  • 81. Data: 2018-03-29 13:39:11
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-28 o 01:55, J.F. pisze:

    >Nie sądzę by u nas kazali jechać jednym kołem po linii oznaczającej
    >koniec pasa. Sądzę, że zostawią szansę na użycie mózgów przez
    >kierowców. Oczywiście trzeba wypośrodkować bo niestety jest tak, że
    >nadmierna swoboda wyłącza myślenie.

    Dlatego wydaje mi sie, ze taka tablica "prosze zajmowac w korku oba
    pasy" bedzie wystarczajaca :-)

    >Jeszcze a'propos naszej dyskusji odnośnie tego czy i na ile znak D-52

    ten nowy (proponowany?) D-56, czy D-52 "strefa ruchu" ?

    (P.S. teoria, czy praktyka ?
    https://wiadomosci.wp.pl/obowiazuje-nowy-znak-drogow
    y-d-52-posypia-sie-kary-6039141534675585a
    )

    >poprawi płynność ruchu. Właśnie dziś odkryłem, że na "mojej" trasie
    >do pracy pojawił się ten znak. Zapewne są to przygotowania do tego,
    >co ma nastąpić niebawem w przepisach PoRD. Zwykle stałem w "ogonku"
    >na zjeździe z obwodnicy. Dziś był on szczątkowy. Auta jechały w
    >ślimaczym tempie ale jechały.

    Ale czy z powodu znaku, czy mniejszego (lub wiekszego natezenia ruchu)
    ?

    Polacy potrafia jezdzic na suwak, tylko wczesniej musza widziec, ze
    ten obok tyle samo stoi w korku :-)

    > Ci z kolizyjnego kierunku zapraszali do wjechania przed nich.
    > Uznałem, ze Putin jakiś gaz rozpylił w okolicy więc stąd ta zmiana
    > :-D Wszyscy, z obu kierunków po prostu jechali a nie stali jak co
    > dzień. Twoje oszacowania na korzyść 10% musiałbyś zrewidować,
    > przynajmniej dla tej konkretnej sytuacji drogowej.

    Ale gdzie ten znak ustawili ?
    Bo o ile dobrze zrozumialem, to narzekales, ze w okolicy zjazdu z
    autostrady tworzy sie korek i na lewym pasie ruchu.

    Ustawianie tam D-56 ... jakies nieuzasadnione mi sie wydaje :-)
    Zakonczenia pasa nie ma :-)

    Mowisz, ze znak ustawili gdzies przed zjazdem, i nagle ci z prawego
    chetniej wpuszczaja tych z lewego czy srodkowego pasa ?

    Moze i dobrze, ale napisz jak bedzie za tydzien, bo cudow nie ma -
    jesli zjazd nie wyrabia, to chetni czekaja na prawym pasie autostrady,
    albo na awaryjnym, albo na wszystkich.
    A jak zajma lewy, a czemu nie, skoro potem ich grzecznie wpuszczaja,
    to prosto nie pojedziesz bez postoju.
    Tzn moze i bez postoju, za to z dlugim wleczeniem sie w korku :-)

    >J/w. Nie sądzę aby takie pierdoły w przepisach były bo do absurdu
    >dojdziemy. Stąd tylko krok do tego aby ilość błysków kierunkowskazu
    >zdefiniować.

    O, austryjacy sie znaku dorobili
    https://de.wikipedia.org/wiki/Reißverschlussverfahre

    Ale po szkopsku przepis brzmi tak
    ,,Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
    durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet ein
    Fahrstreifen, ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der
    Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu
    ermöglichen, dass sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der
    Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
    Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können
    (Reißverschlussverfahren)."

    § 7 Abs. 4 StVO

    Duzo slow jak na prosty suwak, musisz przyznac.
    Bez dobrego tlumacza lepiej nie czytac :-)

    >No właśnie.... j/w

    Daj znac za 2-3 tygodnie, jak sie przyzwyczaja i wroci normalny ruch
    po swietach :)

    J.

  • 82. Data: 2018-03-29 14:43:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-28 o 18:54, Cavallino pisze:

    >Nie. Istnieją w/g Googli przynajmniej 3 połączenia w okolicach
    >Poznania A2 z A1.

    Eee, A1 z A2 w okolicach Poznania ?
    No tak, szybkie auto i 200km to w "w okolicach" :-)

    Trzy trasy Poznan-Gdansk jak rozumiem.
    A nawet wiecej, bo mozna i przez Łódz.

    >Każde z nich coraz bliżej Łodzi. Moja intencją było wybranie
    >najszybszego. W/g Googli było to połączenie o 40km dłuższe (bliższe
    >Łodzi) ale o 30 minut krótsze. I wszystko fajnie, ale...

    I tak moze byc.

    >1. Chcę używać Yanosika jako "antyradar" itp.
    >2. Nie mogę używać wbudowanej nawigacji w auto bo nie ma w niej
    >istotnego fragmentu drogi.

    Ale ch* ten Mercedes :-)

    >3. Jeśli używam Yanosika, to nierzadko jest tak, że pożera on pasmo
    >(nawet przy LTE), że mapy Google wykładają się z informacją, że łącze
    >jest zbyt kiepskie. Więc nawigacji Google nie da się użyć.

    Yanosik bardzo niewiele danych uzywa.
    Przez miesiac pobral mi 32MB, w poprzednim 48MB.
    Akurat wtedy pojechalem w nowe tereny, wiec musial sobie wiecej do
    cache zaciagnac.
    Zakladajac, ze to bylo 20MB/3h, to predkosc zadna.

    Albo zajmuje RAM, albo pamiec dyskowa, albo LTE ci nie wyrabia, a
    zwiazek z janosikiem byl przypadkowy.

    W googlu natomiast mozesz sciagnac mape do pamieci przed wyjazdem.

    >4. Co więc robię? Odpalam nawigację Google z opcją "najszybsza
    >trasa", notuję na kartce punkty tej trasy i próbuję odtworzyć je w
    >Yanosiku. Okazuje się, że to g... nie podświetla autostrad gdy
    >wyznaczyliśmy punkt docelowy (są one taką samą drogą jak dojazd do
    >pobliskiej obory).

    To fakt, z informacja o korkach czesto trudno dostrzec jaka trasa on
    wlasciwie prowadzi.
    Trzeba patrzec na wskazowki (skrec w prawo za 2 km) ...

    Nie ma tez punktow posrednich, duza szkoda, ale:
    -google przez pewien czas tez nie mialo,
    -mozna zaufac swojej nawigacji, ze cie dobrze prowadzi, optymalna
    drogą - powinien wyznaczyc te samą trase co i google :-)
    -akurat z Poznania do Gdanska, to ci wystarczy zapamietac gdzie masz
    zjechac z A2 wg googla.
    do A2 dojedziesz, bo okolice znasz (zakladam), na A2 prosto, potem
    janosik powinien sie przelaczac na kolejne optymalne zjazdy,
    moze od razu wybierze ten co google, moze trzeba bedzie uwazac na
    drogowskazy.
    A moze w miedzyczasie korki sie zmienily i trzeba zaufac janosikowi,
    lub w googlu sprawdzic.

    (gorzej w przeciwna strone, jak startujesz w nieznanym miescie i
    chcialbys np trafic na droge A, a nawigacja uparcie kieruje cie na B.
    Choc dostalem raz dobra nauczke z niesluchania nawigacji)

    >Zoomowanie, przesuwanie jest toporne, zacina się mimo iż mam szybki
    >telefon (Nexus 6p).

    To chyba masz g* telefon. U mnie zoom i przesuwanie dziala bez pudla.
    A to stary S4.
    A moze kiepska siec na parkingu ?

    Na gorszym telefonie tez sie dobrze przesuwa, tylko on sie w calosci
    cos zacina.
    Dawniej sie nie zacinal ... chyba sie jakas usluga googla rozrosla i
    przestalo RAM wystarczac.
    Bo GM zacina sie jeszcze bardziej :)

    >Na parkingu spędziłem 15 minut próbując zidentyfikować trasę
    >wyznaczoną przez Google by dodać punkty pośrednie w Yanosiku. Nie
    >sposób się połapać na co patrzę.

    To fakt. Ubogo z nazwami miejscowosci, ubogo z drogami.
    No coz, nie do tego to sluzy.

    Szczegolnie ze ... no i co z tego, ze znajdziesz, nie ma punktow
    posrednich, to nie ustawisz.
    Chyba, zeby tak sobie zdefiniowac pare punktow, a potem przelaczac w
    czasie jazdy 140 :)

    W praktyce to czesto wyciagam stara nawigacje i wlaczam AM.
    Nie ma informacji o korkach, ale tam sie IMO lepiej planuje trase.

    >Po kształcie dróg starałem się je odróżnić. Widząc, że więcej czasu
    >spędzę na ujarzmianiu tego bubla yanosikowego, pojechałem zgodnie z
    >tym, co mi zaproponował - czyli najkrótszą a nie najszybszą trasą (bo
    >korków zazwyczaj nie widzi - jedynie od wielkiego dzwonu zdarza mu
    >się zaskoczyć i je wykryć).

    Hm, widzi, omija, choc dobor drog w ogolnosci dosc tajemniczy - ale
    zazwyczaj dobry, a przynajmniej przyzwoicie wyglada.
    Z Wroclawia do Gdanska prowadzi teraz przez Lodz ... i google tez.
    Fakt, ze google proponuje tez dwie alternatywy, moge zaoszczedzic
    100km i stracic 42 minuty, a janosik nie.

    No i do "gdansk" google wylicza 549 km, a janosik 565.
    A koncza w tym samym miejscu - Hucisko/Waly Jagiellonskie.

    Tylko Google prowadzi mnie prosto od S7/91, a janosik od drugiej
    strony
    To chyba S7-89 Sucharskiego-Elblaska-podwale przedmiejskie ... a, i na
    wezle unii europejskiej konczy.

    Gdanszczanie - dobre to omijanie ?
    a o 19:00 bedzie dobre - bo to przeciez tak nalezy planowac.

    Ale musialbym pojechac - byc moze pod koniec janosik zmienilby zdanie,
    bo co do googla to juz mielismy watpliwosci :-)

    A ... to skutek definicji punktu "Gdansk", ktory jest w janosiku na
    przeciwnej jezdni ... na ulice Rajska prowadza tak samo, 555 km.

    >Oczywiście wpakowałem się we wszystkie możliwe korki. W dodatku ze 2x
    >przejechałem zjazd, i to wlekąc się koło za kołem, bo Yanosik
    >najpierw pokazuje, że jest on daleko przede mną a chwilę potem, że
    >właśnie go przejechałem.

    Musialbym pojechac, bo mnie pokazuje dobrze,
    pomijajac te wezly gdzie trzeba zjechac kilometr wczesniej, a ja w
    dodatku uparlem sie pojechac "po swojemu" a nie tak jak on prowadzi.
    I nawet automapa nie pomogla :-)

    J.

  • 83. Data: 2018-03-29 14:49:33
    Temat: Re: Regionalizacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 28.03.2018 o 17:30, EdekOp pisze:

    >Gdzie takie cuda dają? Już byłem pewny, że po prostu rozporządzenie o
    >długiej nazwie nie zezwala, bo przecież nie ma powodu, żeby
    >podejrzewać, że projektanci robią to po złosci.

    Kiedys widzialem takie w Anglii. Cos chyba z ta zloscia bylo, bo tam
    czas byl taki dlugi, ze piesi widzac luke w pojazdach przechodzili na
    czerwonym.
    Ale w koncu zielone im sie zapalalo ... i swietnie trafialo w kolejna
    fale pojazdow, ktore musialy sie zatrzymac, a zadnych pieszych juz nie
    bylo.
    Po paru latach poprawili ... ale inne zostawili.

    Tak nawiasem mowiac, drobne oczekiwanie ma pewien sens, bo moze sie
    wiecej pieszych uzbiera.
    I nie bedzie tak, ze jeden szybki przejdzie, a nastepni beda musieli
    troche poczekac.

    Ale czesto ten czas jest IMO przesadzony ... chyba, ze nie widzimy, a
    on jest zsynchronizowany z innymi swiatlami/czujnikami ruchu ... z
    Wroclawia to juz w ogole nie ma co pisac, bo my tu mamy Inteligentne
    Systemy ...

    J.

  • 84. Data: 2018-03-29 14:53:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości grup
    "Shrek" wrote in message news:p9e0he$ja2$3@node2.news.atman.pl...

    >Światła na przyciski powinny być montowane na początku w okolicy
    >pracy projektantów, a oni powinni być zmuszeni do jeżdżenia i
    >chodzenia przez takie światła. Od razu wpadliby na to, jak je
    >sensownie zaprogramować.
    >A na robienie przycisków, które jedyną funkcją jest niezapalanie
    >światła dla pieszych, jeśli nikt nie naciśnie, to tylko debil mógł
    >wpaść.

    A dlaczego ?
    To akurat wydaje sie sensowne - nie ma pieszych, to po co im zielone ?

    Gorzej w druga strone - nie ma samochodow to po co im zielone ... i
    czekaj rowerzysto na najblizszy samochod, albo czekajcie samochody az
    serwis petle naprawi ...

    No i teraz jeszcze mamy modne "all red", czyli swieci sie czerwone,
    chyba, ze jakis samochod pobudzi petle ... przy malym ruchu dziala
    poprawnie i wrednie zarazem - nie mozna przekraczac 50 czy ile tam
    dozwolone.
    Albo mozna, z przejechaniem na czerwonym :)

    J.

  • 85. Data: 2018-03-29 14:58:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 28-03-2018 o 01:56, J.F. pisze:

    >Przede wszystkim nie stanowiło się głupiego.
    >Dalej to już było prościej.

    No i zaborca wlasnego prawa przestrzegal, wiec oplacalo sie je znac
    dobrze.

    A nie tak jak w Rosji
    "Policmajster powinność służby swej rozumiał,
    Bardzo się nad zuchwalstwem czynownika zdumiał
    I odwiódłszy na stronę, po bratersku radził, [...]"

    Ale wniosek z tego jeden - na Gornym Slasku i w poznanskim powinno sie
    tak samo jezdzic :-)

    J.

  • 86. Data: 2018-03-29 17:43:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-24 o 20:40, Shrek pisze:

    > Warszawa

    dodał bym
    12. Brak zainteresowania sprawnością świateł w samochodzie.

  • 87. Data: 2018-03-29 17:47:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-29 o 17:43, t-1 pisze:

    > dodał bym
    > 12. Brak zainteresowania sprawnością świateł w samochodzie.
    zapomniałem o
    13. Jazda na światłach dziennych w tunelu, deszczu oraz po zmroku.

  • 88. Data: 2018-03-29 19:30:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2018 o 14:49, J.F. pisze:

    > Ale w koncu zielone im sie zapalalo ... i swietnie trafialo w kolejna
    > fale pojazdow, ktore musialy sie zatrzymac, a zadnych pieszych juz nie
    > bylo.

    Rekordowe to było przy dawnej Karowej - światła na przycisk, wciskam,
    czekam idę na czerwonym podbiegam z 50 metrów do autobusu... i autobus w
    tym autobusie stoję na czerwonym, bo niby właśnie powinienem przechodzić
    przez puste przejście. Potem to usprawnili czyli zlikwidowali przejście
    i lewoskręty oraz postawili fotoradar.

    Shrek

  • 89. Data: 2018-03-29 19:31:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2018 o 14:53, J.F. pisze:

    > A dlaczego ?
    > To akurat wydaje sie sensowne - nie ma pieszych, to po co im zielone ?

    Dlatego, że jak już są to powinni zielone dostać, a nie dostają. Tylko
    dopiero w następnym cyklu.

    Shrek

  • 90. Data: 2018-03-29 19:33:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2018 o 17:47, t-1 pisze:

    > zapomniałem o
    > 13. Jazda na światłach dziennych w tunelu, deszczu oraz po zmroku.

    W tunelu, w deszczu tak. Po zmroku - raczej nie.

    co do 12 to może po prostu kwestia ilości aut i procentowo jest tak samo
    jak gdzie indziej.

    Shrek