Na wzrost napięcia?

    Tak. Powinna taka być fabrycznie. A że nie ma...

    > A to norma, bo jest kontrolka "ładowania" ale ona się świeci jak nie
    > ładuje alternator a nie że ładuje za dużo.

    No właśnie. A powinno pokazywać, jak napięcie ładowania jest poza
    normalnymi granicami. A najlepiej pokazywać po prostu napięcie.

    --
    Starsza pani szła w kierunku peronu. Jej serce łkało. Nie chciała
    wyjeżdżać. Tu mieszkała jej córka, jej wnuk. Nie wiedziała, kiedy znów

  • 32. Data: 2024-06-02 14:45:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    No niby już jest :) Nawet nie wiedziałem, że są gotowce.

    > Niby tak. Ale protokół jest zadziwiająco prosty.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 33. Data: 2024-06-02 14:47:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > No niby już jest :) Nawet nie wiedziałem, że są gotowce.

    Upss link:
    https://pl.aliexpress.com/item/1005003812765322.html
    ?spm=a2g0o.detail.1000023.5.69b0ioNYioNYr9&gatewayAd
    apt=glo2pol
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 34. Data: 2024-06-02 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    > Pewnie w domu słuchasz TV na oryginalnych głośnikach :)

    I tak i nie.
    Mam do tv dołączony oryginalnie taki pseudo soundbar.
    Gra to troche lepiej niz wbudowane oryginalne głosniki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 35. Data: 2024-06-04 02:24:21
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Upss link:
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005003812765322.html
    ?spm=a2g0o.detail.1000023.5.69b0ioNYioNYr9&gatewayAd
    apt=glo2pol

    No da się... tylko po co? :) Z drugiej strony można zadać pytanie: czemu
    nie? :)

    --
    Uciekają zające przez Bug do Polski. Jeden z naszych zajęcy łapie
    uciekiniera i pyta o powód. Tamten odpowiada:

  • 36. Data: 2024-06-04 09:59:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    ?spm=a2g0o.detail.1000023.5.69b0ioNYioNYr9&gatewayAd
    apt=glo2pol

    > No da się... tylko po co? :) Z drugiej strony można zadać pytanie: czemu
    > nie? :)

    Nie rozumiesz rozwiązania. Od 2000 roku OBD udostępnia te funkcje
    wymienione w linku. Później, kiedy ECU się rozbudowało, w następnych
    latach, doszły inne i wiele zaczęło być wyświetlanych bo pojawiły się
    wyświetlacze. Tyczy się to właśnie starszych pojazdów, które nie
    posiadają wyświetlacza i ECU pełni rolę kontroli auta, bez powiadamiania
    kierowcy o istotnych parametrach. Piękna sprawa, bo podłączenie jest
    banalnie proste, są komunikaty dźwiękowe i można oceniać co się
    odjaniepawla. W nowszych autach rozwiązano już inaczej i są
    powiadomienia w różnej formie (u Ciebie STOP) nawet jest funkcja "tryb
    awaryjny" w wielu pojazdach, gdzie ECU decyduje czy możesz jechać, czy
    nie lub zupełnie unieruchamia pojazd (opcja dla niekumatych).
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 37. Data: 2024-06-04 23:04:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > No da się... tylko po co? :) Z drugiej strony można zadać pytanie: czemu
    > nie? :)

    Z serii dlaczego nie? BO MOGĘ :]
    Odziedziczyłem ostatnio Renuwkę Clio. Ponieważ jest tam problem z
    wymianą żarówek świateł mijania, które palą się raz na kwartał i trzeba
    mieć rękę łamaną chirurgicznie, żeby wymienić, to sobie zachciałem
    światła do jazdy dziennej. Kupiłem okrągłe bo pasujo w miejsce "ślepych"
    halogenów, których ta Renufka nie posiada. Dopiero później przyszło
    otrzeźwienie, że aby zamontować je, to trzeba zdjąć cały przedni pas
    (zderzak). Odpuściłem. Przyjrzałem się jednak "grillowi" i stwierdziłem,
    że muszę poszukać prostokątnych ale nie szerszych niż 10cm. Znajdłem na
    Alledrogo ale w Polsce po 160zł komplet (2szt). Stwierdziłem jednak, że
    to ubogie i poszukałem tych samych u chińczyka. Znalazłem za 30zł/kpl.
    Kupiłem 4 komplety. Obczaiłem jednak, że "grill" idzie ładnie wyhaczyć z
    zatrzasków i wziąć do domku. Uczyniłem 15min demontażu i w domku
    zamontowałem sobie światełka na śrubki i nakrętki (możliwość ustawień
    konta i nachylenia dla każdej lampki. Wyszło OSIEM lampek, czyli 4 po
    prawej i 4 po lewej. Właśnie zamontowałem i wygląda dobrze :)

    Można? Można.
    Obrazek
    https://imgur.com/5jvf4i0

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 38. Data: 2024-06-10 21:06:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wymianą żarówek świateł mijania, które palą się raz na kwartał i trzeba
    > mieć rękę łamaną chirurgicznie, żeby wymienić, to sobie zachciałem

    Dołożyłem też w zeszłym tygodniu do konsoli "na stałe" ładowarkę z
    woltomierzem...no i się okazało, że Renówka czasem na wolnych obrotach,
    potrafi dać 15,2V...co oczywiście jest sprawką regulatora. Trwa to
    chwilę i jest bardzo sporadyczne. To tłumaczy palenie się żarówek :) W
    większości napięcie utrzymuje się na poziomie +/-14V co jest prawidłowe.
    Obecne światła do jazdy dziennej spokojnie zniosą napięcie 15V bo mają
    wbudowaną stabilizację, czego nie mają żarówki. Problem solved, bez
    rycia w regulatorze. Jeśli obecny stan nie będzie ewoluował w kierunku
    zbyt dużego napięcia/dłużej to nic nie będę dalej robił.

    Żarówki najczęściej padały w gorące dni w dzień od zbyt wysokiej
    temperatury (ogólnie) i oczywiście z powodu "limitu godzin" jaki dał
    producent. Sądzę że teraz poświecą dłużej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>