    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Date: Thu, 29 Mar 2018 13:39:11 +0200

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-28 o 01:55, J.F. pisze:

    >Nie sądzę by u nas kazali jechać jednym kołem po linii oznaczającej
    >koniec pasa. Sądzę, że zostawią szansę na użycie mózgów przez
    >kierowców. Oczywiście trzeba wypośrodkować bo niestety jest tak, że
    >nadmierna swoboda wyłącza myślenie.

    Dlatego wydaje mi sie, ze taka tablica "prosze zajmowac w korku oba
    pasy" bedzie wystarczajaca :-)

    >Jeszcze a'propos naszej dyskusji odnośnie tego czy i na ile znak D-52

    ten nowy (proponowany?) D-56, czy D-52 "strefa ruchu" ?

    (P.S. teoria, czy praktyka ?
    https://wiadomosci.wp.pl/obowiazuje-nowy-znak-drogow
    y-d-52-posypia-sie-kary-6039141534675585a
    )

    >poprawi płynność ruchu. Właśnie dziś odkryłem, że na "mojej" trasie
    >do pracy pojawił się ten znak. Zapewne są to przygotowania do tego,
    >co ma nastąpić niebawem w przepisach PoRD. Zwykle stałem w "ogonku"
    >na zjeździe z obwodnicy. Dziś był on szczątkowy. Auta jechały w
    >ślimaczym tempie ale jechały.

    Ale czy z powodu znaku, czy mniejszego (lub wiekszego natezenia ruchu)
    ?

    Polacy potrafia jezdzic na suwak, tylko wczesniej musza widziec, ze
    ten obok tyle samo stoi w korku :-)

    > Ci z kolizyjnego kierunku zapraszali do wjechania przed nich.
    > Uznałem, ze Putin jakiś gaz rozpylił w okolicy więc stąd ta zmiana
    > :-D Wszyscy, z obu kierunków po prostu jechali a nie stali jak co
    > dzień. Twoje oszacowania na korzyść 10% musiałbyś zrewidować,
    > przynajmniej dla tej konkretnej sytuacji drogowej.

    Ale gdzie ten znak ustawili ?
    Bo o ile dobrze zrozumialem, to narzekales, ze w okolicy zjazdu z
    autostrady tworzy sie korek i na lewym pasie ruchu.

    Ustawianie tam D-56 ... jakies nieuzasadnione mi sie wydaje :-)
    Zakonczenia pasa nie ma :-)

    Mowisz, ze znak ustawili gdzies przed zjazdem, i nagle ci z prawego
    chetniej wpuszczaja tych z lewego czy srodkowego pasa ?

    Moze i dobrze, ale napisz jak bedzie za tydzien, bo cudow nie ma -
    jesli zjazd nie wyrabia, to chetni czekaja na prawym pasie autostrady,
    albo na awaryjnym, albo na wszystkich.
    A jak zajma lewy, a czemu nie, skoro potem ich grzecznie wpuszczaja,
    to prosto nie pojedziesz bez postoju.
    Tzn moze i bez postoju, za to z dlugim wleczeniem sie w korku :-)

    >J/w. Nie sądzę aby takie pierdoły w przepisach były bo do absurdu
    >dojdziemy. Stąd tylko krok do tego aby ilość błysków kierunkowskazu
    >zdefiniować.

    O, austryjacy sie znaku dorobili
    https://de.wikipedia.org/wiki/Reißverschlussverfahre

    Ale po szkopsku przepis brzmi tak
    ,,Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
    durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet ein
    Fahrstreifen, ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der
    Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu
    ermöglichen, dass sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der
    Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
    Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können
    (Reißverschlussverfahren)."

    § 7 Abs. 4 StVO

    Duzo slow jak na prosty suwak, musisz przyznac.
    Bez dobrego tlumacza lepiej nie czytac :-)

    >No właśnie.... j/w

    Daj znac za 2-3 tygodnie, jak sie przyzwyczaja i wroci normalny ruch
    po swietach :)

    J.