-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!ecngs!feeder2.ecngs.de!212.27.60.7.MISMATCH
!feeder1-1.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx02.iad01.newshosting.co
m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <krm201$igp$1@news.task.gda.pl>
<8...@g...com>
<krm3h2$402$1@dont-email.me> <1...@b...poznan.pl>
<d...@g...com>
<1...@b...poznan.pl>
<51deba0c$0$1262$65785112@news.neostrada.pl> <krmkgd$v0f$1@dont-email.me>
<51dedf21$0$1227$65785112@news.neostrada.pl> <kro82h$nhj$1@dont-email.me>
In-Reply-To: <kro82h$nhj$1@dont-email.me>
Subject: Re: Realny koszt 100km
Date: Fri, 12 Jul 2013 10:27:16 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
X-Antivirus: avast! (VPS 130711-2, 2013-07-11), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 72
Message-ID: <51dfbde2$0$1467$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.112.227
X-Trace: 1373617634 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1467 79.184.112.227:51323
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498078
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
w wiadomości grup dyskusyjnych:
> auto i tak trzeba naprawić, przy
>>> używanym jedynie trzeba doliczyć koszt tej naprawy
>>
>> Aha, "jedynie".
>> Dla mnie wydatek kilku tys w miesiąc to nie jest żadne "jedynie", wolę
>> tyle dopłacić do eksploatacji auta nowego.
>>
>
> a ja jednak wolę te pieniądze włożyć w realną część, korzystając z
> lepszego komfortu w starszym aucie za niższe pieniądze.
Dla mnie komfort to święty spokój, że co by się nie stało, to nie mój
problem.
A auto kupuję takie jak potrzebuję, co oznacza, że auto wyższej klasy mi
potrzebne nie jest, a gdyby było to bym je kupił.
Co najwyżej używkę, ale jeszcze na gwarancji.
Za to nie muszę mieć na maskę jakiegoś znaczka wartego trzy razy tyle co
reszta auta.
> Nie mówię tu że twoje podejście jest złe - po pierwsze sam robiłbym
> dokładnie tak jak ty, jeśliby stać mnie było na kupno i eksploatację
> nowego samochodu takiej klasy jaką bym chciał. Niestety 300.000zł jest
> poza zasięgiem nawet moich myśli, dlatego wolę kupić 10-letnie auto tej
> samej klasy, za 1/20 tej ceny ;)
> po drugie - tacy jak ty kupują nowe auta, dzięki temu tacy jak ja mogą je
> kupić używane :)
>
>
>>> , a nie uśmiecha mi się za przegląd "żarówek" płacić kilkaset zł
>>
>> Mylisz przegląd z badaniem rejestracyjnym.
>
> bardziej chodzi mi to przeglądy gwarancyjne które musisz wykonać, czy też
> niezbyt tanie np. wymiany oleju czy klocków w aso (bo gdzieś indziej nie
> możesz)
Nie ma obowiązku wymiany klocków czy oleju w ASO.
Możesz wymienić sam i jechać do ASO na przegląd, tyle że to bez sensu, bo w
cenie przeglądu jest również wymiana oleju.
Ale 200-300 zł rocznie za przegląd nie stanowi dla mnie problemu, stary
strucel też wymaga przeglądów, a i tak nigdy nie masz pewności czy wszystko
podczas takiego zauważono.
>> Zazwyczaj jej mało ma od samego początku, więc nie ma co tracić.
>
> no właśnie o to chodzi :)
Tyle że ja nie mówię o wartości rynkowej, tylko o dyskomforcie odczuwalnym
całym swoim ciałem.
Pewnie luksusowe auta zużywają się wolniej, ale ja mówię o kompaktach, jako
że nic większego nie potrzebuję, a na Ferrari mnie nie stać, nawet używane.
> Za 3-latka dałem 34.000zł, w tym samym czasie te 10-latki kosztowały ok.
> 20.000zł, więc stwierdziłem że nie dam tyle pieniędzy za tak stare auto,
> wolę dopłacić i mieć 3-latka. Jak dwa lata później kupiłem za 12.000zł
> tego 10-latka jako drugie auto, to zorientowałem się dlaczego ludzie byli
> skłonni płacić 20.000zł za 10-letnie auto, gdy niewiele drożej można było
> mieć dużo nowsze.
Ja też to rozumiem, jak ktoś ma 200 kg lub trójkę dzieci, to normalny
kompakt bywa za mały.
Względnie nowsze szpanerskie auto jest za drogie, stara buma wychodzi
taniej, a blachary mogą się nabrać.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.07.13 10:32 Ergie
- 12.07.13 10:41 Cavallino
- 12.07.13 10:42 Marcin Kiciński
- 12.07.13 10:57 Ergie
- 12.07.13 11:38 Michoo
- 12.07.13 12:00 Budzik
- 12.07.13 12:00 Budzik
- 12.07.13 12:09 Marcin N
- 12.07.13 12:23 Artur Maśląg
- 12.07.13 12:25 Cavallino
- 12.07.13 12:26 Cavallino
- 12.07.13 12:28 Cavallino
- 12.07.13 14:00 Budzik
- 12.07.13 14:55 ddddddd
- 12.07.13 15:12 ddddddd
Najnowsze wątki z tej grupy
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł
- 2024-10-17 Prośba o identyfikację komponentu
- 2024-10-17 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-10-17 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-10-17 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-17 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-17 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-17 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-17 Brat k.o.medianta