  • Data: 2010-05-05 22:15:38
    Temat: Re: Renault Grand Scenic - pomoc w zakupie
    Od: AwD <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Maj, 17:58, "Adam Kowalski" <x...@y...pl> wrote:
    > Wyszło na to, że kupujemy Renault Grand Scenic, rocznik w okolicach
    > 2004-2005, budżet do 25kzł.

    Raczej mało realne, przy 25k masz szansę ew. na 2003r.
    No chyba, że chcesz "nówkę sztukę" z Niemiec...

    > Braliśmy pod uwagę Zafirę, ale Scenic wygrywa ze względu na szerokość z tyłu
    > (3 foteliki dziecięce mają się tam zmieścić) i ogólny komfort jazdy,
    ????
    Akurat pod tym kątem, to Zafira wypada lepiej od Grand Scenica...
    Ale jest też droższa.

    Wszystkie pozostałe wymienione przez Ciebie będą lepiej wykonane i
    solidniej zrobione, co w perspektywie używania przez kolejne kilka lat
    nie jest bez znaczenia (przecież za 8 lat to będą samochody 14-sto
    letnie). Scenic jest strasznie tandetny w środku i szybciej się
    zużywa. Na plus za to przemawia generalnie lepsze wyposażenie.

> [...]
    > auto nie było starsze niż z 2004). Ważne, aby to była wersja 7-osobowa (z
    > dwóch dodatkowych siedzeń będziemy korzystać okazjonalnie). Autem chciałbym
    > pojeździć co najmniej 5-8 lat, przewidywane roczne przebiegi to 15-20kkm.
    >
    > Jaki silnik? Skłaniam się aby to był diesel, ale nie wykluczam benzyny, bo
    > diesla trochę się boję (może bezpodstawnie). Czy diesel 1500cm3 101 KM jest
    > udanym silnikiem?http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&
    id=C12912052
    > Czy nie za słaby na to auto? Ewentualnie jaki inny?

    Ja jeździłem trochę 1.9 130KM i to chyba minimum do tego auta. Nie
    wyobrażam sobie dieselka 1.5, zwłaszcza jak zapakujesz 7 osób albo
    5+bagaże....

    > Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie? Oczytałem się na forach o
    > Scenicu i jedni chwalą, inni psy wieszają... Tak więc wiem, że na razie
    > niewiele wiem. Opinie o tym aucie jak najbardziej wskazane.

    Spróbuj zapakować 3 foteliki w tyle - możesz mieć z tym problem. A
    napewno nie bedzie to łatwe i przyjemne.