    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Date: Thu, 29 Mar 2018 14:43:52 +0200

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-28 o 18:54, Cavallino pisze:

    >Nie. Istnieją w/g Googli przynajmniej 3 połączenia w okolicach
    >Poznania A2 z A1.

    Eee, A1 z A2 w okolicach Poznania ?
    No tak, szybkie auto i 200km to w "w okolicach" :-)

    Trzy trasy Poznan-Gdansk jak rozumiem.
    A nawet wiecej, bo mozna i przez Łódz.

    >Każde z nich coraz bliżej Łodzi. Moja intencją było wybranie
    >najszybszego. W/g Googli było to połączenie o 40km dłuższe (bliższe
    >Łodzi) ale o 30 minut krótsze. I wszystko fajnie, ale...

    I tak moze byc.

    >1. Chcę używać Yanosika jako "antyradar" itp.
    >2. Nie mogę używać wbudowanej nawigacji w auto bo nie ma w niej
    >istotnego fragmentu drogi.

    Ale ch* ten Mercedes :-)

    >3. Jeśli używam Yanosika, to nierzadko jest tak, że pożera on pasmo
    >(nawet przy LTE), że mapy Google wykładają się z informacją, że łącze
    >jest zbyt kiepskie. Więc nawigacji Google nie da się użyć.

    Yanosik bardzo niewiele danych uzywa.
    Przez miesiac pobral mi 32MB, w poprzednim 48MB.
    Akurat wtedy pojechalem w nowe tereny, wiec musial sobie wiecej do
    cache zaciagnac.
    Zakladajac, ze to bylo 20MB/3h, to predkosc zadna.

    Albo zajmuje RAM, albo pamiec dyskowa, albo LTE ci nie wyrabia, a
    zwiazek z janosikiem byl przypadkowy.

    W googlu natomiast mozesz sciagnac mape do pamieci przed wyjazdem.

    >4. Co więc robię? Odpalam nawigację Google z opcją "najszybsza
    >trasa", notuję na kartce punkty tej trasy i próbuję odtworzyć je w
    >Yanosiku. Okazuje się, że to g... nie podświetla autostrad gdy
    >wyznaczyliśmy punkt docelowy (są one taką samą drogą jak dojazd do
    >pobliskiej obory).

    To fakt, z informacja o korkach czesto trudno dostrzec jaka trasa on
    wlasciwie prowadzi.
    Trzeba patrzec na wskazowki (skrec w prawo za 2 km) ...

    Nie ma tez punktow posrednich, duza szkoda, ale:
    -google przez pewien czas tez nie mialo,
    -mozna zaufac swojej nawigacji, ze cie dobrze prowadzi, optymalna
    drogą - powinien wyznaczyc te samą trase co i google :-)
    -akurat z Poznania do Gdanska, to ci wystarczy zapamietac gdzie masz
    zjechac z A2 wg googla.
    do A2 dojedziesz, bo okolice znasz (zakladam), na A2 prosto, potem
    janosik powinien sie przelaczac na kolejne optymalne zjazdy,
    moze od razu wybierze ten co google, moze trzeba bedzie uwazac na
    drogowskazy.
    A moze w miedzyczasie korki sie zmienily i trzeba zaufac janosikowi,
    lub w googlu sprawdzic.

    (gorzej w przeciwna strone, jak startujesz w nieznanym miescie i
    chcialbys np trafic na droge A, a nawigacja uparcie kieruje cie na B.
    Choc dostalem raz dobra nauczke z niesluchania nawigacji)

    >Zoomowanie, przesuwanie jest toporne, zacina się mimo iż mam szybki
    >telefon (Nexus 6p).

    To chyba masz g* telefon. U mnie zoom i przesuwanie dziala bez pudla.
    A to stary S4.
    A moze kiepska siec na parkingu ?

    Na gorszym telefonie tez sie dobrze przesuwa, tylko on sie w calosci
    cos zacina.
    Dawniej sie nie zacinal ... chyba sie jakas usluga googla rozrosla i
    przestalo RAM wystarczac.
    Bo GM zacina sie jeszcze bardziej :)

    >Na parkingu spędziłem 15 minut próbując zidentyfikować trasę
    >wyznaczoną przez Google by dodać punkty pośrednie w Yanosiku. Nie
    >sposób się połapać na co patrzę.

    To fakt. Ubogo z nazwami miejscowosci, ubogo z drogami.
    No coz, nie do tego to sluzy.

    Szczegolnie ze ... no i co z tego, ze znajdziesz, nie ma punktow
    posrednich, to nie ustawisz.
    Chyba, zeby tak sobie zdefiniowac pare punktow, a potem przelaczac w
    czasie jazdy 140 :)

    W praktyce to czesto wyciagam stara nawigacje i wlaczam AM.
    Nie ma informacji o korkach, ale tam sie IMO lepiej planuje trase.

    >Po kształcie dróg starałem się je odróżnić. Widząc, że więcej czasu
    >spędzę na ujarzmianiu tego bubla yanosikowego, pojechałem zgodnie z
    >tym, co mi zaproponował - czyli najkrótszą a nie najszybszą trasą (bo
    >korków zazwyczaj nie widzi - jedynie od wielkiego dzwonu zdarza mu
    >się zaskoczyć i je wykryć).

    Hm, widzi, omija, choc dobor drog w ogolnosci dosc tajemniczy - ale
    zazwyczaj dobry, a przynajmniej przyzwoicie wyglada.
    Z Wroclawia do Gdanska prowadzi teraz przez Lodz ... i google tez.
    Fakt, ze google proponuje tez dwie alternatywy, moge zaoszczedzic
    100km i stracic 42 minuty, a janosik nie.

    No i do "gdansk" google wylicza 549 km, a janosik 565.
    A koncza w tym samym miejscu - Hucisko/Waly Jagiellonskie.

    Tylko Google prowadzi mnie prosto od S7/91, a janosik od drugiej
    strony
    To chyba S7-89 Sucharskiego-Elblaska-podwale przedmiejskie ... a, i na
    wezle unii europejskiej konczy.

    Gdanszczanie - dobre to omijanie ?
    a o 19:00 bedzie dobre - bo to przeciez tak nalezy planowac.

    Ale musialbym pojechac - byc moze pod koniec janosik zmienilby zdanie,
    bo co do googla to juz mielismy watpliwosci :-)

    A ... to skutek definicji punktu "Gdansk", ktory jest w janosiku na
    przeciwnej jezdni ... na ulice Rajska prowadza tak samo, 555 km.

    >Oczywiście wpakowałem się we wszystkie możliwe korki. W dodatku ze 2x
    >przejechałem zjazd, i to wlekąc się koło za kołem, bo Yanosik
    >najpierw pokazuje, że jest on daleko przede mną a chwilę potem, że
    >właśnie go przejechałem.

    Musialbym pojechac, bo mnie pokazuje dobrze,
    pomijajac te wezly gdzie trzeba zjechac kilometr wczesniej, a ja w
    dodatku uparlem sie pojechac "po swojemu" a nie tak jak on prowadzi.
    I nawet automapa nie pomogla :-)

    J.