eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleRegulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ? › Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not
    -for-mail
    From: Adampio <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
    Date: Wed, 06 Jun 2012 17:12:49 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 25
    Message-ID: <jqns1c$ksa$1@speranza.aioe.org>
    References: <jql9cj$55f$1@speranza.aioe.org> <jqlin9$uqp$1@speranza.aioe.org>
    <jqlloj$72i$1@speranza.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: ilFplPw/3REabgXrbkbdVw.user.speranza.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:655038
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-05 21:13, Rafał VFR pisze:
    > Tak jest koła magnesowa i jedna cewka. Nic więcej.
    > W takim przypadku rozumiem, że nie regulator a coś - coś innego ? czy tak ?

    __Maciek Ci juz cześciowo odpisał.
    Zrób pomiary napięcia _na_żarówkach_) dla rożnych prędkości obrotowych i
    daj też znac jakie to były żarowki to sie dowiemy jakiej mocy używasz.Na
    poczatek, jesli jezdzisz tylko w ciagu dnia daj jakies silniejsze
    żarowki. Nie spala sie, z punktu widzenia przepisów bedziesz kryty i
    wreszcie pojezdzisz.

    A wracająśc do teorii: tam gdzie jest normalny alternator (z uzwojeniem
    wzbudzenia) można sterować wytwarzanym napieciem niezależnie do obrotów
    silnika. Natomiast u Ciebie o poziomie napięcia decydują _tylko_ obroty
    silnika wiec trzeba zastosować coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa.
    Stosując do instalacji w motórze model pompy wodnej byłby to upust
    nadmiaru wody ze sprężyną lub automatycznie sterowany kranik, który by
    się przykręcał wraz ze wzrostem ciśnienia(czyli napięcia) i odkrecał
    przy spadku. Niestety jaki by to miał być układ zalezy od
    zapotrzebowania na moc czyli na natężenie prądu branego przez zarówke
    reflektorową (tył mozna by opedzic LED-ami z lokalnym stabilizatorem) i
    stąd moja prosba o pomiary.

    Mozna oczywiscie zrobic sobie przetwornice i zainstalowac akumulator tak
    jak sugeruje __Maciek ale to juz wyższa szkola jazdy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: