-
Data: 2013-11-17 12:43:53
Temat: Re: Reklama i czas reakcji
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 11/17/2013 12:23, sqlwiel pisze:
> W dniu 2013-11-17 11:28, Liwiusz pisze:
>
>>> Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od zauważenia
>>> pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza drzewa lub
>>> pojazdu) do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u trzeźwego,
>>> przeciętnie doświadczonego kierowcy.
>>
>> Jeszcze sobie to rozpisz na zorientowanie się, ruch nogą, naciśnięcie
>> pedału, to Ci wyjdzie, że pedał do zablokowania kół naciskasz w pół
>> dziesiątej sekundy.
>>
>> 0,3 to nierealne (od zauważenia do zablokowania). Samo biegnięcie
>> impulsu nerwowego do nogi to kilka setnych sekundy.
>>
>
> Nie mylą Ci się znowu rzędy, gdzieś-tak o rząd? Najkrótszy "ludzki" czas
> reakcji, to coś ok. 0.1s.
>
> Prosty eksperyment (ale przy "spodziewam się") każdy może sam (no -
> potrzebna pomoc innej osoby) zrobić: Osoba A (pomocnik) przykłada do
> ściany linijkę, zerem na dół i przytrzymuje ją za górny koniec. Badana
> osoba (B) opiera rękę na ścianie tak, żeby nie dotykać linijki, a kciuk
> był nad "zerem". Osoba A puszcza linijkę, a B ma ją kciukiem zatrzymać.
> Dalej: wzór t=sqrt(2*x/9.81).
>
> No dobra, znalazłem miarodajne wyniki:
>
> http://www.ein.org.pl/pl-2012-04-05
> (na dole jest pdf do ściągnięcia)
> Tam - rysunek 6. Czas reakcji psychomotorycznej, to ok. 0.42s (przy
> sporej prędkości i małej odległości do ew. kolizji), a bywało i 0.35s.
> Czyli wychodzi na moje. Idę sobie postawić piwo za prawidłowe szacunki i
> wyczucie. Dzisiaj nigdzie nie jadę :)
>
> Ciekawe są "prawe obszary" tych rysunków. Oznaczają one, że jeśli
> prędkość jest mała, a odległość do kolizji spora, to "dajemy sobie luz"
> i reagujemy spokojnie. I słusznie!
>
Haha dobre - ale nieco bzdurne. Sama proba uczesnikow - jakies 75% w
wieku 25 lat spinajacych posladki, zeby pokazac jacy sa super. Co to za
proba panie?
Nastepna sprawa - sam fakt posadzenia ich w symulatorze sprawia, ze
reaguja jak na testach psycho - czyli tylko czekaja az sie cos wydarzy -
po to tam siedza.
Nic o tym nie ma, ale ciakwe gdybysmy im dali pokonac w tym symulatorze
tak z 200 nudnych kilometrow i wtedy wysuneli tego tira na droge -
ciekawe wtedy jaki bylby czas rekacji. Jak gosc slucha radyjka, jedna
raczka na kierownicy i podziwia widoki.
To badanie to wg mnie pokazuje jaka jest dolna granica czasu reakcji na
niespodziewany czynnik w optymalnych warunkach i do sredniej reakcji na
drodze ma sie wg mnie srednio.
--
mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=