  • Data: 2009-03-27 18:41:23
    Temat: Re: Re: Filtry antyrefleksyjne?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Pawel Pawlowicz" <p...@w...ar.wroc[kropka]pl> wrote in message
    news:kinns4lfn0joobldikb11trt4crum2k2un@4ax.com...
> [...]
    qm.googlegroups.com...

    > Chciałbym dostać taki filtr do ręki aby zmierzyć tę transmisję.
    > Ciekawe, w jakich warunkach oni to mierzyli. To chyba coś w stylu mocy
    > PMPO wzmacniaczy audio.
    > A filtr polaryzacyjny zeżre Ci ponad połowę światła, trochę ponad
    > jeden stopień przysłony.

    Właśnie o to mi chodziło, że filtr polaryzacyjny, aby być takim filtrem,
    MUSI wycinać część widma światła przechodzącego przez filtr...
    Gdyby rzeczywiście przepuszczał 99,35% swiatła to czym różniłby
    się od czystej szklanej płytki? Ta wartość transmisji, jak sądzę,
    podawana jest przy założeniu że przez filtr przepuszczamy wiązkę
    światła spolaryzowaną w taki sposób że 100% teoretycznie powinno
    przejść przez filtr a wartość praktyczna różna od 100% wynika
    z niedoskonałości wykonania filtra.

    Jeśli jednak zmierzymy przeźroczystość takiego filtra przy
    oglądaniu przez niego światła niespolaryzowanego, gdzie
    "promyczki" mają różne i przypadkowe kąty polaryzacji, to ten
    filtr osłabi nam wypadkowe natężenie światła przechodzącego
    do obiektywu znacznie więcej niż o 0,65% i jakieś żartobliwe
    docinki i prześmiewki są trochę nie na miejscu... Albo wynikają
    z prostego faktu że panowie żartobliwi nie bardzo rozumieją
    jak taki filtr działa i nie znają fizyki jaka za tym stoi...