eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRenault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważaćRe: Renault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważać
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Renault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważać
    Date: Tue, 12 Jan 2016 16:12:50 +0100

    Użytkownik "Sadir" <W...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5694f268$0$687$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > Miesiąc temu znajomy zrobił parę tys. km, potem gdzieś przy granicy
    > zatankowali Scenica i auto ... zaczęło tracić moc aż w koncu stanęło.
    > I znowu laweta, warsztat ....
    > Auto trafiło do warsztatu oddalonego od miejsca zamieszkania, kumpel
    > wrócił autem zastępczym.
    > Warsztat stwierdził, że trzeba robić wtryski.
    >
    > Ustaliłem z kumplem, że biorę i tak to auto.
    > Mam trudność bo warsztat jest oddalony ode mnie kilkaset km.
    > Auto nie zrobione a ponoć została juz wyczyszczona pompa paliwa (nie
    > wymagała wymiany czy regeneracji) i zregenerowane wtryski.

    Czyli warsztat nie wie co dokładnie jest problemem, ale naprawiają po kolei.

    > Generalnie ponoć awaria nastąpiła z powodu paliwa złej jakości (przy
    > granicy to częste?).

    Tak samo prawdopodobne jak w pozostałej części kraju.

    > Możliwe że przyczyniło sie do tego również zatankowanie benzyny zamiast
    > ropy parę miesięcy temu.
    > Warsztat daje gwarancję na zregenerowane/wyczyszczone podzespoły.

    To nic nie znaczy. Gwarancja to jedno, a jej wyegzekwowanie to zupełnie co
    innego.

    > Auto stoi juz w warsztacie (okres Bożego Narodzenia, Nowego Roku) 3
    > tygodnie i ponoć jest jeszcze niezrobione. Podobno jakiś problemem dot.
    > obrotów. I teraz moje pytania:
    > a. czy to mozliwe, że robią auto 7/14 dni? Rozumiem Święta, Nowy Rok ale
    > aż tyle czasu?

    Nie trafili z czyszczeniem wtrysków i szukają dalej.

    > b. czy taka awaria (wtrysk, pompa) jest groźna dla auta? W autoryzowanym
    > serwisie Renault wyceniono tą naprawę (+wtryskiwcze) na pare tysięcy

    Tak. Samochód nie jedzie. :))
    Może trzeba będzie kupic nowa pompe i wtryski, a w przypadku krytycznym może
    być wypalona dziura w tłoku.

    > c. na co uważać przy odbiorze auta (czy czegoś nie podmieniono?). Obroty
    > równe, odpalanie bez problemów?

    Normalnie przejrzyj samochód w innym warsztatcie jak przed każdym zakupem
    uzywanego.

    > d. czy mogę poprosić warsztat aby np. zrobił jakieś podłączenie CLIP-a i
    > pokazał mi (wydruk) jak zrobiono (ale jak to sprawdzić) czyli oczyszczono
    > pompę i zrobiono wtryski?

    Takie informacje nie zapisują się w pamięci komputera.

    > e. poprosić o jakieś zaświadczenie co zrobili i ile dają gwarancji (albo
    > dokładny opis na fakturze?)

    Faktura z opisem wykonanych usług. Ale to i tak moze być złudne.

    > Jakieś sugestie jak nie wtopić pieniędzy? Co sprawdzić przy odbiorze?
    > Co robić jak warsztat jest tak daleko od miejsca zamieszkania? Ew. awaria
    > to znowu laweta i przejazd parę godzin do warsztatu (gwarancja) i kasa do
    > tyłu.

    Niech znajomy przyprowadzi ten samochód do Waszego miasta. Przez kilkaset km
    może wyjdzie jakaś niedoróbka.
    Zapomnieć o tej gwarancji i dobrze przejrzeć samochód przed zakupem. Jeśli
    będą jakiekolwiek zastrzeżenia co do silnika, to albo go sobie odpuścić,
    albo kupować za cenę niższą o koszt przełożenia silnika.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba