-
Data: 2013-11-17 12:43:53
Temat: Re: Reklama i czas reakcji
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 11/17/2013 12:23, sqlwiel pisze:
> W dniu 2013-11-17 11:28, Liwiusz pisze:
>
>>> Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od zauważenia
>>> pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza drzewa lub
>>> pojazdu) do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u trzeźwego,
>>> przeciętnie doświadczonego kierowcy.
>>
>> Jeszcze sobie to rozpisz na zorientowanie się, ruch nogą, naciśnięcie
>> pedału, to Ci wyjdzie, że pedał do zablokowania kół naciskasz w pół
>> dziesiątej sekundy.
>>
>> 0,3 to nierealne (od zauważenia do zablokowania). Samo biegnięcie
>> impulsu nerwowego do nogi to kilka setnych sekundy.
>>
>
> Nie mylą Ci się znowu rzędy, gdzieś-tak o rząd? Najkrótszy "ludzki" czas
> reakcji, to coś ok. 0.1s.
>
> Prosty eksperyment (ale przy "spodziewam się") każdy może sam (no -
> potrzebna pomoc innej osoby) zrobić: Osoba A (pomocnik) przykłada do
> ściany linijkę, zerem na dół i przytrzymuje ją za górny koniec. Badana
> osoba (B) opiera rękę na ścianie tak, żeby nie dotykać linijki, a kciuk
> był nad "zerem". Osoba A puszcza linijkę, a B ma ją kciukiem zatrzymać.
> Dalej: wzór t=sqrt(2*x/9.81).
>
> No dobra, znalazłem miarodajne wyniki:
>
> http://www.ein.org.pl/pl-2012-04-05
> (na dole jest pdf do ściągnięcia)
> Tam - rysunek 6. Czas reakcji psychomotorycznej, to ok. 0.42s (przy
> sporej prędkości i małej odległości do ew. kolizji), a bywało i 0.35s.
> Czyli wychodzi na moje. Idę sobie postawić piwo za prawidłowe szacunki i
> wyczucie. Dzisiaj nigdzie nie jadę :)
>
> Ciekawe są "prawe obszary" tych rysunków. Oznaczają one, że jeśli
> prędkość jest mała, a odległość do kolizji spora, to "dajemy sobie luz"
> i reagujemy spokojnie. I słusznie!
>
Haha dobre - ale nieco bzdurne. Sama proba uczesnikow - jakies 75% w
wieku 25 lat spinajacych posladki, zeby pokazac jacy sa super. Co to za
proba panie?
Nastepna sprawa - sam fakt posadzenia ich w symulatorze sprawia, ze
reaguja jak na testach psycho - czyli tylko czekaja az sie cos wydarzy -
po to tam siedza.
Nic o tym nie ma, ale ciakwe gdybysmy im dali pokonac w tym symulatorze
tak z 200 nudnych kilometrow i wtedy wysuneli tego tira na droge -
ciekawe wtedy jaki bylby czas rekacji. Jak gosc slucha radyjka, jedna
raczka na kierownicy i podziwia widoki.
To badanie to wg mnie pokazuje jaka jest dolna granica czasu reakcji na
niespodziewany czynnik w optymalnych warunkach i do sredniej reakcji na
drodze ma sie wg mnie srednio.
--
mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=