  • Data: 2011-03-15 12:38:21
    Temat: Re: Reaktory BWR
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 05:05:44 -0700, Konrad Anikiel napisał(a):

    > Napewno conajmniej dziwne jest to ze nie bylo zapasu paliwa ani wody do
    > reaktorow. Mnie jednak inne pytanie zastanawia: czy cala awaria nie jest
    > wywolana wylacznie zastosowaniem sie do procedur bezpieczenstwa?

    Wiele na to wskazuje.... to oczywiście wróżenie z fusów, ale ja to widzę
    tak: elektrownia ma przetrwać niemal wszystko, czyli 9 w skali Richtera.
    Jeśli się zatrzęsie, to profilaktycznie odcinamy i sprawdzamy czy coś nie
    pierdzielnęło. Zasilanie zapewniają linie przesyłowe z innych rejonów, a
    jeśli te będą miały awarię, to generatory. Nie ma co trzymać do tych
    ostatnich nadmiaru paliwa, bo przecież będą potrzebne tylko chwilę, a
    nawet jeśli nie, to w ciągu kilku godzin dojedzie rząd cystern na szynach
    drogą, lub to i to. Wszystko wygląda logicznie.

    A co się wydarzyło? Wstrząs 9 st. Richtera - odcinamy reaktor, startują
    generatory, ale: Wstrząs niszczy większość linii przesyłowych, tsunami
    zmywa cysterny i dopełnia dzieła zniszczenia sieci przesyłowej w okolicy,
    zalewając i niszcząc jednocześnie generatory. Powstaje energetyczny
    paraliż, ponieważ po pierwsze nie ma czym przywieść paliwa, a po drugie
    nie ma nawet czym go napompować do cystern, bo nie ma prądu, bo nie ma
    paliwa. Po prostu nastąpił kataklizm o sile większej niż się komukolwiek
    śniło - kto by pomyślał, że w ciągu paru sekund wyspa przesunie się o
    2,5m i zmieni oś planety????

    > I gdyby
    > sie do nich nie zastosowano, czy zaistanialoby w ogole jakies
    > niebezpieczenstwo?

    myślę, że tak - wyobraź sobie fajerwerki, jakie powstałyby po zalaniu
    rozdzielni przy elektrowni słoną wodą. Kolejne pytanie, to w jakim stanie
    przetrwały wstrząs turbiny i inne systemy elektrowni?

    --
    pzdr
    meping