-
Data: 2024-12-01 23:53:48
Temat: Re: Rambo 2024. Co z radio-stopem
Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 1.12.2024 o 21:03, heby pisze:
> On 01/12/2024 17:20, io wrote:
>> Hmmmm ... no może to jest kwestia a może nie. Na kolei zatrzymywanie
>> wszystkich pociągów w okolicy ma mniejszy sens niż na drodze gdzie
>> dość skutecznie by zapobiegało karambolom. Może da się wdrożyć jakieś
>> takie ... zwolnienie zamiast zatrzymania, do prędkości 20km/h jak na
>> tych przejazdach uszkodzonych mają pociągi jechać.
>
> To jest trudne do zastosowania. Wymuszenie zwolnienia samochodu w środku
> wyprzedzania może się zakończyć fatalnie.
>
> Ogólnie taki system nie powinien być autonomiczny. Jeśli już miało by
> być coś takiego wdrożone, to musiałby dać pewnie minimum z minutę na
> ogarnięcie się kierowcy z tym co akurat robi. W minutę można daleko
> przejechać, wiec słaba skuteczność.
Tak, ale to jest akurat taka skuteczność jakiej potrzeba było w tym
konkretnym przypadku.
>
> Moim zdaniem "RadioStop" samochodowy nie ma sensu za wyjątkiem
> "karamboli" autostradowych. Ale wiele wskazuje na to, że najzwyklejszy
> radar+AI dadzą radę taki mechniazm stworzyć w każdym samochodzie
> oddzielnie. Więc to kwestia poczekania, aż samochody zaczną aktywnie
> zapobiegać wypadkom i problem karamboli zmniejszy się.
No tak, wydaje się, że będzie to skuteczniejsze niż zwykłe zatrzymanie
wszystkich pojazdów.
> Z resztą to i tak
> jest problem z debilizmem kierowców, może należy skutecznie eliminować
> kierowców debili, najzwyczajniej.
Że niby co Ci znowu nie pasuje u ludzi?
>
> Ba, co do karamboli, wystarczyło by aby nawigacje samochodowe potrafiły
> czytać jakiś globalny system powiadamiania i po użyciu przez operatora
> wyświetlały jakiś migający komunikat na desce typu "NATYCHMIAST SIĘ
> ZATRZYMAJ", jeśli jakiś pojazd na tej samej autostradzie przed nimi
> wykrył hamowanie >1G czy coś.
Jak przekonasz by się zatrzymali i zrobili to bezpiecznie?
> To jest ogarnialne wyłacznie przez wolę
> polityczną, bo od strony software to jest trywialne. Navi wie, że jedzie > po
autostradzie, wie w którą stronę, internet istnieje, itd itp. To
> prosty system, a wymuszenie aby zawsze działał też nic nie kosztuje we
> współczesnym samochodzie.
>
> Były jakieś kombinacje, że Policja miała by mieć taką możliwość w USA
> podczas pościgów. Zatrzymać silnik dowolnego samochodu. Nie śledziłem
> tego pomysłu, pewnie nie przeszedł, z resztą to niewykonalne w 90% złomu
> który tam jeździ. Może i dobrze, idę o zakład że takie systemu można nie
> tylko hackować (bo z pieniędzy publicznych, więc dziadostwo) ale i
> wykorzystać korupcyjnie.
No ale to mówię, że siurki nie będą go wykorzystywały w tak
ekstremalnych sytuacjach jak ta, którą komentujemy tylko do zatrzymania
zwykłego ludzika.
>
> O wiele bardziej przydatny byłby mechanizm, aby światła LED stopu,
> samochodu poprzedzającego, zamiast normalnie świecić, mogły nadawać
> jakiś kod telemetryczny, czytany przez czujnik samochodu za nim. Aby nie
> było wątpliwości, że samochód rozpoczyna hamowanie lub właśnie wywala
> poduszki. I można by też przesłać informację o intensywności hamowania.
> Dla człowieka świeci jak świeciło, dla czujnika w samochodzie od razu
> widoczne, że samochód przed nim ostro hamuje i można wrzasnąć na
> kierowcę albo samemu awaryjnie hamować.
Jak byś to zabezpieczył by nie było tak, jak z kolejowym radio-stopem?
>
> Co to komunikatów przez radio to przecież każde współczesne radio
> samochodowe ma takie komunikaty. Funkcja "TA/TP". Raz słyszałem w
> użyciu, coś o utrudnieniach na drodze w okolicy gdzie byłem. Nie wiem
> dlaczego to nie jest używane w PL. Tak, mam włączone.
>
>
Trzeba nadać i o to chyba chodziło w tym, co zacytowałem. Nie jestem
pewien na ile te funkcje radia działają. Muszą np działać niezależnie od
załączenia radia, jego głośności. Może nawet tak działają domyślnie. Ale
przyszłości w tym za dużej nie widzę. Radio jest pewnym powszechnym
archaizmem i będzie wypierane przez inne media.
Ogólnie w ramach ITS jakieś rozwiązania się proponuje tylko
niekoniecznie powszechnie wymaga.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.12.24 00:50 Shrek
- 02.12.24 08:27 heby
- 02.12.24 11:39 io
- 02.12.24 11:54 Shrek
- 02.12.24 12:49 io
- 02.12.24 13:06 io
- 02.12.24 13:37 Shrek
- 02.12.24 14:41 heby
- 02.12.24 16:53 J.F
- 02.12.24 17:47 Shrek
- 02.12.24 17:55 io
- 02.12.24 18:06 Shrek
- 02.12.24 18:47 io
- 02.12.24 19:01 io
- 02.12.24 19:59 heby
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy