eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAd Blue
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 50

  • 21. Data: 2011-08-15 09:48:00
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-08-15 03:18, to pisze:
    > A ropy nie można tam po prostu wlać? Pytam poważnie. ;)
    Może to rozwiązanie w pełni ekologiczne i wystarczy tam nasikać po
    wcześniejszym spożyciu 0,25 denaturatu? Wszak niebieski mocznik ma być ;-)

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 22. Data: 2011-08-15 13:33:12
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-08-14 17:04, p...@g...com pisze:
    > W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze:
    >> "Preparat ten, stosuje się w nowoczesnych samochodach ciężarowych, które
    >> są wyposażone w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).
    >> Adblue jest roztworem mocznika. Preparat ten mieści się w dodatkowym
    >> zbiorniku po prawej stronie pojazdu ciężarowego."
    >
    > Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;)

    scania sobie poradzila i jej silniki nie potrzebuja lania adblue aby
    spelnic normy. dziwi mnie, ze producenci osobowek nie kombinuja i nie
    zastosuja podobnych rozwiazan, no ale lobby dziala. kasa, kasa i jeszcze
    raz kasa.


  • 23. Data: 2011-08-15 13:52:04
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: Jerry <j...@g...com>

    On 15 Sie, 13:33, mister <b...@e...com> wrote:
    > W dniu 2011-08-14 17:04, p...@g...com pisze:
    >
    > > W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze:
    > >> "Preparat ten, stosuje się w nowoczesnych samochodach ciężarowych, które
    > >> są wyposażone w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).
    > >> Adblue jest roztworem mocznika. Preparat ten mieści się w dodatkowym
    > >> zbiorniku po prawej stronie pojazdu ciężarowego."
    >
    > > Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;)
    >
    > scania sobie poradzila i jej silniki nie potrzebuja lania adblue aby
    > spelnic normy. dziwi mnie, ze producenci osobowek nie kombinuja i nie
    > zastosuja podobnych rozwiazan, no ale lobby dziala. kasa, kasa i jeszcze
    > raz kasa.

    Kasa to jedno. Nie wiem jak sobie poradziła Scania, ale dobrze że
    myślą co zrobić, żeby diesle mniej szkodziły. Niedawno czytałem o
    raporcie bodajże Komisji Europejskiej nt. stanu powietrza w dużych
    miastach Europy - przez 20 lat, mimo obowiązywania kolejnych norm
    Euro, wcale się nie poprawia. Tylko z czego to wynika: primo - ze
    wzrostu ilości samochodów ogólnie i secundo - Z DUŻEGO WZROSTU ILOŚCI
    SAMOCHODÓW NAPĘDZANYCH DIESLEM, które wyrzucają bardzo duże ilości
    rakotwórczej sadzy. Póki nie pojawią się ekonomicznie rozsądne
    rozwiązania, czy to paliw alternatywnych czy samochodów elektrycznych
    - muszą sobie z tym jakoś radzić. Wydaje mi się, że Ad Blue jest takim
    po prostu półśrodkiem, który łatwo pozwala spełnić normy emisji Euro 6
    i daje tym pazernych chu...m z koncernów paliwowych trochę więcej
    czasu na zarabianie kasy. Z drugiej strony jest to też lepsze dla nas,
    a przynajmniej dla tych co nie chcą za szybko umierać, albo nie chcą
    żeby ich dzieci miały astmę czy raka.


  • 24. Data: 2011-08-15 18:43:51
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 15/08/2011 12:52, Jerry wrote:
    > On 15 Sie, 13:33, mister<b...@e...com> wrote:
    >> W dniu 2011-08-14 17:04, p...@g...com pisze:
    >>
    >>> W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze:
    >>>> "Preparat ten, stosuje się w nowoczesnych samochodach ciężarowych, które
    >>>> są wyposażone w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).
    >>>> Adblue jest roztworem mocznika. Preparat ten mieści się w dodatkowym
    >>>> zbiorniku po prawej stronie pojazdu ciężarowego."
    >>
    >>> Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;)
    >>
    >> scania sobie poradzila i jej silniki nie potrzebuja lania adblue aby
    >> spelnic normy. dziwi mnie, ze producenci osobowek nie kombinuja i nie
    >> zastosuja podobnych rozwiazan, no ale lobby dziala. kasa, kasa i jeszcze
    >> raz kasa.
    >
    > Kasa to jedno. Nie wiem jak sobie poradziła Scania, ale dobrze że
    > myślą co zrobić, żeby diesle mniej szkodziły. Niedawno czytałem o
    > raporcie bodajże Komisji Europejskiej nt. stanu powietrza w dużych
    > miastach Europy - przez 20 lat, mimo obowiązywania kolejnych norm
    > Euro, wcale się nie poprawia. Tylko z czego to wynika: primo - ze
    > wzrostu ilości samochodów ogólnie i secundo - Z DUŻEGO WZROSTU ILOŚCI
    > SAMOCHODÓW NAPĘDZANYCH DIESLEM, które wyrzucają bardzo duże ilości
    > rakotwórczej sadzy. Póki nie pojawią się ekonomicznie rozsądne
    > rozwiązania, czy to paliw alternatywnych czy samochodów elektrycznych
    > - muszą sobie z tym jakoś radzić. Wydaje mi się, że Ad Blue jest takim
    > po prostu półśrodkiem, który łatwo pozwala spełnić normy emisji Euro 6
    > i daje tym pazernych chu...m z koncernów paliwowych trochę więcej
    > czasu na zarabianie kasy. Z drugiej strony jest to też lepsze dla nas,
    > a przynajmniej dla tych co nie chcą za szybko umierać, albo nie chcą
    > żeby ich dzieci miały astmę czy raka.

    Piszesz herezje na tej grupie, każdy PMSowy ekspert od spraw wszelakich
    potrafi jedynie krzyczeć że eko to zuoooo i powtarzać wyświechtane
    hasełka w imię trucia właśnych dzieci.


    W LA choćby smog zmniejszył się dość znacznie w ostatnich
    dziesięcioleciach (choć wciąż jest to dość zatrute miasto). Rozwiązania
    typu AdBlue dotyczą przede wszystkim dużych miast i ekonomicznie są
    uzasadnione w wielu krajach, gdzie podatek drogowy i opłaty za
    poruszanie się po centrum są uzależnione od emisji i przez taką drobną
    niedogodność jak dolewanie co kilka tysięcy km. można zaoszczędzić setki
    euro rocznie.

    Tyle, że to PMS i każdemu wydaje się, że jego wsiowe zadupie jest
    pępkiem świata i głównym rynkiem zbytu koncernów motoryzacyjnych.




    --
    Pozdrawiam,
    Kamil


  • 25. Data: 2011-08-15 19:00:45
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: to <t...@x...abc>

    begin kamil

    > Rozwiązania
    > typu AdBlue dotyczą przede wszystkim dużych miast i ekonomicznie są
    > uzasadnione w wielu krajach, gdzie podatek drogowy i opłaty za
    > poruszanie się po centrum są uzależnione od emisji i przez taką drobną
    > niedogodność jak dolewanie co kilka tysięcy km. można zaoszczędzić setki
    > euro rocznie.

    To nie jest "uzasadnienie ekonomiczne" tylko wymuszenie durnymi podatkami.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 26. Data: 2011-08-15 23:25:48
    Temat: Re: Re: Re: Ad Blue
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>


    >Analfabetyzm funkcjonalny to dosyć przykry problem dzisiejszych czasów.
    i co? i osiągnąłem to co chciałem - normalną dyskusję poniżej, a nie
    typowo polskie marudzenie!


  • 27. Data: 2011-08-15 23:29:47
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Aug 2011 23:25:48 +0200 osobnik zwany sunwick
    wystukał:

    >>Analfabetyzm funkcjonalny to dosyć przykry problem dzisiejszych czasów.
    > i co? i osiągnąłem to co chciałem

    wydaje Ci się :)_




    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 28. Data: 2011-08-15 23:42:31
    Temat: Re: Re: Ad Blue
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>


    >wydaje Ci się :)_
    może :)
    jednak rzeczowa dyskusja jakaś tam jest :D


  • 29. Data: 2011-08-15 23:54:13
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Aug 2011 23:42:31 +0200 osobnik zwany sunwick
    wystukał:

    >>wydaje Ci się :)_
    > może :)
    > jednak rzeczowa dyskusja jakaś tam jest :D

    rzeczowa? Chyba trollowa



    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 30. Data: 2011-08-16 00:34:49
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 15 Aug 2011 17:00:45 GMT, to napisał(a):
    >> Rozwiązania
    >> typu AdBlue dotyczą przede wszystkim dużych miast i ekonomicznie są
    >> uzasadnione w wielu krajach, gdzie podatek drogowy i opłaty za
    >> poruszanie się po centrum są uzależnione od emisji i przez taką drobną
    >> niedogodność jak dolewanie co kilka tysięcy km. można zaoszczędzić setki
    >> euro rocznie.
    >
    > To nie jest "uzasadnienie ekonomiczne" tylko wymuszenie durnymi podatkami.

    Moze nie takie durne, jak sie jest mieszkancem takiego rejonu.

    Tak z kilkanascie lat temu narzekano np na smog w Berlinie, a ostanio jakos
    nie.

    J.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: