  • Data: 2018-03-31 17:15:35
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-30 o 02:13, J.F. pisze:

    > "polaczeniem A2 z A1" bym tego nie nazwal.

    Co nie zmienia faktu, że właśnie tamtędy chciałem jechać a się nie dało
    bo Yanosik nie ma takiej opcji.

    > Ciekawe.
    > Troche watpie, czy ma to zwiazek z siecia. Bo z danymi na pewno nie -
    > za malo ich.

    Być może nie, ale mapy Googleowe taki właśnie komunikat serwują. Nic na
    to nie poradzę.

    > Moze Bluetooth Ci jakos dziwnie dziala ?
    > Albo kamere wlaczyles, i "dysk" zajmuje ?

    W czasie jazdy nie używam bluetooth a kamerę włączyłem raz w życiu by
    zobaczyć jak działa. Nawet chyba nie w obecnym modelu. Moim zdaniem
    smarfon nie nadaje się do filmowania, robienia zdjęć itp. No chyba, że
    chcesz na FB relacjonować jak szybko pochłaniasz schabowego :-D

    > Moze jednak umozliwi prace z yanosikiem ?

    Yanosika nie chcę używać jako nawigacji. To naprawdę kiepski produkt.
    Gdyby wersja GTR była tak samo funkcjonalna jak aplikacja (w sensie
    informowania o zdarzeniach), to w ogóle darowałbym sobie tą aplikację.

    Używanie Yanosika w trybie zdarzeń i jednoczesne korzystanie z nawigacji
    Google też słabo się sprawdza - nawet pomijając w/w problem.

    > to moze i yanosik bedzie mial :-)

    Szczerze mówiąc... szkoda ich wysiłku. Zrobiliby dobry uczynek gdyby
    wstawili w swoje okno nawigację Google.

    > Albo lepiej wiedzial o korkach, albo inna predkosc zakladal ... choc
    > mogl faktycznie wybrac wolniejsza trase, bo uznal, ze nie ma co 50 km
    > nadkladac.

    Nie ma takich cudów by Yanosik cokolwiek lepiej zrobił niż Google. W
    najlepszym przypadku jest tak samo. Wiedziałem, że o tym dyskusja zaraz
    powstanie. Właśnie parę dni temu nosiłem się z zamiarem zrobienia
    screenshotów z Yanosika, map Google i klatek z kamery by pokazać absurdy
    yanosikowe. Rąk mi zabrakło prowadząc auto. Tam gdzie Google na czerwono
    całą trasę narysowały, Yanosik nie widział żadnych problemów. Przez parę
    miesięcy byłem przekonany, że zlikwidowano funkcję pokazywania korków w
    Yanosiku.

    > Jest tam jeszcze opcja "pozwol na drogi platne" ... ale chyba miales
    > wlaczona, bo by sie na 30 min nie skonczylo.

    Pewnie, że miałem włączone.

    > Ale przeciez chciales w/g gugla jechac.
    > W praktyce wystarczy zapamietac tylko ktorym zjazdem z A2 zjechac -
    > dalej droga jest naturalna konsekwencja.

    Z mojego punktu widzenia to nie byłoby takie proste. Te okolice są mi
    kompletnie obce. Drogowskazy pokazują skręt na jakąś miejscowość, a
    dalsze nic o niej już nie wspominają promując w zamian inne.
    Przypuszczam, że mógłbym pobłądzić bez nawigacji.

    > Z przesuwaniem nie mam problemow.
    > Jest maly problem z wlaczeniem trybu zoom - nie wiem w co, czy jak
    > trzeba kliknac, zeby sie pokazaly przyciski + i -, ale za drugim czy
    > trzecim tapnieciu juz wchodzi.

    Ja nawet nie wiedziałem, że takowe istnieją. Z przyzwyczajenia do
    smartfonów itp zooma robię "szczypiąc".
    A co do przesuwania to aż dziwne, że problemów nie masz. W Google działa
    to normalnie. Gdy szybko przesunę, to szybko się przesuwa trasa, i o
    wiele dalej się zatrzymuje scrolling dzięki bezwładności. Raz przesunę
    szybki palcem a mapa siłą bezwładności leci dalej. W każdej chwili mogę
    to zatrzymać. "Szczypanie" płynnie, miękko powiększa/pomniejsza miejsce.
    Gdy np. widzę w Gdyni konkretną ulicę, to jednym powolnym szczypnięciem
    mogę zmienić zoom trochę lub też szybkim ruchem - zobaczyć całość trasy
    do Poznania a następnie drugim szczypnięciem zobaczyć konkretną ulicę w
    tym mieście. Dwa szczypnięcia i oglądam ulice w dwóch odległych
    miastach. W Yanosiku szczypię po kilka razy by trochę zmniejszyć zoom,
    gdy mi się ta czynność znudzi, to przewijam do interesującego mnie
    punku. Nie ma żadnej różnicy czy wolno czy szybko przewinę - zawsze o
    tyle samo obraz się przesunie. Pół godziny paluchem po ekranie wodzę by
    czegoś się dowiedzieć. Szybciej jest uruchomić na chwilę mapę Google w
    trybie samochodowym by rozpoznać natężenie ruchu w okolicy.

    Naprawdę nawigacja Yanosik działa u Ciebie tak samo dobrze w sensie
    manipulowania mapą?

    > Jak korki sa dluzsze, to yanosik wrecz do metrow pokazuje.

    Najwyraźniej korek ciągnący się między Od centrum Gdańska do centrum
    Gdyni był za krótki jak na Yanosika.

    > Moze to problem powiazany z tym blokowaniem sieci ?

    Sądzisz, że Yanosik sam sobie ją blokuje i to zawsze? Mało tego, tylko
    przy wszelkich skrzyżowaniach sieć ginie? Zresztą sam wspomniałeś, że
    mało ciągnie z sieci. Zauważyłem też, że w ogóle jej mieć nie musi a
    mapy nadal pokazują się z okolic, po jakich poruszam się często.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek