  • Data: 2017-06-02 09:23:54
    Temat: Re: Relacje czasowe w DS3231
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Aby byl taki efekt, to trzeba sie narobic, uszkodzenie nie wystarczy
    > :-)

    Mam dokładnie takie samo zdanie, efekt jest niezwykle ciekawy.

    Z drugiej strony w sumie cieszę się, że wystąpił, bo dzięki
    niemu jestem pewien swojej implementacji RTC w PLD, a kilka
    subtelnych błędów wynikających z założeń co do relacji czasowych
    między dwoma sygnałami w nim miałem.

    > A to juz bardzo ciekawe.

    Sygnały wyglądają jak należałoby oczekiwać od łańcucha dzielników
    z multiplekserem.

    > I jakie jest przesuniecie miedzy zboczami ?

    https://s9.postimg.org/j6jg190vj/DS1_Z_Quick_Print12
    .png

    10us całkowite, czyli po przejściu przez 15 dzielników,
    multiplekser i co tam jeszcze się w środku znajduje. To
    daje 660ns na stopień, zupełnie poprawnie. Natomiast
    istotna jest pochodna tego przesunięcia: w poprawnym
    module wynosi, w zakresie dokładności pomiaru, zero.
    W uszkodzonym jeździ jak dzika, do tego stopnia, że czasem
    zbocze narastające 1Hz wypada na zboczu narastającym 33kHz,
    a czasem na opadającym + wszystko pomiędzy. Uzyskanie tego
    świadomie byłoby naprawdę trudne. :-)

    > To jak rozumiem czestotliwosc z kwarcu, wiec po zamianie sygnalu
    > analogowego na cyfrowy, nie ma obowiazku wyjsc 50%.

    Nie musi, ale tyle pokazywał oscyloskop, więc się zasugerowałem
    i chciałem to wykorzystać w praktyce. Tzn. i tak wykorzystuję,
    bo 2^16 impulsów na sekundę jest w moim rozwiązaniu układowym
    znacznie wygodniejsze sprzętowo niż 2^15, ale ULP już nie oznacza 2^-16
    sekundy. Mówiąc marketingowo, mam "15 bitów+". :-)

    > Tak kostka jest warta przekazania jakiemus naukowcowi, toz to mozna
    > pare publikacji napisac :-)

    Jeżeli takowy się pojawi, chętnie na własny koszt przekażę
    egzemplarz do badań, mnie on już na nic się nie przyda.

    Pozdrawiam, Piotr