-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: __Maciek <i...@c...org>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Regulator prądu do starego motoroweru - jakiś pomysł ?
Date: Tue, 05 Jun 2012 22:02:38 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 63
Message-ID: <o...@4...com>
References: <jql9cj$55f$1@speranza.aioe.org> <4fce591d$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 194.29.147.238
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1338926557 267 194.29.147.238 (5 Jun 2012 20:02:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Jun 2012 20:02:37 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
X-User: dt770
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:654992
[ ukryj nagłówki ]Tue, 5 Jun 2012 21:08:15 +0200 "Hinek" <h...@t...pl> napisał:
>> Czy ktoś może coś podlinkować albo wyjaśnić co mam szukać.
Nie widzę oryginalnego posta, więc nie wiem o co biega, a właśnie
jesztem na temacie przeróbki instalacji w Charcie (i przewinięcia
alternatora) na 12V więc chętnie odpowiem, tylko muszę widzieć
pytanie.
Dobra, sprawdziłem references i wygrzebałem z gugla.
Ponieważ psta nie ma tu na serwerze, będę pisał pod Hinkiem. Kolego
Rafal VFR - zmień serwer z aioe.org na jakiś normalny, np.
gazeta.news.pl. Posty z aioe są wycinanane z wielu poskich serwerów
news ponieważ z serwisu tego przychodzi/przychodziło na grupy mnóstwo
śmiecia. Jacyś gówniarze wykorzystywali fakt że aioe ukrywa adres
nadawcy i zabawiali się w podszywanie pod innych użytkowników i
robienie innego bydła na grupach. Na Gazecie trzeba się zarejestrować.
ale nie ma z tym problemów, raz się rejestrujesz, wpisujesz login i
hasło do swojego czytnika grup i nie zajmujesz się tym więcej.
>>Problem, kt ry od wielu lat wci wraca jest nast puj cy: Z motoroweru
>>wychodzi 1 przewd zasilaj cy maszyn w pr d :-)
I bardzo dobrze że tylko jeden, w moim Charcie zrobiono to natomiast
idiotycznie, oddzielne uzwojenie do lampy przedniej (nie wystarcza i
lampa za słabo świeci), i dwa do ładowania akumulatora i zasilania
pozostałych świateł (też nie wystarczają i akumulator trzeba ładować z
zasilacza) :-)
>>Tylko jeden. Masa jest na obudowie wszystkiego co metalowe.
[...]
>>takie, eby wszystko razem do kupy mia o sw j pr d i co za tym idzie dzia a.
Przede wszystkim to potrzebny Ci jest regulator napięcia a nie prądu.
Zwiększanie mocy żarówek to zły pomysł, trzeba zwalczyć przyczynę (za
duże napięcie), a nie skutek. Potrzebny jest układ który ograniczy
napięcie do 14,4V (albo do 12V jeżeli nie masz w tym sprzęcie
akumulatora - żarówki dłużej pożyją, choć będą słabiej świecić). Można
szukać regulatorów napięcia na Allegro, ale trzeba wiedzieć konkretnie
czy dany typ spełni swoją funkcję. Wiele z obecnych tam regulatorów
jest przeznaczonych do konretnego modelu pojazdu i zamiast
bezpośrednio regulować napięcie wyjściowe, reguluje wzbudzenie
alternatora aby dawał on na wyjściu pożądane napięcie. Jest to
rozwiązanie pod konkretny alternator, czyli w naszych warunkach
nieprzydatne. Alternatory motorowerowe wzbudzane są magnesami
trwałymi. Potrzebny jest więc układ który bezpośrednio reguluje
napięcie wyjściowe. Ponieważ nie chce mi się kombinować, zamierzam
zbudować swój - prostą przetwornicę step-down, na MC34063 (z
zewnętrznym kluczem). Przewiduję obciążalność ok.4-5A - powinno
spokojnie wystarczyć do zasilenia przedniego reflektora 25W i żarówki
tylnej 5W. W momentach większego zapotrzebowania na energię
(kierunkowskazy, lampa stop, klakson), będzie jej dostarczał
akumulator, doładowywany gdy zapotrzebowanie na energię nie bedzie
takie duże.
Jeżeli nie spieszy Ci się z tym bardzo to za jakiś czas będę taką
przetwornicę projektował i budował, mogę się podzielić.
Jeżeli chcesz na już to szukaj gotowców, ale musisz wiedzieć co jest
co.
BTW z Warszawy/okolic jesteś? I jeszcze raz - zmień serwer, bo spora
część grupowiczów (w tym ja) nie widzi Twoich postów. Gdyby nie
odpowiedź Hinka to nawet bym nie wiedział o tym temacie.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.12 17:12 Adampio
- 06.06.12 19:24 Jacot
- 06.06.12 20:16 __Maciek
- 08.06.12 12:19 Jacot
- 08.06.12 16:22 __Maciek
- 08.06.12 20:28 Sir Piernik
- 08.06.12 20:35 Arni
- 08.06.12 20:52 Hinek
- 08.06.12 21:01 Adampio
- 08.06.12 21:20 Hinek
- 10.06.12 23:51 Jacot
- 11.06.12 00:20 Sir Piernik
- 11.06.12 22:18 __Maciek
- 11.06.12 22:24 __Maciek
- 12.06.12 01:31 Jacot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-02 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-02 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-02 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=