  • 1. Data: 2011-01-16 08:12:43
    Temat: Przeszło niezauważone, a mi się bardzo podoba...
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    Od jakiegoś czasu obserwuję dokonania firmy Sony na polu sprzętu
    fotograficznego i zwróciłem ostatnio uwagę na tę informację:

    http://www.dpreview.com/news/1101/11011305sonyclmv55
    monitor.asp

    Wygląda na to, że mało kto zwrócił uwagę na ten produkt, a tymczasem dla
    mnie to świetny pomysł, chociaż akurat ja nie stosowałbym go w celu, w
    jakim został zaprojektowany (czyli kręcenie filmów), a jako
    elektroniczny i wygodniejszy, bo na przegubie, odpowiednik klasycznej
    matówki wielkoformatowej. Tryb Live View na wbudowanym, małym,
    nieruchomym ekraniku nie sprawdza się zbyt dobrze w przypadku makro czy
    krajobrazu, a tu proszę: duży (5 cali) zewnętrzny, montowany na
    przegubie ekran. Można byłoby go stosować zamiast dedykowanego
    oprogramowania na ciężkim i nieporęcznym laptopie. Jedyne, co mnie
    martwi, to to, że co prawda w niektórych korpusach Nikona jest złącze
    HDMI, to jednak jest ono opisane jako służące do oglądania zdjęć na
    ekranie, natomiast nie znalazłem w instrukcji swojego korpusu ani słowa,
    że można też tą drogą otrzymać podgląd Live View.

    Ciekaw jestem, co sądzicie o takim dodatku do aparatu?

    I czy któryś z posiadaczy D700 próbował uzyskać podgląd Live View przez
    kabel HDMI? Ja niestety nie mam kabla z tą miniaturową wtyczką, więc nie
    mogę sprawdzić.

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 2. Data: 2011-01-16 09:09:48
    Temat: Re: Przeszło niezauważone, a mi się bardzo podoba...
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 16, 3:12 am, Jakub Roguski <a...@s...maila.pl> wrote:
> [...]
    >
    > I czy któryś z posiadaczy D700 próbował uzyskać podgląd Live View przez
    > kabel HDMI? Ja niestety nie mam kabla z tą miniaturową wtyczką, więc nie

    Nigdy nie mialem potrzeby podlaczac takiego monitora do wyjscia HDMI,
    ale podlaczalem monitory do wyjscia V, do pierwszych aparatow
    cyfrowych juz przeszlo 10 lat temu.
    Stosowalem ten sposob, poniewaz pierwsze aparaty cyfrowe nie posiadaly
    wbudowanych monitorkow.
    Uzywalem wtedy monitorow Citizen, ktore byly dostepne w dwoch
    wielkosciach.
    Jeden z nich mam do dzisiaj.
    Monitory mocowalem na malej glowicy kulowej, ktora z kolei byla
    zamocowana do uchwytu na ktorej byl tez zamocowany aparat.
    W dzisiejszych czasach przy monitorach 3 calowych jest to juz
    calkowicie zbedne.
    Obecnie dodatkowy, duzy monitor przydaje sie czesto w warunkach
    studyjnych.
    A do fotografowania ludzi w studio, podpinam czasem dwa 20 calowe
    monitory - na pewno kazdy domysli sie dlaczego.

  • 3. Data: 2011-01-16 14:05:20
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-16 09:12, Jakub Roguski wrote:
    > Ciekaw jestem, co sądzicie o takim dodatku do aparatu?

    Ten ekran ma jedynie 800x480! To niewiele więcej niż wbudowany ekran w
    aparat. Piksele będą gryzły w oczy niestety i szkoda, bo mogli spokojnie
    zrobić trochę lepiej.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 4. Data: 2011-01-16 16:30:11
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2011-01-16 3:05, dominik pisze:

    > Ten ekran ma jedynie 800x480! To niewiele więcej niż wbudowany ekran w
    > aparat. Piksele będą gryzły w oczy niestety i szkoda, bo mogli spokojnie
    > zrobić trochę lepiej.

    To fakt. Ale chodzi mi generalnie o pomysł zewnętrznego monitora,
    dołączanego przez HDMI. Niestety, niewiele lustrzanek ma ruchomy
    monitor, a te, które mają, mają mały (w okolicach 3 cali).

    Do zdjęć reporterskich czy sportowych pewnie się nie przyda taki
    zewnętrzny monitor, ale do makro, czy krajobrazu?

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 5. Data: 2011-01-16 20:16:04
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-16 17:30, Jakub Roguski wrote:
    > To fakt. Ale chodzi mi generalnie o pomysł zewnętrznego monitora,
    > dołączanego przez HDMI. Niestety, niewiele lustrzanek ma ruchomy monitor,
    > a te, które mają, mają mały (w okolicach 3 cali).

    Pomysł jest dobry przede wszystkim dla tych co filmują. Wykonanie na razie
    jest bardzo słabe moim zdaniem i w tej powierzchni mogliby spokojnie
    zrobić choćby i fullHD. Taki ekranik mógłby mieć wiele więcej zastosowań
    niż tylko do aparatu, np można by go podpiąć w aucie do nawigacji, a w
    domu jako poręczny telewizorek czy coś takiego. W tak małej rozdzielczości
    pozostanie to tylko bajerem.

    > Do zdjęć reporterskich czy sportowych pewnie się nie przyda taki
    > zewnętrzny monitor, ale do makro, czy krajobrazu?

    Przyda się do składania z DSLR regularnej kamery, nic innego pewnie.
    Póki co sony nie ma w wielu modelach podglądu z matrycy.

    Szkoda w sumie, że nie dodali matrycy nakładanej na/zamiast muszli -
    wyszłoby wtedy takie ZIGView. To miałoby zdecydowanie sens! :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2011-01-16 22:52:52
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:igvjm4$o5f$...@i...gazeta.pl,
    dominik <u...@d...net.pl> nastukał:
    > Pomysł jest dobry przede wszystkim dla tych co filmują. Wykonanie na
    > razie jest bardzo słabe moim zdaniem i w tej powierzchni mogliby
    > spokojnie zrobić choćby i fullHD.

    FullHD na 5 calach? Piksel miałby 0,05mm

    --
    VSS

  • 7. Data: 2011-01-16 23:11:27
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-16 23:52, VSS wrote:
    > FullHD na 5 calach? Piksel miałby 0,05mm

    To miałby, ale dawałoby to dużo lepszą rozdzielczość niż ekran w aparacie
    czy jakiejś colepszej komórce. Póki piksele widać to jest sens. A widać.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 8. Data: 2011-01-16 23:47:15
    Od: sc67 <n...@n...pl>

    > FullHD na 5 calach? Piksel mia?‚by 0,05mm

    Co prawda nie 5, ale 7
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1351517953

  • 9. Data: 2011-01-16 23:55:41
    Od: sc67 <n...@n...pl>

    sc67 <n...@n...pl> wrote in news:4d338381$0$2447$65785112
    @news.neostrada.pl:

    > Co prawda nie 5, ale 7
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=1351517953

    Jednak nie:
    - rozdzielczo??: 800x480

  • 10. Data: 2011-01-17 01:08:23
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-17 00:55, sc67 wrote:
    > Jednak nie:
    > - rozdzielczo??: 800x480

    No to nie jest lepsze.

    Kiedyś sony miał w ofercie UMPC z ekranem 4,5 cala oraz rozdzielczością
    1024x600. Kolega to miał i obraz był całkiem niezły, a piksele dało się
    mimo tego dostrzec. Najlepsze w tym jest to, że to było jakieś niecałe 5
    lat temu, a dalej ekraniki czy EVF nie zbliżają się do tego nawet.

    Oczywiście ten ekranik ma póki co inne i prostsze zastosowania, ale przy
    tej wielkości w calach to mogli się bardziej wysilić i może jak nie teraz
    to za chwilkę. Póki co to taka cyfrowa ramka na klipsie i z wejściem HDMI,
    chociaż to już niektóre mają.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564