eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonachRe: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Date: Wed, 17 Dec 2014 16:30:39 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach

    Użytkownik Marek napisał:

    > Mniejszym lub większym ;) A tak serio, to aż tak się nie znam na tych
    > mechanizmach,
    > nie jestem okulistą, ale jestem przekonany, że oślepienie, które
    > odczuwam jest
    > skutkiem zbyt silnego pobudzenia siatkówki impulsami światła spowodowane
    > oszukiwaniem "automatyki" oka.

    > Dużo tego, może kiedyś to przejrzę.

    Ja również nie jestem okulistą, nie zajmowałem się fizjologią widzenia
    do jakiś efektów ale skoro tylko Ty (i jakaś niewielka część ludzi) masz
    z tym wyraźny, odczuwalny problem, to może odwiedź prawdziwego okulistę?
    Serio mówię, bez złośliwości.
    Dawno, dawno temu mieliśmy wykonywane różne badania, między innymi
    pomiar ciśnienia śródgałkowego oka. Jeden z kolegów miał zbyt wysokie.
    Badanie potem powtórzono i skierowano go na operację obu oczu, tak aby
    to ciśnienie obniżyć. Fizycznie zrobili mu kanaliki odprowadzające jakiś
    płyn. Gdyby tego nie zrobiono, to szybko straciłby wzrok. Jedyny
    dyskomfort jaki przedtem czuł, to zmęczenie oczu, ból głowy w kinie, czy
    trudności z patrzeniem na ciemną tablicę w szkole. Trudno mi powiedzieć,
    czy chodziło o dużą, ciemną płaszczyznę, czy raczej o jej oświetlenie
    wszechobecnymi świetlówkami. Badania przesiewowe uratowały go przed
    ślepotą. Operacje miał mieć powtarzane co pięć lat. Nic zabawnego.
    Może Twoja nadwrażliwość na te bodźce ma inną przyczynę ale warto
    skonsultować to z okulistą i to raczej dobrym a nie wyrobnikiem NFZ, czy
    grupą newsową.
    Maciek