  • 71. Data: 2018-03-28 01:56:29
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 23:23:07 +0200, Marek S napisał(a):
> [...]
    Austrii.

    > Super... a co to ma do rzeczy?

    O zwyczajach rozmawiamy.
    W Prusach sie prawa przestrzegalo.

    J.

  • 72. Data: 2018-03-28 02:06:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 23:21:54 +0200, Marek S napisał(a):
    > Farciarz! ;-)
    > Właśnie z pracy w Gdańsku godzinę wracałem vs 30 minut poza szczytem...

    > Ostro! Ale trochę nie na temat.

    Mial byc korek na zjezdzie, to jest :-(

    > Więc zmiana in plus.

    Znikoma :-(

> [...]
    > niej awaryjnie skorzystać bo wbudowana zawiodła na jakimś odcinku trasy.
    > Pomimo iż wiedziałem o felerze, że powiadamia o konieczności skrętu
    > mniej więcej wtedy gdy na nim jestem i w w związku z tym musiałem wracać
    > po raz kolejny, to za diabła nie potrafiłem wyznaczyć trasy z Poznania
    > tak aby z A2 wjechać na A1 bo w tym trybie nie pokazuje co jest
    > autostradą a co drogą przez wiochy. Jechałem przez wiochy więc...
    > Szczypanie by pomniejszyć obszar w celu rozeznania się w topografii jest
    > toporne. Trzeba pierdylion razy to zrobić by trochę zooma zmienić.

    Nie szczypiesz - klikasz i pokazuja sie + i -

    > Korków praktycznie nie pokazuje - chyba, że fosę w poprzek drogi
    > wykopią. Dobra, długo by fucki rzucać jeszcze. Szkoda gadać. Do
    > nawigacji googlowej nie umywa się.

    Ciekawe. Mnie dobrze prowadzi. Do tego stopnia, ze czesto nie chce mi
    sie odpalac innej nawigacji.
    A juz na pewno nie googla, ktory imo jest jedna z gorszych.

    J.

  • 73. Data: 2018-03-28 14:52:05
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Shrek" wrote in message news:p9e0he$ja2$3@node2.news.atman.pl...

    > Światła na przyciski to najbardziej porąbany pomysł (przynajmniej w
    > polskim wykonaniu)

    Światła na przyciski powinny być montowane na początku w okolicy pracy
    projektantów, a oni powinni być zmuszeni do jeżdżenia i chodzenia przez
    takie światła. Od razu wpadliby na to, jak je sensownie zaprogramować.
    A na robienie przycisków, które jedyną funkcją jest niezapalanie światła dla
    pieszych, jeśli nikt nie naciśnie, to tylko debil mógł wpaść.
    No, chyba, że ktoś mi sensownie wytłumaczy _po co_. Ale jakoś się nie
    spodziewam...

    --
    Axel

  • 74. Data: 2018-03-28 17:30:38
    Temat: Re: Regionalizacja
    Od: "EdekOp" <r...@f...pl>

    Użytkownik "Axel" <n...@s...mu> napisał w wiadomości

    > A na robienie przycisków, które jedyną funkcją jest niezapalanie światła
    > dla pieszych, jeśli nikt nie naciśnie,
    > --
    > Axel

    U mnie w okolicy sa dwa takie przejścia z swiatłami
    i działają świetnie.
    Nacisniecie powoduje natychmiastowe zapalenie żółtego
    i za chwilę czerwonego dla pojazdów.
    Nastepne naciśnięcie już nie włącza swiatła natychmiastowo,
    czyli następny pieszy musi troche poczekać.

  • 75. Data: 2018-03-28 18:54:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2018 o 17:30, EdekOp pisze:

> [...]
    > i za chwilę czerwonego dla pojazdów.
    > Nastepne naciśnięcie już nie włącza swiatła natychmiastowo,
    > czyli następny pieszy musi troche poczekać.

    Gdzie takie cuda dają? Już byłem pewny, że po prostu rozporządzenie o
    długiej nazwie nie zezwala, bo przecież nie ma powodu, żeby podejrzewać,
    że projektanci robią to po złosci.

    Shrek

  • 76. Data: 2018-03-28 18:54:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-03-2018 o 23:21, Marek S pisze:

> [...]
    > po raz kolejny, to za diabła nie potrafiłem wyznaczyć trasy z Poznania
    > tak aby z A2 wjechać na A1 bo w tym trybie nie pokazuje co jest

    Ale Ty każesz mu wyznaczać drogę z Poznania do Gdańska przez Łódź czy o
    co chodzi?

  • 77. Data: 2018-03-28 18:55:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-03-2018 o 01:56, J.F. pisze:
    Austrii.

    > O zwyczajach rozmawiamy.
    > W Prusach sie prawa przestrzegalo.

    Przede wszystkim nie stanowiło się głupiego.
    Dalej to już było prościej.

  • 78. Data: 2018-03-28 21:30:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-28 o 18:54, Cavallino pisze:

    > Ale Ty każesz mu wyznaczać drogę z Poznania do Gdańska przez Łódź czy o
    > co chodzi?

    Nie. Istnieją w/g Googli przynajmniej 3 połączenia w okolicach Poznania
    A2 z A1. Każde z nich coraz bliżej Łodzi. Moja intencją było wybranie
    najszybszego. W/g Googli było to połączenie o 40km dłuższe (bliższe
    Łodzi) ale o 30 minut krótsze. I wszystko fajnie, ale...

    1. Chcę używać Yanosika jako "antyradar" itp.

    2. Nie mogę używać wbudowanej nawigacji w auto bo nie ma w niej
    istotnego fragmentu drogi.

    3. Jeśli używam Yanosika, to nierzadko jest tak, że pożera on pasmo
    (nawet przy LTE), że mapy Google wykładają się z informacją, że łącze
    jest zbyt kiepskie. Więc nawigacji Google nie da się użyć.

    4. Co więc robię? Odpalam nawigację Google z opcją "najszybsza trasa",
    notuję na kartce punkty tej trasy i próbuję odtworzyć je w Yanosiku.
    Okazuje się, że to g... nie podświetla autostrad gdy wyznaczyliśmy punkt
    docelowy (są one taką samą drogą jak dojazd do pobliskiej obory).
    Zoomowanie, przesuwanie jest toporne, zacina się mimo iż mam szybki
    telefon (Nexus 6p). Na parkingu spędziłem 15 minut próbując
    zidentyfikować trasę wyznaczoną przez Google by dodać punkty pośrednie w
    Yanosiku. Nie sposób się połapać na co patrzę. Po kształcie dróg
    starałem się je odróżnić. Widząc, że więcej czasu spędzę na ujarzmianiu
    tego bubla yanosikowego, pojechałem zgodnie z tym, co mi zaproponował -
    czyli najkrótszą a nie najszybszą trasą (bo korków zazwyczaj nie widzi -
    jedynie od wielkiego dzwonu zdarza mu się zaskoczyć i je wykryć).
    Oczywiście wpakowałem się we wszystkie możliwe korki. W dodatku ze 2x
    przejechałem zjazd, i to wlekąc się koło za kołem, bo Yanosik najpierw
    pokazuje, że jest on daleko przede mną a chwilę potem, że właśnie go
    przejechałem.

    Tylko to chciałem powiedzieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 79. Data: 2018-03-28 21:48:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-28 o 01:55, J.F. pisze:

    > No wlasnie chodzi o to, zeby to bylo "w okolicach konca", a nie jak
    > szkopski przepis kaze "do konca". Glupie 200-500m, a potrafi
    > zaoszczedzic wiekszego hamowania.

    Nie sądzę by u nas kazali jechać jednym kołem po linii oznaczającej
    koniec pasa. Sądzę, że zostawią szansę na użycie mózgów przez kierowców.
    Oczywiście trzeba wypośrodkować bo niestety jest tak, że nadmierna
    swoboda wyłącza myślenie.

    Jeszcze a'propos naszej dyskusji odnośnie tego czy i na ile znak D-52
    poprawi płynność ruchu. Właśnie dziś odkryłem, że na "mojej" trasie do
    pracy pojawił się ten znak. Zapewne są to przygotowania do tego, co ma
    nastąpić niebawem w przepisach PoRD. Zwykle stałem w "ogonku" na
    zjeździe z obwodnicy. Dziś był on szczątkowy. Auta jechały w ślimaczym
    tempie ale jechały. Ci z kolizyjnego kierunku zapraszali do wjechania
    przed nich. Uznałem, ze Putin jakiś gaz rozpylił w okolicy więc stąd ta
    zmiana :-D Wszyscy, z obu kierunków po prostu jechali a nie stali jak
    co dzień. Twoje oszacowania na korzyść 10% musiałbyś zrewidować,
    przynajmniej dla tej konkretnej sytuacji drogowej.

    > Ale co bedzie zawarte - ze trzeba wpuscic na samym koncu, czy ze nie
    > wolno zjezdzac za wczesnie ?

    J/w. Nie sądzę aby takie pierdoły w przepisach były bo do absurdu
    dojdziemy. Stąd tylko krok do tego aby ilość błysków kierunkowskazu
    zdefiniować.

    > Tak czy inaczej - nadal bedziesz narzekal na korki przy zjazdach :-)

    No właśnie.... j/w

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 80. Data: 2018-03-28 22:35:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-03-2018 o 21:30, Marek S pisze:

> [...]
    > A2 z A1. Każde z nich coraz bliżej Łodzi. Moja intencją było wybranie
    > najszybszego. W/g Googli było to połączenie o 40km dłuższe (bliższe

    Nadal nie kojarzę o czym piszesz.
    Ten kierunek ma sens tylko przez Gniezno.
    Dalej to albo przez Toruń, albo przez Bydgoszcz

    Skąd Ci się tam Łódź bierze, przecież to totalnie nie po drodze?

    ale o 30 minut krótsze. I wszystko fajnie, ale...

    > 1. Chcę używać Yanosika jako "antyradar" itp.

    Używam go tak samo.

    > 2. Nie mogę używać wbudowanej nawigacji w auto bo nie ma w niej
    > istotnego fragmentu drogi.

    Nie idzie tego naprawić?

> [...]
    > przejechałem zjazd, i to wlekąc się koło za kołem, bo Yanosik najpierw
    > pokazuje, że jest on daleko przede mną a chwilę potem, że właśnie go

    Masz jakiś problem ze swoim urządzeniem raczej.
    Mnie ani na Androidzie, ani na Windowsie, yanosik takich numerów nie robi.

    Tzn robi - ale tylko wtedy gdy nie ma dobrego sygnału gps.
    Kupiłem kiedyś uchwyt do telefonu wkładany w szczelinę od CD.
    Niestety - sygnał w takim położeniu było gorzej niż słaby.
    Gdy telefon był przy szybie - wszystko było ok.

    Gdy w uchwycie - efekty były podobne do Twoich.
    Testowane na chyba 5 różnych programach nawigacyjnych i 3 telefonach.
    Najlepiej działał najstarszy z nich tj Lumia 530 - widać miała najlepszą
    antenę gps, albo sam układ odbiornika gps.

    Tak mnie to wkurzyło, że włożyłem do samochodu zamiast zwykłego radia
    chińską nawigację z androidem i jeżdżę na niej, telefon bez anteny gps
    odpuściłem.