eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleRegulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
  • Data: 2012-06-08 16:22:07
    Temat: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
    Od: __Maciek <i...@c...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Fri, 08 Jun 2012 12:19:55 +0200 Jacot <jacot@bez_riders.pl> napisał:

    >JakbyCito... Do tej Mobiletki, o ktorej bylo na wstepie trzeba, jak
    >juz madrzy ludzie napisali, zalozyc takie zarowki jakie mialy byc i na
    >tym jest koniec sprawy. Te pradnice sa obliczane pod konkretne
    >obciazenie i tylko przy takim zachowuja stabilne mniej wiecej napiecie
    >znamionowe.

    To to oczywiście, natomiast jeżeli i tak pali żarówki, to nie
    zaszkodzi dodać jakiegoś stabilizatora.


    >A w twoim Charcie, ciekaw jestem czego sie spodziewasz? Ze
    >superregulator - "szescioobwodowa superheterodyna na 8 pentodach" (to
    >z Dodka;)

    :-D
    Z jakiego Dodka?


    >doda Ci mocy, ktorej brakuje w Charcie?

    Stabilizator z pewnością mocy nie doda i nie taka jest jego rola,
    natomiast przewinięcie magneta może coś poprawić. W sieci są
    wypowiedzi gości którzy przewijali alternator i uzyskiwali większą
    moc. Dodatkowo podniesienie napięcia i wymiana żarówek na 12V
    spowoduje mniejsze straty na rezystancjach styków, bo będą płynęły
    mniejsze prądy. Co do stabilizacji to chodzi też o to żeby nie było aż
    takich różnic w świeceniu przedniego reflektora na biegu jałowym i po
    dodaniu gazu.


    >napiecia pradnic ze stalym wzbudzeniem dzialaja z grubsza na zasadzie
    >puszczania nadmiarow w straty ale jesli tych nadmiarow nie ma przy
    >przeciazonej pradnicy to bilans moze sie tylko pogorszyc.

    Zobaczymy, mam wrażenie że jednak będzie lepiej, pochwalę się na
    grupie co i jak. Może uda się z tej maszynki wyciągnąć tyle mocy żeby
    wszystko działało jak należy.


    >Kiedys to sie chlopcy bawili przewijaniem cewek raczej "na wyczucie",

    Planuję do pierwszej próby zwiększyć liczbę zwojów 2,5-2,7 raza.
    Wszystkie trzy dostępne uzwojenia (bo jest pięć, z czego dwa dla
    modułu zapłonowego i tego nie zamierzam ruszać) tak przewinę i dam
    prostownik, a za nim przetwornicę step down. Zobaczymy co wyjdzie.
    Może zrobię swoje karkasy żeby nie psuć wszystkich cewek. Zresztą może
    żadnej nie zepsuję - nawinę na karkas z 50 zwojów, zmierzę
    indukcyjność, policzę Al, zmierzę oryginalną cewkę i będę wiedział ile
    w przybliżeniu ma zwojów.


    >ale w czasach wspolczesnych prosciej by sie bylo moze rozejrzec za
    >jakas pradniczka chocby od chinskiego skutera...

    Pytanie tylko czy taka prądniczka wymiarowo będzie pasować. Można
    oczywiście coś porzeźbić, ale nie chce mi się tak kombinować, wolę
    pokombinować z przewinięciem cewek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: