-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.quux.org!eternal-september.org!feeder3.eternal-septe
mber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: heby <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rambo 2024. Co z radio-stopem
Date: Sun, 1 Dec 2024 21:03:58 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 55
Message-ID: <viiffe$2oc93$1@dont-email.me>
References: <vihqbk$tje$1@news.chmurka.net> <vii0n7$2jkjr$1@dont-email.me>
<vii2c3$5f4$1@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 01 Dec 2024 21:03:59 +0100 (CET)
Injection-Info: dont-email.me; posting-host="da9db2c298a75d2df22d7c7b0ebf128f";
logging-data="2896163";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+GnO0uKcSiF3IwuHh9VsE/"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:dY0XzMz+w6AWyouih9sv70TaPJw=
Content-Language: en-US
In-Reply-To: <vii2c3$5f4$1@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2726530
[ ukryj nagłówki ]On 01/12/2024 17:20, io wrote:
> Hmmmm ... no może to jest kwestia a może nie. Na kolei zatrzymywanie
> wszystkich pociągów w okolicy ma mniejszy sens niż na drodze gdzie dość
> skutecznie by zapobiegało karambolom. Może da się wdrożyć jakieś
> takie ... zwolnienie zamiast zatrzymania, do prędkości 20km/h jak na
> tych przejazdach uszkodzonych mają pociągi jechać.
To jest trudne do zastosowania. Wymuszenie zwolnienia samochodu w środku
wyprzedzania może się zakończyć fatalnie.
Ogólnie taki system nie powinien być autonomiczny. Jeśli już miało by
być coś takiego wdrożone, to musiałby dać pewnie minimum z minutę na
ogarnięcie się kierowcy z tym co akurat robi. W minutę można daleko
przejechać, wiec słaba skuteczność.
Moim zdaniem "RadioStop" samochodowy nie ma sensu za wyjątkiem
"karamboli" autostradowych. Ale wiele wskazuje na to, że najzwyklejszy
radar+AI dadzą radę taki mechniazm stworzyć w każdym samochodzie
oddzielnie. Więc to kwestia poczekania, aż samochody zaczną aktywnie
zapobiegać wypadkom i problem karamboli zmniejszy się. Z resztą to i tak
jest problem z debilizmem kierowców, może należy skutecznie eliminować
kierowców debili, najzwyczajniej.
Ba, co do karamboli, wystarczyło by aby nawigacje samochodowe potrafiły
czytać jakiś globalny system powiadamiania i po użyciu przez operatora
wyświetlały jakiś migający komunikat na desce typu "NATYCHMIAST SIĘ
ZATRZYMAJ", jeśli jakiś pojazd na tej samej autostradzie przed nimi
wykrył hamowanie >1G czy coś. To jest ogarnialne wyłacznie przez wolę
polityczną, bo od strony software to jest trywialne. Navi wie, że jedzie
po autostradzie, wie w którą stronę, internet istnieje, itd itp. To
prosty system, a wymuszenie aby zawsze działał też nic nie kosztuje we
współczesnym samochodzie.
Były jakieś kombinacje, że Policja miała by mieć taką możliwość w USA
podczas pościgów. Zatrzymać silnik dowolnego samochodu. Nie śledziłem
tego pomysłu, pewnie nie przeszedł, z resztą to niewykonalne w 90% złomu
który tam jeździ. Może i dobrze, idę o zakład że takie systemu można nie
tylko hackować (bo z pieniędzy publicznych, więc dziadostwo) ale i
wykorzystać korupcyjnie.
O wiele bardziej przydatny byłby mechanizm, aby światła LED stopu,
samochodu poprzedzającego, zamiast normalnie świecić, mogły nadawać
jakiś kod telemetryczny, czytany przez czujnik samochodu za nim. Aby nie
było wątpliwości, że samochód rozpoczyna hamowanie lub właśnie wywala
poduszki. I można by też przesłać informację o intensywności hamowania.
Dla człowieka świeci jak świeciło, dla czujnika w samochodzie od razu
widoczne, że samochód przed nim ostro hamuje i można wrzasnąć na
kierowcę albo samemu awaryjnie hamować.
Co to komunikatów przez radio to przecież każde współczesne radio
samochodowe ma takie komunikaty. Funkcja "TA/TP". Raz słyszałem w
użyciu, coś o utrudnieniach na drodze w okolicy gdzie byłem. Nie wiem
dlaczego to nie jest używane w PL. Tak, mam włączone.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.24 23:53 io
- 02.12.24 00:50 Shrek
- 02.12.24 08:27 heby
- 02.12.24 11:39 io
- 02.12.24 11:54 Shrek
- 02.12.24 12:49 io
- 02.12.24 13:06 io
- 02.12.24 13:37 Shrek
- 02.12.24 14:41 heby
- 02.12.24 16:53 J.F
- 02.12.24 17:47 Shrek
- 02.12.24 17:55 io
- 02.12.24 18:06 Shrek
- 02.12.24 18:47 io
- 02.12.24 19:01 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=