  • Data: 2022-04-09 09:18:58
    Temat: Re: Remont pomieszczenia - przenoszenie gniazd 230V
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 8 Apr 2022 23:15:51 +0200, heby napisał(a):

    > 1) kiepska wytrzymałośc mechaniczna, jak pęknie, grozi pożarem. A kiedyś
    > pęknie.
    > 2) topnik, który zazwyczaj jest korozyjny i którego nikt nie zmywa, bo
    > nikt nie wie, że trzeba.
    > 3) cieżko uzyskać poprawne połaczenie z powodu szybkiego odprowadzenia
    > ciepła, zimne luty to codzienność dla niedzielnego specjalisty w berecie
    > z antenką.
    > 4) łatwo uszkodzić izolację, nawet nie widząc tego.
    > 5) są badania, nie mam pod ręką linku i nie chce mi się szukać, że
    > zaciśnięcie jest bardziej trwałe niż lutowanie.

> [...]

    A uświadamiasz sobie że każdy ma w domu kilka połączeń lutowanych 220V?
    Są w radiach, TV, zasilaczach ATX i podobnym sprzęcie, nawet nie
    skręcone, jakoś nie pękają i działają dziesiątki lat.
    O topnikach bajki opowiadasz. Na kwas solny to tylko cyganie kotlarze z
    mojego dzieciństwa kotły cynowali :) Odprowadzanie ciepła - śmiech
    pusty. Kilka drutów 1,5 kwadrat skręconych razem da się znakomicie
    zlutować pistoletówką 100W tyle że to trochę trwa. Jak masz wiele złącz
    do zrobienia , używaj lutownicy grzałkowej 250W. Zimne luty to bajka dla
    przedszkolaków. Jak żyję, nie widziałem zimnego lutu, no chyba że go sam
    dla draki zrobiłem. Trzeba się w tym celu nieźle postarać i poruszyć
    lutowane złącze w krytycznym momencie.
    Uszkodzić izolację? Widzę że chyba nigdy nic nie lutowałeś. Oczywiście,
    winyl mięknie ale po ostygnięciu wraca do normy. Wago i badania...
    Podobno są ale ich nie widziałem. Zalecałbym ostrożność. Kiedyś w
    prehistorii, robiłem instalację dla atelier fotograficznego czyli dużo
    gniazd o dużym poborze mocy. Wago jeszcze nie wynaleźli. Więc zadałem
    sobie trud i całą polutowałem. Działa do dziś.
    I wreszcie co do złączek Wago. Owszem działają ale musisz mieć Wago w
    domu i to pod każdą średnicę drutu. A jak masz połączyć jedną złączką
    kilka drutów o różnej średnicy to robi ci się topologiczna zagadka :)
    --
    Jacek
    I hate haters.