  • 11. Data: 2010-06-13 09:30:11
    Temat: Re: Wzorzec IT8
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > ** to czy sa wzorniki do innych materialow ? Czy trzeba "bawic" sie w
    > kotka z myszka ?

    Sa wzorniki robione na konkretnym rodzaju slajdu, nawet pochodzacym
    z konkretnej partii emulsji. Nie zawsze jednak stosowanie ich daje
    efekt lepszy niz uzycie dobrego wzornika z najwiekszym zakresem
    kolorow / gestosci.

    Wszystko zalezy w koncu od tego, czy efekt koncowy ma sie podobac
    sopektrofotometrowi czy czlowiekowi ;) Nie zawsze idealna zgodnosc
    kolorymetryczna jest najlepszym efektem.

    Najwiecej tak czy owak zalezy od oprogramowania generujacego profile
    i operatora - tym samym wzorcem i programem mozna zrobic profil
    przecietny i bardzo dobry. Po prostu trzeba sie "umiec znac".
    Jak w kazdej dziedzinie.

  • 12. Data: 2010-06-13 09:35:21
    Od: JB <j...@i...pl>

    JA pisze:

    > To jest norma, rewizja wg. której jest wykonany.
    > To jest data.
    > I tak za stary, żeby miał być wzorcem.

    *** Hm...

    > Do fotografii owszem. Do innych nie wiem, nie interesuje mnie to. JJ
    > podał już ten link. Jak myślisz czemu tego tyle jest?
    > http://www.targets.coloraid.de/

    **** O.K. dzieki.

    *** JB

  • 13. Data: 2010-06-13 10:04:26
    Od: JB <j...@i...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    Po prostu trzeba sie "umiec znac".
    > Jak w kazdej dziedzinie.

    No wlasnie. A ja sie nie znam i dla tego odpuscilem :-P I tak jest zle
    ale przynajmiej nie topie czasu bez sensu.

    JB

  • 14. Data: 2010-06-13 10:29:07
    Temat: Re: Re: Wzorzec IT8
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sat, 12 Jun 2010 15:50:29 +0200, Jakub Jewuła
    <b...@s...com.pl> wrote:

    >http://www.targets.coloraid.de/
    >
    >I dlugo, dlugo nic.

    Dzięki!!!