-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!newsreader4.netcolo
gne.de!news.netcologne.de!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!69.16.185.
16.MISMATCH!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.hi
ghwinds-media.com!postnews.google.com!k3g2000vbz.googlegroups.com!not-for-mail
From: Jerry <j...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ad Blue
Date: Mon, 15 Aug 2011 04:52:04 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 39
Message-ID: <7...@k...googlegroups.com>
References: <n...@4...com>
<4e4654d5$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
<l...@4...com>
<j27qha$lnl$1@usenet.news.interia.pl>
<4e47e3fd$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>
<j2b050$bv9$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.78.35.29
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1313409207 11361 127.0.0.1 (15 Aug 2011 11:53:27 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Aug 2011 11:53:27 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: k3g2000vbz.googlegroups.com; posting-host=89.78.35.29;
posting-account=c9ALRgoAAAD0gGVsgKj4NvmSzigtotn9
User-Agent: G2/1.0
X-Google-Web-Client: true
X-Google-Header-Order: ARLUEHNKC
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64;
Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET
CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; InfoPath.3),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2392142
[ ukryj nagłówki ]On 15 Sie, 13:33, mister <b...@e...com> wrote:
> W dniu 2011-08-14 17:04, p...@g...com pisze:
>
> > W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze:
> >> "Preparat ten, stosuje się w nowoczesnych samochodach ciężarowych, które
> >> są wyposażone w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).
> >> Adblue jest roztworem mocznika. Preparat ten mieści się w dodatkowym
> >> zbiorniku po prawej stronie pojazdu ciężarowego."
>
> > Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;)
>
> scania sobie poradzila i jej silniki nie potrzebuja lania adblue aby
> spelnic normy. dziwi mnie, ze producenci osobowek nie kombinuja i nie
> zastosuja podobnych rozwiazan, no ale lobby dziala. kasa, kasa i jeszcze
> raz kasa.
Kasa to jedno. Nie wiem jak sobie poradziła Scania, ale dobrze że
myślą co zrobić, żeby diesle mniej szkodziły. Niedawno czytałem o
raporcie bodajże Komisji Europejskiej nt. stanu powietrza w dużych
miastach Europy - przez 20 lat, mimo obowiązywania kolejnych norm
Euro, wcale się nie poprawia. Tylko z czego to wynika: primo - ze
wzrostu ilości samochodów ogólnie i secundo - Z DUŻEGO WZROSTU ILOŚCI
SAMOCHODÓW NAPĘDZANYCH DIESLEM, które wyrzucają bardzo duże ilości
rakotwórczej sadzy. Póki nie pojawią się ekonomicznie rozsądne
rozwiązania, czy to paliw alternatywnych czy samochodów elektrycznych
- muszą sobie z tym jakoś radzić. Wydaje mi się, że Ad Blue jest takim
po prostu półśrodkiem, który łatwo pozwala spełnić normy emisji Euro 6
i daje tym pazernych chu...m z koncernów paliwowych trochę więcej
czasu na zarabianie kasy. Z drugiej strony jest to też lepsze dla nas,
a przynajmniej dla tych co nie chcą za szybko umierać, albo nie chcą
żeby ich dzieci miały astmę czy raka.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.08.11 18:43 kamil
- 15.08.11 19:00 to
- 15.08.11 23:25 sunwick
- 15.08.11 23:29 masti
- 15.08.11 23:42 sunwick
- 15.08.11 23:54 masti
- 16.08.11 00:34 J.F.
- 16.08.11 00:38 J.F.
- 16.08.11 01:04 Waldek Godel
- 16.08.11 10:33 Jaroslaw Berezowski
- 16.08.11 10:36 Jaroslaw Berezowski
- 16.08.11 11:57 kamil
- 17.08.11 11:07 Jerry
- 17.08.11 11:12 Jerry
- 17.08.11 11:14 Jerry
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=