    From: Waldek Hebisch <h...@m...uni.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Re:
    Date: Sun, 27 Nov 2011 18:45:31 +0000 (UTC)

    <f...@n...gazeta.pl> wrote:
    > 2 sxekundy to dosyc przyzwoicie, mysle ze mozna przyjac ze
    > kompilacja <5 sekund jest ok a jak wiecej to gorzej,
    >
    > jak mozna zmierzyc ile wykonuje sie uruchamianie i ze tak malo?

    Linux ma do tego komende time. Ja musialem ja troche spatchowac,
    bo czas jest mierzony w mikrosekundach, ale wyswietlane byly
    milisekundy i w gore. Samemu mozna sobie zrobic odpowiedni
    programik: odpytujesz sie systemu o czas, uruchamiasz inny
    program, jak ten skonczy jeszcze raz pytasz system o czas,
    wyswitlasz roznice.

    > nie wiem jak winda radzi sobie z tymi uruchomieniami, w
    > minimalnej wersji czas uruchomienia powinien rownac sie
    > mw czasowi wczytania pliku z dysku do ramu,

    To tylko przy pierwszym uruchomieniu, potem program powinien
    byc w ramie.

    > ale nie wiem
    > jakie winda robi dodatkowe kosztowne operacje a moze
    > je robic - np 1) samo wczytywanie importowanych dllek mogloby
    > troche trwac

    Czyste wczytywanie powinno byc bardzo szybkie (uzycie tego
    co juz siedzi w pamieci). Relokacja jesli jest potrzebna
    moze zzerac duzo czasu. W Linux-ie roznica miedzy
    300 mikrosekundami a milisekundami jest zwiazana z biblitekami
    dynamicznymi, 300 mikrosekund to statyczna binarka, dynamiczne
    musza znalezc ktora bibiliteka dostarcza symbole.

    --
    Waldek Hebisch
    h...@m...uni.wroc.pl