eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAd BlueRe: Ad Blue
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!newsreader4.netcolo
    gne.de!news.netcologne.de!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!69.16.185.
    16.MISMATCH!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.hi
    ghwinds-media.com!postnews.google.com!k3g2000vbz.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Jerry <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ad Blue
    Date: Mon, 15 Aug 2011 04:52:04 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 39
    Message-ID: <7...@k...googlegroups.com>
    References: <n...@4...com>
    <4e4654d5$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
    <l...@4...com>
    <j27qha$lnl$1@usenet.news.interia.pl>
    <4e47e3fd$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>
    <j2b050$bv9$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.78.35.29
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1313409207 11361 127.0.0.1 (15 Aug 2011 11:53:27 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Aug 2011 11:53:27 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: k3g2000vbz.googlegroups.com; posting-host=89.78.35.29;
    posting-account=c9ALRgoAAAD0gGVsgKj4NvmSzigtotn9
    User-Agent: G2/1.0
    X-Google-Web-Client: true
    X-Google-Header-Order: ARLUEHNKC
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64;
    Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET
    CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; InfoPath.3),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2392142
    [ ukryj nagłówki ]

    On 15 Sie, 13:33, mister <b...@e...com> wrote:
    > W dniu 2011-08-14 17:04, p...@g...com pisze:
    >
    > > W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze:
    > >> "Preparat ten, stosuje się w nowoczesnych samochodach ciężarowych, które
    > >> są wyposażone w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).
    > >> Adblue jest roztworem mocznika. Preparat ten mieści się w dodatkowym
    > >> zbiorniku po prawej stronie pojazdu ciężarowego."
    >
    > > Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;)
    >
    > scania sobie poradzila i jej silniki nie potrzebuja lania adblue aby
    > spelnic normy. dziwi mnie, ze producenci osobowek nie kombinuja i nie
    > zastosuja podobnych rozwiazan, no ale lobby dziala. kasa, kasa i jeszcze
    > raz kasa.

    Kasa to jedno. Nie wiem jak sobie poradziła Scania, ale dobrze że
    myślą co zrobić, żeby diesle mniej szkodziły. Niedawno czytałem o
    raporcie bodajże Komisji Europejskiej nt. stanu powietrza w dużych
    miastach Europy - przez 20 lat, mimo obowiązywania kolejnych norm
    Euro, wcale się nie poprawia. Tylko z czego to wynika: primo - ze
    wzrostu ilości samochodów ogólnie i secundo - Z DUŻEGO WZROSTU ILOŚCI
    SAMOCHODÓW NAPĘDZANYCH DIESLEM, które wyrzucają bardzo duże ilości
    rakotwórczej sadzy. Póki nie pojawią się ekonomicznie rozsądne
    rozwiązania, czy to paliw alternatywnych czy samochodów elektrycznych
    - muszą sobie z tym jakoś radzić. Wydaje mi się, że Ad Blue jest takim
    po prostu półśrodkiem, który łatwo pozwala spełnić normy emisji Euro 6
    i daje tym pazernych chu...m z koncernów paliwowych trochę więcej
    czasu na zarabianie kasy. Z drugiej strony jest to też lepsze dla nas,
    a przynajmniej dla tych co nie chcą za szybko umierać, albo nie chcą
    żeby ich dzieci miały astmę czy raka.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: