  • 11. Data: 2024-05-26 18:33:30
    Temat: Re: Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.05.2024 o 17:59, Budzik pisze:

    > Ale przeciez kolega zauwazył kontrolke stop wiec to nie był problem
    > pikania.

    W jego przypadku tak. W przypadku mojego accorda zaświecil się (być
    może) czek. I wskazówka - przyznaj - co ile patrzysz na wskazówkę temp?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2024-05-26 20:06:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.05.2024 o 17:38, Shrek pisze:

    > Ale co byłoby niebezpiecznego gdyby w przypadku krytycznyh usterek
    > pikał? Teraz to mi się przynajmniej czerwony trójkącik swieci jak trzeba
    > się zatrzymać ale w akordzie nic nie było (być może czek).

    Też jestem w grupie "hałasowców" znaczy rozumiem doskonale system
    powiadomień "bezwzględny" to znaczy za pomocą hałasu a nie kontrolki czy
    wskazówki gdzie trzeba skierować uwagę specjalnie :) Oczywiście
    wykluczam "głuchych" i takich , gdzie pikanie wkurwia :) Mnie nie
    wkurwia ale moją kobietę tak, szczególnie jeśli to mój telefon pika a
    nie jej telefon.

    > Powodzenia;)

    Proszsz
    https://allegro.pl/oferta/elektroniczny-wskaznik-czu
    jnik-temperatury-plynu-chlodzacego-woltomierz-148939
    14840

    Tak nawiasem, mam u siebie kontrolę dźwiękową na napięcie aku/alternator
    (Torque). Już jeden aku ugotowałem jak mi altek podawał 18V a innym
    razem podczas jazdy altek zdech więc wyłączyłem światełka i dojechałem
    do domku :] Jak bym jechał na włączonych światełkach, to bym nie
    dojechał. Sądzę nawet, że we współczesnych ECU idzie takie coś wyskubać
    w AI i powinno to być opcją do wyboru w sensie wł/wył. Już mi się w
    "Renufce" podoba komunikat "Poziom oleju OK" a nie, że się lampka
    alladyna zaświeci i za chwilę silnik zatarty.

    Podobno jest tak, że wszelakie udoskonalenia są już dawno opracowane ale
    trzymają je na "następne wydanie", żeby skusić ludzi do zakupu nowego.
    Już kiedyś zauważyłem, że 50 LAT trwało podniesienie zegarów o 2 cm do
    góry żebym nie musiał kiwać głową podczas jazdy. To jest spisek
    producentów, żeby ograniczać takie rzeczy :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2024-05-26 21:03:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oczywiście
    > wykluczam "głuchych" i takich , gdzie pikanie wkurwia :) Mnie nie
    > wkurwia ale moją kobietę tak, szczególnie jeśli to mój telefon pika a
    > nie jej telefon.

    Mnie wkurwia "pikanie" mojej kobiety jak prowadzę. Kiedyś myślalem że w
    sumie to taki asystent predykcji trudnych sytuacji na drodze, bo zawsze
    jak coś się działo to wcześniej gadała i gadała. Więc jak gadła to
    próbowałem się skupić bo zara będzie "pacz! ale to było dobre". Ale
    okazało się że ona po prostu cały czas gada:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-05-26 21:36:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.05.2024 o 21:03, Shrek pisze:

> [...]
    > próbowałem się skupić bo zara będzie "pacz! ale to było dobre". Ale
    > okazało się że ona po prostu cały czas gada:P

    Moja jedynie "wyskakuje" z "Uważaj!" jak ja już daaawno zauważyłem ale
    "kracze" też jak przekraczam i dobrze bo czasem przekraczam :) Pamiętam
    jak ją poznałem i gdzieś jechaliśmy. Popłynąłem w okolicach 250km/h.
    Milczała. Myślałem, że jej się podobało ale ona była przerażona i
    milczała :D
    - Masz pasy?
    - Kochanie, zawsze mam, wiszą z boku.
    - Masz światła?
    - No pewnie, z przodu i z tyłu.
    ...od momentu jak założyłem do jazdy dziennej, to przestała pytać ale
    musiałem pokazać, że świecą po przekręceniu kluczyka. Dobra kobieta :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2024-05-26 21:44:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Moja jedynie "wyskakuje" z "Uważaj!" jak ja już daaawno zauważyłem ale
    > "kracze" też jak przekraczam i dobrze bo czasem przekraczam :)
    Moja kiedy wygrażała jakiej innej babie przez okno "jak jedziesz
    idiotko". Pytam o co chodzi - zajechała mi drogę - jak, kiedy - no z
    pięć kilometrów temu (w mieście;))

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2024-05-26 23:31:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v2ve4o$39i1v$1@news.icm.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Ludzie dzielą się na tych co nie patrzyli i wymieniali uszczelkę i
    > na tych co teraz patrzą :)

    Jak zwykle gówno prawda bo wskazówki mają bezwładność.
    Jest tam układ elektroniczny żeby nie niepokoić kierowcy.

    Zapalamy silnik się nagrzewa i wskazówka wędruje od spoczynku do
    połowy. Potem wędruje sobie dalej a my możemy tylko patrzeć
    lub wjechać do wody.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 17. Data: 2024-05-26 23:34:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v2vo8o$3hc$1$Shrek@news.chmurka.net>
    user Shrek pisze tak:

    > W jego przypadku tak. W przypadku mojego accorda zaświecil się
    > (być może) czek. I wskazówka - przyznaj - co ile patrzysz na
    > wskazówkę temp?

    ale mimo tego jechał dalej

    być może za jakiś czas ujawnią się objawy przegrzania.

  • 18. Data: 2024-05-27 01:16:30
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > o panie
    > dobrze, że mam wskazówkę a nie zlewający się słupek led.

    No, wskazówka jakoś bardziej rzuca się w oczy.

    Dolałem. 3 litry weszły. I kałuża pod samochodem. Odkręciłem i odchyliłem
    grill, chłodnica przecieka. Widać na żebrach płyn.

    W sumie zawsze mogło być gorzej (np. UPG).

    No to trzeba szukać mechanika w okolicy, może EGR przy okazji zrobi... dwa
    samochody temu wymieniałem chłodnicę sam, pamiętam ile miałem z tym rzeźby
    bez kanału. Tu już się nie chcę podejmować.

    > Tak przegrzałem silnik. Najpierw urwał się przewód od wentylatora.
    > Potem za 3 mce tego samego lata zaciął się termostat. Węże były jak
    > kamień twarde. Zaczął dymić na biało. Musiałem zmienić uszczelkę pod
    > głowicą.

    Oprócz tego nic się poważnego nie stało?

    --
    Lew zgromadził na leśnej polanie wszystkie zwierzęta i groźnie pyta:
    - Kto zabił ostatniego dinozaura??

  • 19. Data: 2024-05-27 01:22:37
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Też jestem w grupie "hałasowców" znaczy rozumiem doskonale system
    > powiadomień "bezwzględny" to znaczy za pomocą hałasu a nie kontrolki czy
    > wskazówki gdzie trzeba skierować uwagę specjalnie :)

    A niech nawet będzie kontrolka. Ma się nic nie świecić na czerwono, jak
    się świeci to znaczy że zepsute. Tylko niech ta kontrolka prowadzi też do
    wyświetlenia jakiegoś napisu na wyświetlaczu, a nie "domyśl się". Jakoś
    jak jest za niski poziom oleju to potrafi napisać OIL.

    > Oczywiście wykluczam "głuchych" i takich , gdzie pikanie wkurwia :)

    Ale ono ma wkurwiać, inaczej będziesz tak jeździł z usterką :)

    > https://allegro.pl/oferta/elektroniczny-wskaznik-czu
    jnik-temperatury-plynu-chlodzacego-woltomierz-148939
    14840

    E, to już lepiej byłoby do OBD podpiąć.

> [...]
    > (Torque). Już jeden aku ugotowałem jak mi altek podawał 18V a innym
    > razem podczas jazdy altek zdech więc wyłączyłem światełka i dojechałem

    A jakbyś miał dobrze działającą kontrolkę to byś nie musiał mieć Torque :)

    Ja w którymś poprzednim samochodzie (chyba w Yarisce) miałem kontrolkę,
    która się nie zaświeciła, jak uzwojenie alternatora dostało zwarcia do
    masy. Nie pamiętam już czy ładowanie zdechło zupełnie czy było za małe.

    --
    Egipskie rekiny widziały już naprawdę sporo, ale ruskich ze słowami :
    "O! Delfiny!" boją się do dzisiaj.

  • 20. Data: 2024-05-27 02:21:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6d5974ac-0708-48db-8975-a4cdf262a5f4@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > Oprócz tego nic się poważnego nie stało?

    Nie. To był vw golf 2
    Niezniszczalny silnik MH 1272cm3 z 1983r

    Z tym, że węże pękły potem na drodze. To dosyć poważna niedogodność.

    Drugi raz go przegrzałem kiedy zamarzł w zimie bo nie zdażyłem zlać
    wody. Lód się wytopił wokół cylindrów i zagotowała się woda już po 3km.
    To była wymiana uszczelki nr2. Nic nie planowałem tylko wyskrobałem
    nożem co przywarło. Dałem lepką Elring najdroższą w sklepie.

    To był cudowny silnik.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem