  • Data: 2009-10-29 08:03:09
    Temat: Re: Re: Monitor NEC P221W S-PVA - czy to dobry wybór?
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-29 01:04:10 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Pytanie (może prymitywne) na przykładzie: czy z opisu:
    > http://colormunki.xrite.com/documents/colormunki/en/
    photo/pgs/BM_234dcalprof.html
    ...mam

    > dedukować, że "calibration" to coś co generuje dane dla LUT
    > (o ile to możliwe), czy wyłącznie składnik procesu profilowania
    > (rozumianego jako "wygenerowanie LUT dla karty")?

    "Calibration" jest tutaj użyte raczej w swoim jak najbardziej poprawnym
    znaczeniu, czyli jako ustawianie LUT monitora.

    > ...permanentnie?
    > Przepraszam za kolejne (potencjalnie głupie) pytanie, ale to NIE jest
    > oczywiste. W szczególności jeśli jeden monitor jest wykorzystywany
    > pod dwoma systemami (z różną "domyślną gammą", jak PC i MAC) to
    > mogłoby mieć sens ładowanie przy starcie.

    Nie miałem potrzeby tego sprawdzać, ale możliwe że tak.
    I nie ma już innej gammy dla PC i Maków - 1.8 to przeżytek i od od paru
    lat już mało kto ją poleca. 2.2, niezależnie od platformy lub L*, jeśli
    soft da radę obsłużyć.

    > Acha, znaczy jest w systemie (a monitory "obce" po prostu w ogóle
    > nie są supportowane, więc *dlatego* nie ma problemu, tak? :D)

    Doszedłeś do jakichś niezwykle pokrętnych wniosków, których nawet nie
    chce mi się próbować rozgryzać. System sam ładuje dynamicznie do karty
    wybrany profil, po prostu go wybierasz i odrazu leci do karty
    graficznej, żadnych restartów, niezależnych aplikcji itp. Nie wiem,
    może w nowszych Windach też uż jest coś takiego.

    > W żadnym razie - doskonale wiem o co pytam, pewnie ująłem po lamersku
    > złymi słowami, więc pozostaje przeprosić za brak jasności w pytaniu.

    To było częściowe nawiązanie do Rogera i jego "więszego profilu z
    jakimś LUT", które Ty mimowolnie zapewne podchwyciłeś, nie wiedząc że
    dotyczy to zupełnie czegoś innego.

    > Wracając do pytania: czym *stworzyć* dane, potrzebne do załadowania
    > LUT monitora?

    Tylko kalibratorem. Soft producentów ma swoją listę kompatybilności,
    raz dłuższą, raz krótszą. Podobnie soft niezależny, który nawet czasem
    bywa bandlowany z konkretnym hardwarem.

    de Fresz