-
21. Data: 2011-08-15 09:48:00
Temat: Re: Ad Blue
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2011-08-15 03:18, to pisze:
> A ropy nie można tam po prostu wlać? Pytam poważnie. ;)
Może to rozwiązanie w pełni ekologiczne i wystarczy tam nasikać po
wcześniejszym spożyciu 0,25 denaturatu? Wszak niebieski mocznik ma być ;-)
--
Pozdrawiam
Maciek
-
22. Data: 2011-08-15 13:33:12
Temat: Re: Ad Blue
Od: mister <b...@e...com>
W dniu 2011-08-14 17:04, p...@g...com pisze:
> W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze:
>> "Preparat ten, stosuje się w nowoczesnych samochodach ciężarowych, które
>> są wyposażone w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).
>> Adblue jest roztworem mocznika. Preparat ten mieści się w dodatkowym
>> zbiorniku po prawej stronie pojazdu ciężarowego."
>
> Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;)
scania sobie poradzila i jej silniki nie potrzebuja lania adblue aby
spelnic normy. dziwi mnie, ze producenci osobowek nie kombinuja i nie
zastosuja podobnych rozwiazan, no ale lobby dziala. kasa, kasa i jeszcze
raz kasa.
-
23. Data: 2011-08-15 13:52:04
Temat: Re: Ad Blue
Od: Jerry <j...@g...com>
On 15 Sie, 13:33, mister <b...@e...com> wrote:
> W dniu 2011-08-14 17:04, p...@g...com pisze:
>
> > W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze:
> >> "Preparat ten, stosuje się w nowoczesnych samochodach ciężarowych, które
> >> są wyposażone w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).
> >> Adblue jest roztworem mocznika. Preparat ten mieści się w dodatkowym
> >> zbiorniku po prawej stronie pojazdu ciężarowego."
>
> > Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;)
>
> scania sobie poradzila i jej silniki nie potrzebuja lania adblue aby
> spelnic normy. dziwi mnie, ze producenci osobowek nie kombinuja i nie
> zastosuja podobnych rozwiazan, no ale lobby dziala. kasa, kasa i jeszcze
> raz kasa.
Kasa to jedno. Nie wiem jak sobie poradziła Scania, ale dobrze że
myślą co zrobić, żeby diesle mniej szkodziły. Niedawno czytałem o
raporcie bodajże Komisji Europejskiej nt. stanu powietrza w dużych
miastach Europy - przez 20 lat, mimo obowiązywania kolejnych norm
Euro, wcale się nie poprawia. Tylko z czego to wynika: primo - ze
wzrostu ilości samochodów ogólnie i secundo - Z DUŻEGO WZROSTU ILOŚCI
SAMOCHODÓW NAPĘDZANYCH DIESLEM, które wyrzucają bardzo duże ilości
rakotwórczej sadzy. Póki nie pojawią się ekonomicznie rozsądne
rozwiązania, czy to paliw alternatywnych czy samochodów elektrycznych
- muszą sobie z tym jakoś radzić. Wydaje mi się, że Ad Blue jest takim
po prostu półśrodkiem, który łatwo pozwala spełnić normy emisji Euro 6
i daje tym pazernych chu...m z koncernów paliwowych trochę więcej
czasu na zarabianie kasy. Z drugiej strony jest to też lepsze dla nas,
a przynajmniej dla tych co nie chcą za szybko umierać, albo nie chcą
żeby ich dzieci miały astmę czy raka.
-
24. Data: 2011-08-15 18:43:51
Temat: Re: Ad Blue
Od: kamil <k...@s...com>
On 15/08/2011 12:52, Jerry wrote:
> On 15 Sie, 13:33, mister<b...@e...com> wrote:
>> W dniu 2011-08-14 17:04, p...@g...com pisze:
>>
>>> W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze:
>>>> "Preparat ten, stosuje się w nowoczesnych samochodach ciężarowych, które
>>>> są wyposażone w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).
>>>> Adblue jest roztworem mocznika. Preparat ten mieści się w dodatkowym
>>>> zbiorniku po prawej stronie pojazdu ciężarowego."
>>
>>> Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;)
>>
>> scania sobie poradzila i jej silniki nie potrzebuja lania adblue aby
>> spelnic normy. dziwi mnie, ze producenci osobowek nie kombinuja i nie
>> zastosuja podobnych rozwiazan, no ale lobby dziala. kasa, kasa i jeszcze
>> raz kasa.
>
> Kasa to jedno. Nie wiem jak sobie poradziła Scania, ale dobrze że
> myślą co zrobić, żeby diesle mniej szkodziły. Niedawno czytałem o
> raporcie bodajże Komisji Europejskiej nt. stanu powietrza w dużych
> miastach Europy - przez 20 lat, mimo obowiązywania kolejnych norm
> Euro, wcale się nie poprawia. Tylko z czego to wynika: primo - ze
> wzrostu ilości samochodów ogólnie i secundo - Z DUŻEGO WZROSTU ILOŚCI
> SAMOCHODÓW NAPĘDZANYCH DIESLEM, które wyrzucają bardzo duże ilości
> rakotwórczej sadzy. Póki nie pojawią się ekonomicznie rozsądne
> rozwiązania, czy to paliw alternatywnych czy samochodów elektrycznych
> - muszą sobie z tym jakoś radzić. Wydaje mi się, że Ad Blue jest takim
> po prostu półśrodkiem, który łatwo pozwala spełnić normy emisji Euro 6
> i daje tym pazernych chu...m z koncernów paliwowych trochę więcej
> czasu na zarabianie kasy. Z drugiej strony jest to też lepsze dla nas,
> a przynajmniej dla tych co nie chcą za szybko umierać, albo nie chcą
> żeby ich dzieci miały astmę czy raka.
Piszesz herezje na tej grupie, każdy PMSowy ekspert od spraw wszelakich
potrafi jedynie krzyczeć że eko to zuoooo i powtarzać wyświechtane
hasełka w imię trucia właśnych dzieci.
W LA choćby smog zmniejszył się dość znacznie w ostatnich
dziesięcioleciach (choć wciąż jest to dość zatrute miasto). Rozwiązania
typu AdBlue dotyczą przede wszystkim dużych miast i ekonomicznie są
uzasadnione w wielu krajach, gdzie podatek drogowy i opłaty za
poruszanie się po centrum są uzależnione od emisji i przez taką drobną
niedogodność jak dolewanie co kilka tysięcy km. można zaoszczędzić setki
euro rocznie.
Tyle, że to PMS i każdemu wydaje się, że jego wsiowe zadupie jest
pępkiem świata i głównym rynkiem zbytu koncernów motoryzacyjnych.
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
25. Data: 2011-08-15 19:00:45
Temat: Re: Ad Blue
Od: to <t...@x...abc>
begin kamil
> Rozwiązania
> typu AdBlue dotyczą przede wszystkim dużych miast i ekonomicznie są
> uzasadnione w wielu krajach, gdzie podatek drogowy i opłaty za
> poruszanie się po centrum są uzależnione od emisji i przez taką drobną
> niedogodność jak dolewanie co kilka tysięcy km. można zaoszczędzić setki
> euro rocznie.
To nie jest "uzasadnienie ekonomiczne" tylko wymuszenie durnymi podatkami.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
26. Data: 2011-08-15 23:25:48
Temat: Re: Re: Re: Ad Blue
Od: sunwick <s...@W...op.pl>
>Analfabetyzm funkcjonalny to dosyć przykry problem dzisiejszych czasów.
i co? i osiągnąłem to co chciałem - normalną dyskusję poniżej, a nie
typowo polskie marudzenie!
-
27. Data: 2011-08-15 23:29:47
Temat: Re: Ad Blue
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 15 Aug 2011 23:25:48 +0200 osobnik zwany sunwick
wystukał:
>>Analfabetyzm funkcjonalny to dosyć przykry problem dzisiejszych czasów.
> i co? i osiągnąłem to co chciałem
wydaje Ci się :)_
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
28. Data: 2011-08-15 23:42:31
Temat: Re: Re: Ad Blue
Od: sunwick <s...@W...op.pl>
>wydaje Ci się :)_
może :)
jednak rzeczowa dyskusja jakaś tam jest :D
-
29. Data: 2011-08-15 23:54:13
Temat: Re: Ad Blue
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 15 Aug 2011 23:42:31 +0200 osobnik zwany sunwick
wystukał:
>>wydaje Ci się :)_
> może :)
> jednak rzeczowa dyskusja jakaś tam jest :D
rzeczowa? Chyba trollowa
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
30. Data: 2011-08-16 00:34:49
Temat: Re: Ad Blue
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 15 Aug 2011 17:00:45 GMT, to napisał(a):
>> Rozwiązania
>> typu AdBlue dotyczą przede wszystkim dużych miast i ekonomicznie są
>> uzasadnione w wielu krajach, gdzie podatek drogowy i opłaty za
>> poruszanie się po centrum są uzależnione od emisji i przez taką drobną
>> niedogodność jak dolewanie co kilka tysięcy km. można zaoszczędzić setki
>> euro rocznie.
>
> To nie jest "uzasadnienie ekonomiczne" tylko wymuszenie durnymi podatkami.
Moze nie takie durne, jak sie jest mieszkancem takiego rejonu.
Tak z kilkanascie lat temu narzekano np na smog w Berlinie, a ostanio jakos
nie.
J.